3122
Sök

Problem med 200sx s13, startar inte!

Legitimerad idiot :)
59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!

Bilen startar inte, detta efter att jag har haft nere växellåda, koppling och svänghjul.
Har gjort detta enligt konstens alla regler, men.

Startmotorn går inte i svänghjulet! Dock inget fel på startmotorn, har testat med en startmotor till men problemet kvarstår.

Vad gör jag fel?

Tacksam för svar!

236 Inlägg
2 juni 2009
Tycker det låter som du redan har hittat felet? Startmotorn går inte i svänghjulet. Antingen har du monterat den fel eller så har du köpt något som inte passar?

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
HenrikssonMedia skrev:
Tycker det låter som du redan har hittat felet? Startmotorn går inte i svänghjulet. Antingen har du monterat den fel eller så har du köpt något som inte passar?

start motorn går ej att monteras på något annat sätt och det är rätt startmotor, har provat med orginal startmotorn, köpte en till för att va säker på att problemet inte låg där.

236 Inlägg
2 juni 2009
Men, rätta mig om jag har fel, problemet ligger i att startmotorn inte passar mot svänghjulet? I så fall är det ju något som har blivit galet vid monteringen, kan ju inte vara så mycket annat!

204 Inlägg
2 juni 2009
fal svänghjul? om nu startmotorn funkar så kan det ju inte va så mycket annat...

1 749 Inlägg
2 juni 2009
Vänt svänghjulet bakfram??
Har ingen aning om hur de motorerna ser ut men det är det enda jag kom att tänka på.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Pan
2 juni 2009
patrikke skrev:
Har ingen aning om hur de motorerna ser ut men det är det enda jag kom att tänka på.

Går väl knappast bulta fast tryckplattan då hehe tongue

Bytt saker eller org??

1 749 Inlägg
2 juni 2009
Pan skrev:
patrikke skrev:

Bytt saker eller org??

Det var bara en tanke som slog mig:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
Pan skrev:
patrikke skrev:

Bytt saker eller org??

Det var bara en tanke som slog mig:)

Allt är original!

Funkade skit bra innan jag skruva dän låda o koppling för att byta packbox.

har testat allt möjligt, men den är hopplös, har hållt på tre dar i rad nu me skiten.

236 Inlägg
2 juni 2009
raketragnar, kan du bekräfta att startmotorn INTE anligger mot svänghjulet. Är inte 100 på att jag förstod vad problemet egentligen var!

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
HenrikssonMedia skrev:
raketragnar, kan du bekräfta att startmotorn INTE anligger mot svänghjulet. Är inte 100 på att jag förstod vad problemet egentligen var!

Starmotorn lyckas inte komma in i svänghjulet, soleniden verkar bara trycka kugghjulet mot sidan av svänghjulet, som om startmotorn borde sitta högre upp.

Men saken är den att de går inte justera possitionen mer änm vad bulten glappar i hålen -.-

236 Inlägg
2 juni 2009
Hmm ok, väldigt konstigt. Hur mycket är det som behövs för att få startmotorn att ligga emot?

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
HenrikssonMedia skrev:
Hmm ok, väldigt konstigt. Hur mycket är det som behövs för att få startmotorn att ligga emot?

Ingen aning, önskar att jag kunde se de sad

men tror inte att de e mkt

236 Inlägg
2 juni 2009
Jadu, har absolut ingen förklaring på det. Men rent tekniskt så måste ju något vara felmonterat. Någon distans någonstans som är glömd, någonting felvänt eller något annat. Inte kul att höra men ner med lådan igen och kolla, finns nog inga genvägar!

Sök