Esp lampan började lysa på passat 1.8t -03

Rolly
22 maj 2009 · 2 Inlägg

Hej, mitt första inlägg här ^^

nu är det såhär jag böt höger baklykta idag och det gick mycke bra, jag tog bort inredningen och så för att komma åt, när de var klart skulle jag provmontera mina nya fälgar så  jag hissade upp bilen med domkraft och tog bort höger bakhjul och satte på en av dom nya fälgarna, sänkte ner bilen igen och kikade lite, sen hissade jag upp bilen och tog lös fälgen och därpå satte tillbak orginalfälgen när jag sedan startade bilen så lyser ESP lampan fortf efter några sekunder.. och jag blir lite fundersam. jag stänger av bilen å drar ut nyckeln och väntar en stund, sedan provar jag igen.. och samma sak igen den fortsätter lysa..

så jag hissar upp bilen igen och tar lös höger bakhjul igen och rokkar lite uti kontakten för å se om den var glapp. sedan sätter ja tillbaks hjulet å startar bilen, och ESP lampan har då slocknat så ja antog att de var det då.. så jag tog en provtur men självklart så börjar lampf*n lysa igen efter cirka 50 m...

Har kanske inte förklarat så utförligt men kan inte komma på någon bättre förklaring, så snälla hjälp mig.

tacksam för alla svar!

Mvh

Senast redigerat av Rolly (22 maj 2009)

Mercedes 250D "Speckteufel" (1991)
Rolly
24 maj 2009 · 2 Inlägg

Ingen ?

Mercedes 250D "Speckteufel" (1991)
volvonisse440 yrkeschaufför
4 juni 2009 · 709 Inlägg

jag har ingen egen erfarenhet. men jag har en kompis som har en A4 som har samma problem, lampan tänds effter ca 50 meter.. han har fått veta att han bör byta bromsröret. :S
så det kan ha vart att du knuffat till bromröret som kanske är gammalt och inte tål så mkt ??

jag vågar inte säga att det är felet, men alltid en ide att kolla..
lycka till
mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
fredriq Olika
4 juni 2009 · 907 Inlägg

Börja med att göra en felkodsavläsning för att få reda på vad som tänder lampan, så slipper du byta en massa saker i onödan.
Dessutom brukar man alltid behöva radera felkoden/erna för att lampan ska slockna, felkoden raderar sig inte själv...

Mvh
Fredrik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang