5570
Sök

Fungerar epoxigrund för båtar på bil?

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Var inne på färghuset igår och sa att jag skulle lackera en bil och frågade om dom hade någon tvåkomponents epoxigrund samt filler.

Jag fick svaret att de inte säljer eller kan ta hem någon färg till bilar längre men de hade 2-k epoxigrund för båtar och på burken stod det att den fungerade på metall. Han jag pratade med sa att "det borde funka". Idag snackade jag lite med han som ska hjälpa mig att lackera resten och han menade på att dom i butiken borde veta om det funkar.

Färgen är av fabrikatet "International" och en enlitersburk kostade ungefär 350:-

Nu frågar jag experterna här om det är någon som har någon aning om denhär färgen kommer att fungera.

Kan tillägga att bilen redan är grundad en gång men sen har jag varit tvungen att slipa av och lägga på mer spackel på några ställen när jag såg hur ojämt det var på vissa ställen. Denna färgen la en blästringsfirma på åt mig och jag tror att de blästrar och målar rätt mycket båtar i och med att firman ligger i ett samhälle som ligger precis intill Östersjön. Han på den firman menade på att den färgen inte är några problem att lacka med billack uppepå.
Senast redigerat av MagnumR (4 juni 2009)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Plopp!

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Ganska tråkigt att ingen ville hjälpa mig.

I vilket fall så har jag köpt Hagmans grundprimer CA nu (2-k epoxigrund).
De hade det på Mekonomen

Konstigt att ingen här visste om det och kunde ha sagt det till mig från början.

got stance?
546 Inlägg
6 juni 2009
är det ur rostskyddssynpunkt eller ska du fylla ut där det är spacklat?

夢の力

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Mest för rostskyddet, fyller ut smårepor fixar ju fillern sen. Nån som har nåt tips på var man hittar det föresten?

Jag har mailat och frågat dom här: http://www.bilhuset-bildelar.com/

btw. camaro67... Vad är det för fel på min attityd skulle inte du tycka det vore tråkigt att ställa en fråga men ingen svarade på den?

I vilket fall så får jag be om ursäkt om jag är irriterande, det var inte det som var tanken.

Medlem 34530
908 Inlägg
7 juni 2009
MagnumR skrev:
Mest för rostskyddet, fyller ut smårepor fixar ju fillern sen. Nån som har nåt tips på var man hittar det föresten?

Jag har mailat och frågat dom här: http://www.bilhuset-bildelar.com/

btw. camaro67... Vad är det för fel på min attityd skulle inte du tycka det vore tråkigt att ställa en fråga men ingen svarade på den?

I vilket fall så får jag be om ursäkt om jag är irriterande, det var inte det som var tanken.

Om du menar filler, så skulle jag kolla med närmaste färghandel eller billackerare.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Sök