Eget kjolpaket till Saab 900

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

Hej tänkte bara kolla om jag har fattat rätt, kan man tex spruta skum på på sin nuvarande front och sen forma de och sen på med glasfiber för att få ett bra kjolpaket?

schruttan
1 juni 2009 · 218 Inlägg

Det kan bli ostablit och få sprickor när du har polyester och glasfiber mot absplast..
Dock kan du göra och forma och sen be någon duktig typ båt/plast nisse att gjuta av den, så slipper den bli så förbaskat tung också!

_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

Om du vill göra så kan du ju kolla min projekttråd då jag håller på att bygga så smile http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1653832/

CarbonLoader Team Carkings
1 juni 2009 · 2 300 Inlägg

Funkar utmärkt, men som tidigare nämnt blir det ganska tungt, men & andra sidan är det stylingbiten man är ute efter & inte performance så kan ju några extra kilon kvitta=)
Lycka till!
Alex

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

Tack för alla råd! big_smile Hur lång tid tar det ungefär?

_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

Du ska inte räkna med att det är gjort på en helg. Men om du är flitig så en vecka eller 2 kanske smile

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

Neeee exakt tänkte så man vet lite vad man ska tänka sig så man inte tror att de går hur fort som helst tongue

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

Men har ni några fler tips på hur man kan göra? smile

_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

DavidEnglund skrev:
Men har ni några fler tips på hur man kan göra? smile

Länken jag skickade till dig med mitt projekt (finns här igen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1653832/), där kan du ju kolla lite hur man kan göra smile Dock inte gjort utav ett proffs, utan nybörjare jag med

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

jaaa jag satt och kollade på de innan ser väldigt bra ut! Skit snyggt! Just nu sitter jag och funderar på hur det ska se ut tongue

schruttan
1 juni 2009 · 218 Inlägg

Har hållit på med mitt sen i oktober eller nått förra året och har lite småjobb kvar, jag har bara gjort det när jag kännt för det i stortsett:P blir bra som fan, träligt som fan på slutet, men jävligt kul i början!

Mvh

_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

schruttan skrev:
Har hållit på med mitt sen i oktober eller nått förra året och har lite småjobb kvar, jag har bara gjort det när jag kännt för det i stortsett:P blir bra som fan, träligt som fan på slutet, men jävligt kul i början!

Mvh

Men om man jobbar riktigt aktivt och lägger varenda ledig stund och har infraröd spackeltorkarsak (kommer inte på vad den heter tongue ) så tar det nog inte mycket mer än 2 veckor smile

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

Okej! E det något man måste göra med stötfångaren innan man sprutar på skummet?

TritoN Motorburen Ungdom
1 juni 2009 · 499 Inlägg

Jag hade ruggat ytan med ett grovsandpapper innan ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
TooS Hjultomte
1 juni 2009 · 1 500 Inlägg

rugga ytan o spruta lite vatten så det blir fuktigt big_smile läste på en flaska tror ja xD

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

Jag sprutade inget vatten roll Men fick knappt av det ändå big_smile Men rugga ytan lite smile

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

haha okej! nu har jag börjat med bakdelen och de ser skapligt bra ut big_smile

_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

DavidEnglund skrev:
haha okej! nu har jag börjat med bakdelen och de ser skapligt bra ut big_smile

Starta projekttråd så vi kan se hur det går för dig smile

DavidEnglund
1 juni 2009 · 59 Inlägg

sådär tongue kom på att ta bilder när vi typ va färdiga så blev inte så roligt tongue men ska tänka på det när vi fortsätter imorgon smile

_DamnIt R1 driver!
1 juni 2009 · 5 128 Inlägg

DavidEnglund skrev:
sådär tongue kom på att ta bilder när vi typ va färdiga så blev inte så roligt tongue men ska tänka på det när vi fortsätter imorgon smile

Det är bra! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang