Volvo 940 ltt (B230), Dör vid värme.

totaltgalen Volvofreak
26 maj 2009 · 15 Inlägg

Tja, har ett mysko problem.

Bilen är som sagt en 940 som dör på varma soliga dagar. Farsan har haft bilen innan mig och han säger att den har gjort så förut. Men det som är skumt är att den inte gör så alla varma dagar, utan bara ibland, nån gång per halvår ungefärhmm

På volvo sa dom att felet var bränslerelät och det bytte vi, men samma problem uppstod efter ett tag igen. Så vi bytte det igen med samma resultat.sad Sen har farsan bytt lite olika givare och grejer tidigare. Helt utan resultat.

Jag var med om problemet när jag åkte från skolan igår då bilen hadde stått på parkeringen i solen hela dagen. Den gick en bit, kanske några km, sen dog den precis som om man skulle få soppatorsk. Så jag väntade ett tag(10 min) med rutor å huv osv öppna så det fick vädra ur lite och då gick den igång.

Men eftersom det inte är relät så kanske det är något fel på själva kortet eller vad man ska säga som man sätter säkringarna och reläerna i. Är det kanske värt att åka till skroten och köpa ett nytt sådant?

Skulle vara bra med hjälp av någon som kanske har haft samma problem. Det blir ju svårt att felsöka när det bara kommer nån gång då och då i 10min. tongue

Bilen är orginal.

Kan ju också säga att inga varningslampor lös och att tempen var normal.

Voooooooooooooooooooooooooooolvo
Dolkis Dolk
26 maj 2009 · 146 Inlägg

Soppafilter kan ju vara bra att byta i vilket fall som hellst. aldrig fel o testa det smile

Sopparelä är det inte, då går den knasigare än så (tro mig min har vart trasig ^^)

Volvo V70N 2.5T "Dolkis" (2003)
totaltgalen Volvofreak
26 maj 2009 · 15 Inlägg

okey wink fast det ska ju inte påverkas av värmen. Den har aldrig dött en sval dag.

Voooooooooooooooooooooooooooolvo
Dolkis Dolk
26 maj 2009 · 146 Inlägg

Den borde ju inte göra det. Men testa ändå. Något med bränslet är det.

Volvo V70N 2.5T "Dolkis" (2003)
TobbeTT
27 maj 2009 · 948 Inlägg

låter som tempgivaren för bränsleboxen för min 940 var ungefär sån när min var kass fast min stannade inte fast den starta inte när den var varm utan bara när den var kall

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
28 maj 2009 · 1 899 Inlägg

Säger också tempgivaren eller tändmodulen.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
totaltgalen Volvofreak
3 juni 2009 · 15 Inlägg

Okey, vart sitter den? men nu är det så att bilen är helt död, var på väg till en polare och då dog den lika dant som förut fast det var kallt ute, sen starade den igen som vanligt, fast den gick bara i nån minut och sen dog den igen, sen dess har den inte startat igen.

Vi felsökte och kom fram till att soppa pumpen inte får tillräcklig ström, var kan det vara brott någonstans?

Men nu kanske det är värt att lämna den till volvo verkstan, har vart problem förut då den startade ibland så dom trodde att dom fixade det men den dog senare ändå.

Voooooooooooooooooooooooooooolvo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang