3151
Sök

Köpa universal katalysator - kan man göra det?

4 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Min katalysator e kaputt och jag funderar, ska jag fixa den eller skrota bilen.

På Laga.se kostar billigaste 1200 kr men på Biltema hittar jag en universal för 700 kr.

Funkar en universal?

Det är en -96:as ford mondeo 2,0 HGV.

451 Inlägg
18 maj 2009
Köpte just en universal kat från laga.se till min vinter bil en -96 VW Passat för den hade as dåliga avgasvärden, funkade hur bra som helst. Köp

Random Hero
4 047 Inlägg
18 maj 2009
funkar fint smile 2 kompisar hade problem med katt o köpte biltemas o de funkar fint

Dog food lid. Backwards

Whatever :)
1 652 Inlägg
18 maj 2009
far min kör med biltemas kat.. fick jätte fina värden.. funderar själv att skaffa en smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 maj 2009
Så länge kattarna är EU godkända är det bara å köpa.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

4 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Tack för det allihopa! Då ska jag shoppa en sån.

EU-godkända, vad är det? *nyfiken*

Vad tror ni att man kan få för en sån här bil då? (Ni verkar ju himla duktiga och snabba på att svara smile )

-96:as Ford Mondeo 2,0 kombi, 24 000 mil.

Fungerande ac, all el funkar och motormässigt går den bra. Karossen är dock rätt skabbig, men jag skickar med en helt ny (omonterad) framspoiler. Dragkrok.

Den är nybesiktigad och skattad fram till nyår. Rost i underredet lagade jag upp ordentligt förra året så besiktningen hittade inget att säga om den.

Först hade jag tänkt skrota den, bara för att slippa besväret att tvätta och sälja roll men sen insåg jag att det var korkat.

Tror ni att man kan få  typ 7 000 kr? yikes Det är ju en helt okej bruksbil som borde rulla något år till. Dock är inte kamrem bytt på länge....

.

Whatever :)
1 652 Inlägg
18 maj 2009
hmm ett tips.. lägg ut bilen på köp och sälj och sätt ett pris.. lite högre än vad du tänkt dig så finns de lite prut mån med smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

406 Inlägg
27 maj 2009
Hum vet inte vad du kan få. Köpte iallafall min ford mondeo mk2 från 97 och då hade den en v6a på 2,5l och jätte lite rost men att generatorn var paj gav bara 3000 för den. Vet att 2,0 motorn inte är så omtyckt pga att dom tydligen bara ska strula eller gå sönder:/ Men är inte karossen sönder dostad så kan du någ få 5000.

MvH Glenn Wiberg

Sök