3077
Sök

Tottens e36 325 Fullbur och Turbo.

Bmw e36 Turbo Driftingbygge

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
232 314 Visningar
Uppdaterades senast 23 januari 2014
24 Inlägg
20 april 2010
#101
Se nu till å provmontera grenröret snart så jag får svetsa färdigt det, sen blir det väll tryckrör oxå mistänker jag wink

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#102
Jepps. Kanon bild kim!. Lovar att ta en bild när den e klar.

Ska starta "alla som älskar bilia kim" på faceboook... ska bara fatta hur facebok fungerar.

Allt har skitit sig iafal. kopplar inte ur trots förlängd slavcylinder och låter skrot när man kopplar ur max. + går inte att växla alla växlar när man kör trots karate sparkar ifrån baksätet smile. (as bra på droppkickar)

Bes tiden på torsdag är avbokad pga mycker jobb på jobbet med. Nästa tid som fanns och få var i mitten av maj. Hoppas detta löser sig ändå.

Kopplings setuppen är ju inte riktigt klar än. Men du lär se det när jag fått ihop det. Bara vänta lite smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#103
Roslund skrev:
Se nu till å provmontera grenröret snart så jag får svetsa färdigt det, sen blir det väll tryckrör oxå mistänker jag wink

Sir yes sir.

Kommentarer på grenröret
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=44480

Tar i LITE i toppen.. värma lite och knacka 1.5mm med en kulhammare så är det löst. Ska mäta så att det inte tar i bilen. ser tight ut men tror det går. Har lite andra fitt problem som ska åtgärdas med.

Tryckrör har jag endel färdiga men några skall byggas om. Och få se nu.. jag är ju sådär förbannat bra på att svetsa så jag tror du får göra det.
Kan svetsa ihop 2 saker. (typ diffar och avgas system) men har inte alu och blir så förbannat mycket bättre när någon som kan gör det.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 april 2010
#104
ToTTeN skrev:
Jepps. Kanon bild kim!. Lovar att ta en bild när den e klar.

Ska starta "alla som älskar bilia kim" på faceboook... ska bara fatta hur facebok fungerar.

Allt har skitit sig iafal. kopplar inte ur trots förlängd slavcylinder och låter skrot när man kopplar ur max. + går inte att växla alla växlar när man kör trots karate sparkar ifrån baksätet smile. (as bra på droppkickar)

Bes tiden på torsdag är avbokad pga mycker jobb på jobbet med. Nästa tid som fanns och få var i mitten av maj. Hoppas detta löser sig ändå.

Kopplings setuppen är ju inte riktigt klar än. Men du lär se det när jag fått ihop det. Bara vänta lite smile

Fan vad surt, mysko att det skulle skita sig med förlängd slavcylinder =/ Min låter lite skrot när kopplingen ej är nedtryckt, lite som en propeller big_smile Ev. lagerras fast förmodligen pga lathet iochmed enbart förlängning av slavcylinder men inte på andra sidan av lådan, så att det ligger an snett. Men det där låter ju mer myskopysko, fint med nice karatesparkar dock, det gillar vi! ;D Håller tummarna för dig, always my E36-black-brotha-motha-shoulda-woulda-lovah!

"When innovation meets passion!"

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
#105
BMW SÄLJES BILLIGT! Hämtas innan jag får vettet tillbaka

Fick inte ner lådan trots 3timmars slit. låst sig på något sätt så jag å daniel rev ut motorn idag.

Va som jag trode att urtramningslagret varit för kort så att kopplings armen tog i tryckplattan. Man kan ju tycka att de borde vara samma saker på en 2 liters och en 3 liters bmw smilesmile

I morgon blir det nog lungt i garaget så siktar in mig på lördag eftermiddag. DÅ SKA FANSKAPET lägga svarta spår på backen.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

X40 Nordic
784 Inlägg
22 april 2010
#106
ToTTeN skrev:
BMW SÄLJES BILLIGT! Hämtas innan jag får vettet tillbaka

Fick inte ner lådan trots 3timmars slit. låst sig på något sätt så jag å daniel rev ut motorn idag.

Va som jag trode att urtramningslagret varit för kort så att kopplings armen tog i tryckplattan. Man kan ju tycka att de borde vara samma saker på en 2 liters och en 3 liters bmw smilesmile

I morgon blir det nog lungt i garaget så siktar in mig på lördag eftermiddag. DÅ SKA FANSKAPET lägga svarta spår på backen.

Ajaj inte bra det där. Ta de nu lungt och fint så fixar vi skiten på lördag. Så kan vi vaxa lite bilar i lugn och ro på söndagen..


235 Inlägg
22 april 2010
#107
Fråga angående bussningar du köpt. jag hittade såna fast med 80sha hårdhet. Hur är dom i jämförelse med powerflex? Jättemkt hårdare eller, någon som vet?

// Julle

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
#108
Jag har 90 sha. Dessa är bra mycket hårdare än powerflex.


Idag har moziz bygt distanser till urtrampningslagret och jag svetsade dit dem. så har ett 2.5mm högre urtrampningslager nu och tror att det blir bra. (sitter ju på hävarm så kopplings armen blir ganska så mycket längre bak.

Mac. Får se vad som hinns med i helgen. Satsar på det. Ställt på svarta bilen så ska ut och glida lite på lördag är det tänkt. Måste bara montera sterio + backspeglar + delar av inredningen.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Däckmissbrukare
87 Inlägg
22 april 2010
#109
hoppas det blir bra nu.

kan ju ge dig lite motivaion nu att få ut bägge bilar tongue
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=175873

volvo_karlsson - Pysen

X40 Nordic
784 Inlägg
23 april 2010
#110
ToTTeN skrev:
Jag har 90 sha. Dessa är bra mycket hårdare än powerflex.


Idag har moziz bygt distanser till urtrampningslagret och jag svetsade dit dem. så har ett 2.5mm högre urtrampningslager nu och tror att det blir bra. (sitter ju på hävarm så kopplings armen blir ganska så mycket längre bak.

Mac. Får se vad som hinns med i helgen. Satsar på det. Ställt på svarta bilen så ska ut och glida lite på lördag är det tänkt. Måste bara montera sterio + backspeglar + delar av inredningen.

De ordanr sig ska du se. Ska bara göra lite vår servic på min bil. Sen hjälper jag till. Kan vi 3 fixa en hel inredning+stereomontage på min bil under en helg borde vi kunna få igång din bil på sama tid. Den sitter ju nästan helt ihop roll


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
#111
Sant. Jag har en special sak du kan få göra på lediga stunder. En sak jag tror att du kommer att gilla smile.

Blir tydligen 110% i i helgen. Å tjejen är iväg så nu kör vi pojkar!
Ljudia dagen. Borde ju bli någon bil smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

235 Inlägg
23 april 2010
#112
Nej tror du missförstod mig. Visste att du har 90sha men jag hittade med 80sha och undrade ifall det är någon/du som kanske vet hur pass mkt mjukare dom är än dina? Och jämförelse med powerflex.

Vad tror du på för effekt i din bil då, hur mkt ska du ladda?
Senast redigerat av Jullee (23 april 2010)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#113
Står väll på den sidan jag länkade till dig att det var som "orginal"? har för mig det.

Jag ska bara åka runt och fis ladda lite är det tänkt. Köra lungt utan att varva..

Detta brukar ju skita sig. Ladd vet jag inte alls. under kilot iafal.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#114
Ute och prov körde den igår. Moziz förhöjde urtrampningslagret med 2mm. och nu fungerar det klockrent. Låter fan om startmotorn när man startar bara. tror jag råkade böja till axeln lite på den när jag monterade på zf lådan första gången. Hoppas den håller till besiktningen bara. Låter inte alls frisk och man ska nog inte starta bland folk men den får sitta så länge känns det som.

Ska svarva till några brickor till diff bryggan nu 4mm istället för de 1.5mm som följde med kittet. sett några skäck exempel när de brickorna ser ut som svampar. Och bakvagnen ligger på backen.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
#115
Idag har jag svarvat brickorna. Bmev 4mm. Rostfria. Ser brutala ut.

Jag och Mac har monterat ihop hela bilen Stressigt som fan men fick ihop det. pass former och skit är inte direkt bra men ska ändåså rivas snart igen

Sedan kom KIM (min egna skyddsängel) och sa att han hade fixat en bes tid till mig.

Så ställde på bilen och prov körde den lite på vägen. Ett par oljud men annars gick bilen riktigt tyst. Något som skavde emot och något som lät konstigt när man svängde.

Kändes riktigt stum och fin och enda som värkade kränga var de opumpade 15" däcken med 60 profil.
Prov burnade och stutsade inte alls som förra året.

Tankade och såg kim åka iväg i dimman. Håller tummarna.

Det jag kan få 2or på är framrutan och ev förarstols bältes hållaren Borde inte vara några andra fel.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

63 Inlägg
27 april 2010
#116
ToTTeN skrev:
Idag har jag svarvat brickorna. Bmev 4mm. Rostfria. Ser brutala ut.

Jag och Mac har monterat ihop hela bilen Stressigt som fan men fick ihop det. pass former och skit är inte direkt bra men ska ändåså rivas snart igen

Sedan kom KIM (min egna skyddsängel) och sa att han hade fixat en bes tid till mig.

Så ställde på bilen och prov körde den lite på vägen. Ett par oljud men annars gick bilen riktigt tyst. Något som skavde emot och något som lät konstigt när man svängde.

Kändes riktigt stum och fin och enda som värkade kränga var de opumpade 15" däcken med 60 profil.
Prov burnade och stutsade inte alls som förra året.

Tankade och såg kim åka iväg i dimman. Håller tummarna.

Det jag kan få 2or på är framrutan och ev förarstols bältes hållaren Borde inte vara några andra fel.

Det går nog bra ska du se big_smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
#117
Kim har varit och besigtigat. lämnat till baka bilen och jag har varit och tagit första ordentliga svängen med henne.
Tycker att hon känns riktigt fin. Visst lite pill å göra men i helhet så går den fint. Inte alls så mycket oljud som jag trode att det skulle bli. går riktigt tyst nästan smile

Väntar på att kim ska skriva sin utvärdering + vad besiktningsgubben sa + hur många poäng jag fick.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

24 Inlägg
29 april 2010
#118
Undrar vem som lagt 2 svarta remmar vid statoil i Töreboda?tongue

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
#119
Vet faktiskt inte. Är oskylldig. Har fått skulden ifrån Malin. Moziz. Och farsan.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
#120
Har kört bil hela helgen nu och den känns riktigt fin i chassit.

Slö motor nu bara med varvar man lite så händer det lite iafal.

Skulle göra ett par ringar i lördagskväll tänkte jag. Gick sådär. 1hjulade och orkade inget. 2 liters motor och mycket högre utväxling och breda däck gjorde väll saken.

Slutade med att jag sprängde ett däck och rappade hela sidan på bilen så nu ser den andvänd ut smile Hatar regumerade däck. Han inte ens få fram corden innan det small.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24381/919451_t1pq9s.jpg
Diffar lite iafal


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24381/919434_ru0iam.jpg
Snart så smäller det.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners


Sök