Hjälp min v40 går illa

viking51
2 juni 2009 · 10 Inlägg

har en volvo v40 1,8 årsmodell-00. som inte går som den ska.. i fart på landsväg går den ryckigt mellan varven , när jag sänker farten till 70-100km/H så går den hyffsat men verkar slö. problemet återkommer igen , då när jag gasar så försvinner ryckningen men den svara inte på gasen direkt men efter en stund funkar de, .Vad kan detta bero på?...vad kan jag göra åt detta.har bytt stiften..

Senast redigerat av viking51 (2 juni 2009)

HenrikssonMedia
2 juni 2009 · 236 Inlägg

Låter som någon vakumslang som har hoppat av. Börja med att kolla dessa, har du möjlighet till att provtrycka systemet så är det guld värt!

BMW E46 M3 "SMG2" (2003)
Remiss
3 juni 2009 · 1 339 Inlägg

viking51 skrev:
har en volvo v40 1,8 årsmodell-00. som inte går som den ska.. i fart på landsväg går den ryckigt mellan varven , när jag sänker farten till 70-100km/H så går den hyffsat men verkar slö. problemet återkommer igen , då när jag gasar så försvinner ryckningen men den svara inte på gasen direkt men efter en stund funkar de, .Vad kan detta bero på?...vad kan jag göra åt detta.har bytt stiften..

Bränslepumpen?


Sluta dock att kopiera din text för att sedan skriva i 5 andras trådar om ditt problem. Du behöver inte göra 2 egna trådar för den delen, räcker med 1.

viking51
3 juni 2009 · 10 Inlägg

ok ny här då vet jag tack

Moparboy440
4 juni 2009 · 4 682 Inlägg

läs ut felkoder och kolla så att den inte läcker luft nånstans.

JLind
5 juni 2009 · 49 Inlägg

Ungefär sådär betedde sig min V40 när bränslepumpen höll på att ge sig..
Kolla om du hör ett vinande ljud ifrån tanken genom att lyssna..... smile
Mina problem var dock enbart när soppan var under halvtank ungefär.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang