242 Turbo B21ET går ojämt

playb0y
3 juni 2009 · 66 Inlägg

Den gick någorlunda bra tidigare idag, men sen började den rycka och vill inte starta nu. Kan det bero på att den får för lite soppa? Bytte tändstift och efter det gick den sämre.

Sen undrar jag om någon vet ifall oljestickan är kortare på en B21ET än B21A?

Topper Gillar stora förgasare
3 juni 2009 · 342 Inlägg

Styrtrycksregulatorn har gett upp.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
playb0y
4 juni 2009 · 66 Inlägg

Okej, den ser inte avkapad ut. men men.

Smedhult skrev:
finns folk som kapar av oljestickorna, för att dom fyller på för mycket olja för att bilen drar, läcker olja mm. nån längdskillnad har jag väldigt svårt att tro att det är då blockets storlek inte skiljer se

playb0y
4 juni 2009 · 66 Inlägg

Topper skrev:
Styrtrycksregulatorn har gett upp.

Säker? kan man laga den på något sätt eller måste jag köpa en "ny"?

playb0y
5 juni 2009 · 66 Inlägg

Kollade fördelarlocket igår, det såg inte fint ut innuti. kan det bero på det? Massa ärgningar osv. Ska åka iväg och köpa nytt fördelarlock, ny rotor och nya tändkablar. Får hoppas på att det är felet! smile

playb0y
5 juni 2009 · 66 Inlägg

Hjälpte inte att byta dom sakerna vad jag märkt.
Men när jag vrider igång och snurrar motorn runt som den ska, men ibland hostar den till och ryker lite från motorns kalla sida under insuget, och när den hostar så där så skjuter gummit högst upp på luftburken till som en trumma. Någon som kan svara på varför den blir så?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang