Eftersnack: Vingåkerträffen 23 Maj ( Realcar & Garaget )

Laserblue
23 maj 2009 · 239 Inlägg

Stort tack till Garaget och Realcar för en väl genomförd Vingåkraträff

Dagen bjöd på mkt fina bilar (ca 220 st), trevliga människor, massor med sol o lite regn

Classe bilbyggare var mkt proffsig o underhållande

Duktiga o trevliga funktonärer från kl 07.00

Kranskullan var snygg o mjuk att krama

Ha de great

Senast redigerat av Laserblue (23 maj 2009)

looserpucko
23 maj 2009 · 22 Inlägg

golfcarl skrev:
träffen var helt ok synd bara att det inte var lite fler golfar där med tyskt stuk=)

håller me smile

Orange_Dragon
23 maj 2009 · 392 Inlägg

Mycket trevlig dag måste jag säga. Många fina byggen att kolla in.
Tråkigt med mustangen bara, hoppas det löser sig för han.

MVH//Jonas

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
kitcar
23 maj 2009 · 2 Inlägg

Var en bra träff:),kanske inte den bästa blandningen av bilar bara,lite för mkt av samma...
Solen brände på bra när den väl tittade fram!!

_zigge_
23 maj 2009 · 313 Inlägg

Den tråkigaste på länge.. Var ju sååååå jävla trångt inne i tvätthallen så det slutade med att när man skulle sträcka slangen så den inte gick i taket på bilen så lossnade den dära förbannade sprutan till avfettningen som hängde i slangpaketet i taket och landade rakt ner i min huv och skärm... omlack på det.. hmmm Dåligt planerat med tvätten.. Vi fick vänta ifrån 8,20 och kom in ca 10,30 i hallen medans vissa som kom kl 10,00 kom före in i tvätten..

Kändes väldigt oplanerat vart alla bilar skulle stå.. Försvann in i mängden lixom.. Sen räckte inte maten heller.. Känner mig väldigt gnällig nu men lite mer planering skadar inte tills nästa år!!!

Senast redigerat av _zigge_ (23 maj 2009)

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
Loottatt
23 maj 2009 · 33 Inlägg

Sjävklart var det en lyckad träff med mkt folk och en hel del fina bilar,även om jag kan hålla med om tvättider,lite små rörigt bland en del saker o så.  Kan väl också tycka att det vart lite mkt av samma bilar som har sponsorerna instämplade mot dem som inte har det...smile men thats life.

Volvo 745 "neo" (1988)
x40
23 maj 2009 · 157 Inlägg

BIL_Galen_Tjej skrev:
Hade as skoj.. smile tack alla som orkade med mitt tjat om hur ni skulle ställa era bilar hahaha ;P

Puss

Ingen fara,man får lära sig att lyssna lite bättre,Du far alltid runt med ett leende
tack för idag /Peter

Sundeen Fräsare
23 maj 2009 · 24 Inlägg

Tack som tusan för idag!
Det var väldigt lyckat,

vi kom 7:00 så det var inga problem med att hinna tvätta wink kalas!

V.h Fredrik

Kanse
23 maj 2009 · 1 120 Inlägg

x40 skrev:

BIL_Galen_Tjej skrev:
Hade as skoj.. smile tack alla som orkade med mitt tjat om hur ni skulle ställa era bilar hahaha ;P

Puss

Ingen fara,man får lära sig att lyssna lite bättre,Du far alltid runt med ett leende
tack för idag /Peter

big_smile

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
PorscheJezzica
23 maj 2009 · 415 Inlägg

Mkt trevlig träff!
Blev lite små sur över tvätt kön jag med! Såg bilar som stod jättelänge i kön, jag själv ca1tim, sen kommer nån och ställer sig i kön bredvid och glider in efter 10 min, före mig själv och andra som stått längre! Blev lite smått sur och gick och klagade, personalen va jätte duktiga och försökte rätta till problemet! Handlade nog mest om panik när man fick höra att 10.30 så skulle tvätthallen stängas och det var säkert 25 bilar kvar kl tio, men det löste sig nog för alla ändå tror jag! smile

Senast redigerat av SupraJEZZICA (23 maj 2009)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Bruden www.sundsvallsgatbilar.se
23 maj 2009 · 211 Inlägg

Jag hade iaf jätte trevligt big_smile synd bara på skuren som kom på eftermiddagen tongue

ThompaSweden
23 maj 2009 · 25 Inlägg

Igentligen ska man inte klaga var ju tots allt en gratis tillställning men tidigare nämda tvätt kön var ju under all kretik helt ärligt hade några vanliga trädgårds slangar nånstans på asvalts planen funkat bättre.. bromsbänk arangemanget känndes lite oproffsigt?? var alldelles för hög volym och då paratar jag inte om bilarna utan om PA sytemet ...nu hade vi förvisso egen mat med oss men vet man att det kommer ett par 1000 pers kunde man laddat upp bättre en dom få korvar som fanns som desutom var okokta , sen stog bilarna alldeles för tajt och lite för huller om buller

sen tycker jag man kunat bjussa på lite skysta rabatter och erbjudande

men som sagt det var gratis och jag hade mkt trevligt och kommer garanterat komma nästa gång men allting kan alltid bli bättre, själv ska jag vara på plats tidigare och tvättat bilen mer nogrant innan och ladda på med mer vatten i kylväskan och leta reda på min kaffetermos tills nästa gång big_smile

The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Nissan Silvia S15 "Superior Drift S15" (1999)
V70Nflakeedition
23 maj 2009 · 67 Inlägg

tyckte det var en hel najs träff, synd bara att det inte var fler som kampade men tack för en trevlig kväll till er som var där, samnt Real car och Garaget för en lyckad träff

Mollan_86
23 maj 2009 · 82 Inlägg

Tack för en lyckad dag.. mycket fina bilar coh trevliga människor.. blev 80 mil tur och retur för våran del.. men det va det värt..

The Time Of My Life...
Min Crew: Axispaxis
JohannaS och Versailles
PeTTa
23 maj 2009 · 178 Inlägg

får själv tacka för en trevlig dag. mycket insperation fick man. smile

en lyckad träff som sagt, mycket fina bilar, och lite nya människor att snacka med:)


mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK
Buick Electra 225 "Black Beer" (1964)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 maj 2009 · 2 258 Inlägg

Vi har äntligen lyckats ta oss hem, jag och åttaåringen med både V40 och husvagn! big_smile

Tycker det var en höjdare, kan iofs bero på att jag är smällstolt över att ha lyckats köra både dit och hem helt själv, vilket är en jätteseger då jag på grund av sjukdom helt fick släppa bilköringen för några år sedan och därefter sakta, sakta jobbat mig åt rätt håll igen. Det här är nytt rekord i distans efter det, och jag är jättestolt och glad! big_smile

Fick intrycket att det var *väldigt* mycket bilar?

Tycker trots allt att det fungerade relativt bra, det är massor av bilar, ännu mer människor, mycket begränsad yta och mycket begränsad tid.

Vi hörde till dem som övernattade på planen, och jag misstänker att jag kanske hör till dem som ansågs "knö" i tvättkön? Hur som helst är min förklaring att jag fick flytta om husvagnen med sovande barn och eftersom jag redan var incheckad skickades jag sedan in i tvättkön utan att först behöva åka ut på vägen och vända...
Jag ber om ursäkt om någon kände att jag trängde mig före.

Men visst blev det knökigt med så många bilar som skulle tvättas på så kort tid... Med sjutton mil enkel resa dit i ösregn fanns dock inget annat alternativ än att tvätta på plats.

Kändes väl lite sådär när jag stod och tvättade och fick frågan av en av arrangörerna "är din bil antagen?"... Nä, jag står i tvätthallen och stressar för att det är... kul? hmm

Jaja, bilen ÄR kanske inte så märkvärdig, men jag kände i alla fall att det inte var så gott om ensamstående mammor med barn på plats med sina bilar, så med mina förutsättningar är jag stolt över resultatet. smile

... och även om vi kanske inte såg så märkvärdiga ut på Vinågker är vi i alla fall bland de snyggaste på den lokala ICA-parkeringen... wink

STORT TACK till alla trevliga människor som lyste upp dagen och till er alla som stöttat mig i projektet "ta oss till utställningen och hem igen" - NI ÄR UNDERBARA! big_smile

Pussar! / Ellen o Embla smile

Ps: Vi var också bland de absolut sista att lämna området, efter matlagning och husvagnskoppling och förberedelser för att jag skulle klara av att köra hem igen, och det var fruktansvärt skräpigt! Skäms på er som släppte skräpet där ni stod, det var inte speciellt svårt att hitta papperskorgar faktiskt!

... och som ett Ps2... den röda mustangen lämnade området på bärgare såg vi, men mer än så vet vi inte.

Senast redigerat av Vivendi (23 maj 2009)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
nyman88
23 maj 2009 · 544 Inlägg

Mycket trevlig bilträff tycker jag!
Min bil platsade inte riktigt tyvärr, men det har vart en lärdom för min egen del helt klart!
och fler utställningar blir det nog inte för min del tyvärr.

Några synpunkter:

* Tvätten var lite seg (väntade 1,5h ungefär), men det har nämnts i tidigare inlägg redan.
* Lite väl mycket/högt ljud på slutet från ljudbilarna (bestämda tider nästa år kanske?)
* Dynon värkade strula en hel del vilket var tråkigt.
* Lite får dålig variation av bilar och lite difusa uppställningar på vissa håll enligt mig.

Men jag är nöjd över hela dagen i stort! och tack till garaget och realcar för en trevlig dag i vingåker!

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Tokken Team dBakuten
24 maj 2009 · 3 453 Inlägg

Mycket trevlig tillställning.. även om bubblan nu efter dagens tripp börjar att ge mig fina hintar
om att behöva sig en rejäääl genomgång.
Synd bara att det klagas på musikspelandet.. Jag har ju inga hk så då måste jag ju hävda mig
på annat sätt ju.. med dB.. hahaha

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
PeTTa
24 maj 2009 · 178 Inlägg

Tokken skrev:
Synd bara att det klagas på musikspelandet.. Jag har ju inga hk så då måste jag ju hävda mig
på annat sätt ju.. med dB.. hahaha

helt rätt... och är mycket imponerad av ditt bygge.. byggar man nått stort ska det synas och höras:D



mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK
Buick Electra 225 "Black Beer" (1964)
Laserblue
24 maj 2009 · 239 Inlägg

Tokken skrev:
Mycket trevlig tillställning.. även om bubblan nu efter dagens tripp börjar att ge mig fina hintar
om att behöva sig en rejäääl genomgång.
Synd bara att det klagas på musikspelandet.. Jag har ju inga hk så då måste jag ju hävda mig
på annat sätt ju.. med dB.. hahaha

Ok visst du spelar högt men skillnaden är att ditt ljud låter förbannat rent o bra!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang