Inför: Årets första träff på Mobilias parkering i Mantorp den 29:e maj, start runt 20.00

epic110 Golfare
20 maj 2009 · 349 Inlägg

Accelsson skrev:
Och just ja, AKTA ALLA OJÄMNHETER PÅ PARKERINGEN

Mycket bra tillägg Mattias! Ojämnheterna är det faktiskt inte många som känner till, men det har rykt ett ANTAL frontspoilrar o framvagnsinställningar på den parkeringen. Lägg gärna upp detta på förstasidan så folk kommer ihåg det..  Första guppet som är vid svängen in till preem är igenlagt nu så det går att hålla full spetta in på parkeringen om det inte blivit ett gupp igen?

Well, mitt över parkeringen är det ett gupp som gör att bilen lyfter om man har lite fart, akta det helt enkelt.. lol

Tror egentligen inte det borde vara svårare att organisera lite bara för det är en gorg-träff, sålänge någon tar tag i det. Med en megafon och lite seriöst snack (dvs inget lek med megafonen) så förstår de flesta vad som gäller, detta innefattar ju egentligen alla träffar hela tiden. Med en megafon blir man oftast mer respekterad och det tas seriösare, dessutom kan man vara trevlig o hälsa alla välkomna samt dra dom allmänna reglerna från början så inga missförstånd sker. Händer det dessutom något under kvällen kan man informera alla lite snabbt och smidigt om det..

Hoppas någon har lite slantar över eller möjligvis en lur hemma, så kan säkert Cim eller någon annan som känner sig manad att dra lite regler osv. vara schysst att göra det. För allas skull! smile Oavsett kräver jag nästan en samling så att alla kan stå still, ha bilarna avstängda, hålla käften o lyssna till någon som drar reglerna. Det kan väl inte va så svårt? Det kommer som sagt alltid folk som inte kollat i tråden och det är oftast dessa som ställer till problem tyvärr, eftersom dom inte vet vad som gäller..

Ett tips till är väl kanske att ha en speciell bil alla känner igen, som man kan gå till för att få eventuell information eller liknande, det kan jag inte tänka mig är dumt alls!

Nej, nu ska jag sluta babbla - ni förstår nog vart jag vill komma..?

Känns som den här träffen kommer blir: cool

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
syabo
20 maj 2009 · 1 278 Inlägg

huligan tuta kanske skulle vara bra när alla ska samlas:) eller någon som står vid båda infarterna som säger att all lek ska vara längst upp på parkeringen??

Street Knight
HenkeLindbom
20 maj 2009 · 83 Inlägg

Jag har en megafon.. Hehe!

Henke Lindbom
Mjölby
Mazda RX-7 -93 vänsterstyrd, Saab 900 SE V6 vinterbil, Yamaha R1 -03 leksak!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 84&p=1
Mazda RX-7 (1993)
Aquilla
20 maj 2009 · 299 Inlägg

vaa äre för jävla fjantar..streetracemannen streetracekungen osv...som tror dom är några som är proffs på styra upp race. haha. vaa fan. vem kan inte stå o diregera eller vinka med händer när folk ska köra kapp? de roliga är att dom som ska va sånna där streetracekungar ofta åker runt i gamla hinkiga volvosar o så tror dom att de ska få fame o respekt i bilkretsarna. låt det bli som de blir, ska de racas gör de i säkra förhållande isåfall. utan att de ska va nån som tror sig har erfarenhet o ska styra upp nåt kalas som bara dra till sig snuten. åk ut på nån öde gata o jämför bilarna, istället för mitt på gatorna där allt bara kan gå snett.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Aquilla
20 maj 2009 · 299 Inlägg

såg den där youtube filmen också..har nog aldrig skrattat så mycke..vilka jävla stollar till att köra! noll koll och kontroll på någonting. skulle vilja ha 8 X airbag i min bil med kravallstaket o gråsuggar runt  min bil  för att vilja va med på sånna där tillställningar.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
fnatteknatte www.5100.se
20 maj 2009 · 299 Inlägg

bra inlägg cim

Nissan 200sx s13 "nismo" (1989)
kevlar_soul
20 maj 2009 ·

Skall komplettera första inlägget!

Fan verkar bli riktigt mycket folk!

En annan får ju hem sin Greddy BCC på fredag så snart blir det andra bullar av tongue

_carsound_
20 maj 2009 · 38 Inlägg

Kommer om bilen är fixad men det tror jag=)

Saab 9-3 "aero" (2001)
Opel Astra (1995)
mx_3_ "Glidare"
20 maj 2009 · 254 Inlägg

Kommer på denna träff istället då jag missade träffen vid ikano pga norge resa!hmm

Hoppas kunna få leka av mig lite på kvällen också... smile

Ses där!

T-Andersson
20 maj 2009 · 347 Inlägg

Synd nog kan jag inte komma!
Men kommer på nästa och hoppas de blir fler träffar i sommar i Mantrop! smile

Senast redigerat av T-Andersson (20 maj 2009)

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Corey_t
20 maj 2009 · 27 Inlägg

Hinner jag få dit front & bakkjol kanske man kan ta premiärturen med kombin denna kväll...

Stay SiC!
martinsson85
20 maj 2009 · 1 Inlägg

kommer o försöker få med lite bilar smile

kevlar_soul
20 maj 2009 ·

Härligt, härligt! smile

Snoozy
21 maj 2009 ·

epic110 skrev:

Accelsson skrev:
Och just ja, AKTA ALLA OJÄMNHETER PÅ PARKERINGEN

Mycket bra tillägg Mattias! Ojämnheterna är det faktiskt inte många som känner till, men det har rykt ett ANTAL frontspoilrar o framvagnsinställningar på den parkeringen. Lägg gärna upp detta på förstasidan så folk kommer ihåg det..  Första guppet som är vid svängen in till preem är igenlagt nu så det går att hålla full spetta in på parkeringen om det inte blivit ett gupp igen?

Well, mitt över parkeringen är det ett gupp som gör att bilen lyfter om man har lite fart, akta det helt enkelt.. lol

Tror egentligen inte det borde vara svårare att organisera lite bara för det är en gorg-träff, sålänge någon tar tag i det. Med en megafon och lite seriöst snack (dvs inget lek med megafonen) så förstår de flesta vad som gäller, detta innefattar ju egentligen alla träffar hela tiden. Med en megafon blir man oftast mer respekterad och det tas seriösare, dessutom kan man vara trevlig o hälsa alla välkomna samt dra dom allmänna reglerna från början så inga missförstånd sker. Händer det dessutom något under kvällen kan man informera alla lite snabbt och smidigt om det..

Hoppas någon har lite slantar över eller möjligvis en lur hemma, så kan säkert Cim eller någon annan som känner sig manad att dra lite regler osv. vara schysst att göra det. För allas skull! smile Oavsett kräver jag nästan en samling så att alla kan stå still, ha bilarna avstängda, hålla käften o lyssna till någon som drar reglerna. Det kan väl inte va så svårt? Det kommer som sagt alltid folk som inte kollat i tråden och det är oftast dessa som ställer till problem tyvärr, eftersom dom inte vet vad som gäller..

Ett tips till är väl kanske att ha en speciell bil alla känner igen, som man kan gå till för att få eventuell information eller liknande, det kan jag inte tänka mig är dumt alls!

Nej, nu ska jag sluta babbla - ni förstår nog vart jag vill komma..?

Känns som den här träffen kommer blir: cool

Jahopp alla känner nog igen min skjutförti..  eller???   Jag ska försöka ta mig dit te kl 20,00  bilen är ju redan i mantorp så??   Jag sa på ett pm te kevlar_soul att jag kan hjälpa te o styra lite i allt,  men inte allt  jag vill gärna kunna köra lite iår oxå..   om det är någon mer än jag som känner sig hågade o hjälpa te så säg te bara..   skicke ett pm eller nåt, så gör vi upp något.  leta upp min bil!!!    på tal om guppen ja,   fan vi flög nästan 15m med 240in jag hade  vicket gupp alltså  men som sagt  BUS DÄRUPPE!  TRÄFF DÄRNERE!!!!

Senast redigerat av Snoozy (21 maj 2009)

Snoozy
21 maj 2009 ·

HenkeLindbom skrev:
Jag har en megafon.. Hehe!

Ta med den då tack!!!   hehehe   kan va behövlig typ  (de klaga förra året typ)

Craazy_ Avstängd
21 maj 2009 · 115 Inlägg

Flög 15m, körde ni 500km/h ?  haha

fnatteknatte www.5100.se
21 maj 2009 · 299 Inlägg

nej för fan ta inte dit honom.

Nissan 200sx s13 "nismo" (1989)
kevlar_soul
21 maj 2009 ·

Jag känner som så, hellre någon som ser till att folk parkera på rätt ställe än att folk i efterhand går och kalgar över att folk burnar bland parkerade bilar. Därför är Snoozys hjälp gulvärd! Han och hans vän skötte själva uppdelningen bra förra gången, dock var det andra saker som gick snett under den träffen. Saker som vi förhoppningsvis slipper denna gång!

Ser framemot detta som fan!

Jag har beställt laddtrycksstyrning och Greddy BCC nu, så det lär bli åka av på fredag den 29:e wink

GuztavJ
21 maj 2009 · 8 Inlägg

Klart man kommer!!!! Det är ju på hemmaplan! big_smile

Volvo C30 R "Frugans pendlarbil" (2008)
kevlar_soul
21 maj 2009 ·

Greaaaat!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang