skulle prov starta 240 före besiktnigen och den läckte då en jävla massa bensin från plast grejen på förgasaren som slangen till luftburken sitter fast i. den läcker vid sidan av plast saken där två slangar sitter fast. 240in har stått i 4 år så jag tänkte att det går till sig så jag stod och varav ett tag, sen slutade det läcka.
körde då en hel dag med den och sen på eftermiddagen forsatte det läcka. Det läcker bara på lägre varv typ halvgas och neråt. Kan det vara flotören som hakat så det flödar över eller nå ? ' Vad kan det vara för fel ? Förgasaren är en Stromberger och sitter på en b23A
efter jag rengjort gasaren så läckte det ändå, men det slutade läcka efter jag kört ett tag. Men nu en månad senare så har felet det kommit till baka. börjar bli irriterad...
kollade flottören förr när den läckte och då hjälpte det inte... Kan det vara nålen som är sliten ? eller kanske flottörnålen ? hur kollar man lättast om det är pumpen ?
är inte säker men om det är något i pumpen som hängt sig så skulle an skruv mejsel och en knack eventuelt lösa det
jag hade precis likadant problem som du ja gjorde rent förgasaren ställde om allt som gick och den läckte iaf så satte på en bättre beg. det är ett litet tips om du har någons krot nära dig anars testa o renovera den renoverings sats finns på biltema för 99kr.