Konstigt elfel på Audi 80 2.0E årsmodell 95

Jocke91
30 maj 2009 · 138 Inlägg

Hej det är tyvärr så att det uppstått ett konstigt fel på min bil. Jag körde bilen en helt vanlig dag & helt plötsligt bara dör den, jag ringer farsan som bogserar hem mig & jag upptäcker att säkringen till bränslepumpen har gått så jag sätter dit en ny säkring & bilen går bra igen. Bra tänker jag & tänkte inte så mycket mer på det. Nu har det hänt igen & jag måste hitta felet därför vänder jag till er & hoppas ni vet vad det kan vara. Jag tror det är glapp eller kortslutning i reläet till bränslepumpen. För pumpen fungerar bra & det gör motorn också tills jag stänger av den & sen när jag ska starta den igen så går säkringen direkt.

Hjälp skulle uppskattas oerhört mycket då jag är beroende av bilen.
Mvh Joakim

Drönirettab
30 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Blir säkringen märkbart varm när du har kört bilen ett tag?

Även om pumpen verkar fungera bra så tror jag att det ändå kan vara fel på den, tex början på kortslutning i lindningen eller så, och att det visar sig när den har stått stilla. Men det är bara gissningar.

Jocke91
30 maj 2009 · 138 Inlägg

Aha okej ska kolla pumpen då, säkringen går direkt.

Jocke91
31 maj 2009 · 138 Inlägg

Under veckan ska jag försöka få bilen till skolan där jag ska byta bränslepump & filter, förhoppningsvis försvinner felet då annars vet jag inte hur jag ska göra. Någon av er som stött på liknande problem tidigare?

Jocke91
8 juni 2009 · 138 Inlägg

Tråden kan tas bort...
Hittade felet, en pluskabel till bränslepumpen hade blivit klämd & det uppstod kortslutning ibland vilket ledde till att bränslepumpen lade av ibland

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang