Jag dunkade i en Civilpolis!

gonate Byggare bob
30 maj 2009 · 173 Inlägg

1. Jag svängde vänster ut från kungsgatan in på Sveavägen och bilen framför stannar vid övergångsstället för att släppa över människor. Bilen börjar sedan köra igen men stannar plötsligt, och jag som inte var tillräckligt alert dunkade i kofångaren. Bilen var en liknande "http://www.theabcrestorations.com/vOYAGER%20RED.JPG" som jag aldrig skulle ha en tanke på att se som Civilpolis.. men det var just det det var.. Efter att ha visat kortet och blåst och haft ett längre nervöst samtal så får jag tillbaka kortet och dom ger rådet att åka hem och tänka över det här.

2. Har sedan man fått körkortet i slutet av mars blivit först stannad egentligen utan orsak efter att en polis var i området för att kontrollera stökiga ungdomar. (då fick jag blåsa och det var förstås inget och då sa dom "ah vi kollade dig för att när du svängde in här såg det lite ostabilt ut)... Klart man blir chockad när det står en polis och tänkter svänga ut från gatan man ska in på typ kl 3 på natten.

3. Blev under helt normal körning på kvällen någonstans runt Centralstationen stoppad av en polis som ville göra körkortskontroll och frågade om jag var med i brottsregistret. Svaret var givetvis nej och då säger han "Okej men vi letar efter en likadan bil så"...

Känns som att detta är ett tecken på nåt som jag inte kan förstå.... (någon som kan ge mig stöd?)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 maj 2009 · 5 753 Inlägg

Skulle nog passa bättre i Bloggen, men vem är jag att dömma tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Janneutanb
30 maj 2009 · 7 272 Inlägg

Du har blivit stoppad i vanliga kontroller ett par gånger och sen råkat krocka med en polisbil.
Ser inte riktigt vad du är ute efter...

Jag har haft kortet i 2 ½ år nu och har nog blivit stoppad uppemot en 20-30 gånger iaf.

Germax
30 maj 2009 · 12 086 Inlägg

Jag fattar inte häller vad du är ute efter?

Tror du att polisen mobbar dig?
Jag har blivit stoppad helt oprovocerat flera ggr, jag antar att de har en vettig anledning.

Mitsubishi3000GT
30 maj 2009 · 224 Inlägg

Att du blir stoppad kan bero på flera anledningar.
Jag tror dock att du har en bilmodell som liknar en annan som dom har koll på.

Jag hade nämligen samma bekymmer med min bmw så jag frågade varför jag blev stannad så många gånger.
Då fick jag svaret att det fanns en person med "vissa problem" som också hade en röd e36:a.

Tråkigt med sant, men nu har jag sålt den så nu får nån annan besök av snuten istället lol

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
Mitsubishi3000GT
30 maj 2009 · 224 Inlägg

Brains skrev:
Du har blivit stoppad i vanliga kontroller ett par gånger och sen råkat krocka med en polisbil.
Ser inte riktigt vad du är ute efter...

Jag har haft kortet i 2 ½ år nu och har nog blivit stoppad uppemot en 20-30 gånger iaf.

Fan va surt och bli stoppad en gång i månaden hmm
Hade nog blivit dyrt om det hade vart jag för det är ju tyvärr rätt sällan man håller sig precis vid hastighetsgränsen.

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
Rosenqvist
30 maj 2009 · 147 Inlägg

Tur att du inte fick dunk wink

Audi S4
volvo_245_racing
30 maj 2009 · 667 Inlägg

ja en del blir stoppade hur många gånger som helst andra inte alls:D har haft körkort i snart 1,5 års tid inte blivit stoppad en enda gång:D tycker det är väldigt märkligt men det kommer nog snart.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Rosenqvist
30 maj 2009 · 147 Inlägg

har haft körkort i 15 år har blivit stoppad hundraelva gånger wink)

Audi S4
Janneutanb
30 maj 2009 · 7 272 Inlägg

Mitsubishi3000GT skrev:

Brains skrev:
Du har blivit stoppad i vanliga kontroller ett par gånger och sen råkat krocka med en polisbil.
Ser inte riktigt vad du är ute efter...

Jag har haft kortet i 2 ½ år nu och har nog blivit stoppad uppemot en 20-30 gånger iaf.

Fan va surt och bli stoppad en gång i månaden hmm
Hade nog blivit dyrt om det hade vart jag för det är ju tyvärr rätt sällan man håller sig precis vid hastighetsgränsen.

Jo tack, jag vet....
Men jag ska inte förneka att många utav gångerna så HAR jag faktiskt gjort fel.
Har klarat mig nästan varenda gång, fått böter för att ha kört utan bälte 1 gång.

Men med lastbilen har jag aldrig blivit stoppad. Polaren däremot har väl lyckats passera en kontroll utan att bli stoppad någon enstaka gång, annars blir han ALLTID stoppad.
Alltid lika kul att retas med honom, börjar bli lite dyrt också. Haha lol

_deki_
30 maj 2009 · 281 Inlägg

har haft kortet i över tre år ..och aldrig blivit stoppad...igår stoppade dom bilen framför mig men lät mig dra vidare big_smilebig_smile

/Deki
Muttley
30 maj 2009 ·

jag har ett bra stöd, om du inte vill bli stoppad så kör inte?

helt normalt att bli stoppad ibland och få blåsa och så. de får nog alla göra om de har tur=).

patrik79
30 maj 2009 · 782 Inlägg

Jag tycker du ska fundera på om du verkligen ska köra bil om du är så ouppmärksam så du kör in i bilar och har sån snutnoja att du börjar köra vingligt när du ser en polisbil.

Annars är det helt normalt att bli stannad ibland om man är ute o åker.

D-No Avstängd
30 maj 2009 · 658 Inlägg

patrik79 skrev:
Jag tycker du ska fundera på om du verkligen ska köra bil om du är så ouppmärksam så du kör in i bilar och har sån snutnoja att du börjar köra vingligt när du ser en polisbil.

Annars är det helt normalt att bli stannad ibland om man är ute o åker.

lol

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
hedley Saaboholic
30 maj 2009 · 3 129 Inlägg

Med min första bil blev jag stoppad istortsett varje vecka, bilarna efter det har det varit lite mer rimliga kontroller dvs nån gång då å då med längre mellan rum.

Sånt man får räkna med, jag ser det snarare som en positiv sak att dom stannar mej så jag får blåsa osv än att dom inte gör sådana kontroller.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
30 maj 2009 · 3 129 Inlägg

patrik79 skrev:
Jag tycker du ska fundera på om du verkligen ska köra bil om du är så ouppmärksam så du kör in i bilar och har sån snutnoja att du börjar köra vingligt när du ser en polisbil.

Annars är det helt normalt att bli stannad ibland om man är ute o åker.

haha xD

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
DIIEZEL
30 maj 2009 · 501 Inlägg

Finns inget roligare än snutar som jävlas så länge du e laglig e det bara till o jävlas tillbaks ... stamma eller flumma  eller låtsas som du inte kan svenska... tongue

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
30 maj 2009 · 1 418 Inlägg

Lite OT:
När jag var inne i Östersund å körde med 142an förra månaden blev jag stannad 5ggr å 3 av dom gångerna ville poliserna bara kolla på bilen å prata lite smile Dom andra 2 var de bara vanlig kontroll och koll av bilen. Fick beröm över hur fin den är trotts att lacken inte är den bästa.

Som en av poliserna sa ''Inte ofta man ser en 140 som e helt rostfri'' big_smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
skjortan Down n`out
30 maj 2009 · 514 Inlägg

fan inget att bry sig om..blir man stoppad så blir e. fan haft körtkort sen i slutet av april och blivit stoppad 5 ggr

Down n`out
terazzi
30 maj 2009 ·

På 1 år har jag blivit stoppad 1 gång och då för att dem trodde min baklampa va sönder på saaben tongue hah

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang