1145
Sök

Angående: Stående Malmö-träffen Varje Söndag kl 19:00 Biltema Svågertorp

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
21 april 2011
Savalito skrev:
gps18, menar du att kulturell påverkan är värt att ta upp eller att det inte spelar någon roll? Vet inte exakt vad du vill ha sagt.

det spellar stor roll,men garaget är inte ett forum att ta upp sådana diskussioner.

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

168 Inlägg
21 april 2011
Aha ok.

31 Inlägg
21 april 2011
Vad det är för typ av ursprung på föraren tycker jag vi kan skita i att diskutera, och det kvittar, iaf för min del. Det vi dock kan konstatera är att de är en idiot och en fruktansvärt oansvarig bilförare!

152 Inlägg
21 april 2011
Ja precis, kvittar ju var eller vem det är, huvudsaken är att personen förmodligen saknar en hjärna att tänka med. Man kan ju hoppas att sånt folk lär sig av såna tavlor. Helt jävla bissart egentligen att man ens får för sig att sladda ibland bilar, ut på en tom parkering för helvete!

168 Inlägg
22 april 2011
Vadå kvittar? Hur ska man veta varför idioten körde som han gjorde om man inte ser till hans etniska bakgrund. Ignorera detta och man lever i ignorans och okunskap.

31 Inlägg
22 april 2011
Savalito:
Du menar alltså att alla med utländsk bakgrund kör på ett sätt, och att alla med svensk bakgrund på " det riktiga och vettiga" sättet?hmm.
Senast redigerat av Creez (22 april 2011)

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
22 april 2011
Creez skrev:
Du menar alltså att alla med utländsk bakgrund kör på ett sätt, och att alla med svensk bakgrund på " det riktiga och vettiga" sättet?

nix!
Världen o mentalitetsskillnader är inte Svenskt-icke svenskt, utan bland olika kultrurella bakgrund finns skillnader.Mellan två personer som den ena kommer från Monaco och den andra från Turkiet finns ENORMA skillnader i livstil,kultur mm som präglas även på körsätt,även om båda två är icke-svenskar.

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

957 Inlägg
22 april 2011
Körsätt har fan  i me inget att göra med  vart fan man kommer från är man blåst i huvet så är man  vart man kommer från spelar väll fan ingen jävla roll alls. Kör man   på vägen som idiot så göra man det spelar inte något roll om du är svensk turk elelr vad fan nu det är .Alting handlar om kunskap  och hjärnan men   folk som kör så somd e grabbarna gjorde elelr liknande har inte hjärnan als elelr vet vad det är heller.Alting är upp från person til person jag  själv kommer från balkan(känner mej inte träffad för du  sa det i  dit första inlägg) men  jag  kör normalt  , vill man köra fort så är det abra   trycka platta i matan  men man gör det på egen  risk
gps18 skrev:
Creez skrev:
Du menar alltså att alla med utländsk bakgrund kör på ett sätt, och att alla med svensk bakgrund på " det riktiga och vettiga" sättet?

nix!
Världen o mentalitetsskillnader är inte Svenskt-icke svenskt, utan bland olika kultrurella bakgrund finns skillnader.Mellan två personer som den ena kommer från Monaco och den andra från Turkiet finns ENORMA skillnader i livstil,kultur mm som präglas även på körsätt,även om båda två är icke-svenskar.

31 Inlägg
22 april 2011
BadBoy89 skrev:
Körsätt har fan  i me inget att göra med  vart fan man kommer från är man blåst i huvet så är man  vart man kommer från spelar väll fan ingen jävla roll alls. Kör man   på vägen som idiot så göra man det spelar inte något roll om du är svensk turk elelr vad fan nu det är .Alting handlar om kunskap  och hjärnan men   folk som kör så somd e grabbarna gjorde elelr liknande har inte hjärnan als elelr vet vad det är heller.Alting är upp från person til person jag  själv kommer från balkan(känner mej inte träffad för du  sa det i  dit första inlägg) men  jag  kör normalt  , vill man köra fort så är det abra   trycka platta i matan  men man gör det på egen  risk
gps18 skrev:
Creez skrev:

nix!

Det är ju just det jag menar. Det är helt oväsentligt vart man kommer ifrån. Det vi kan vara överens om är att de e en idiot.

168 Inlägg
22 april 2011
Om jag som blatte säger att det VISST spelar roll, varför envisas vissa då med att säga att det inte gör det?

Badboy89, med tanke på ditt nick, att du bor i Landskrona, att du är 89a och hur du stavar så måste du va alban. Det är bara att dra vissa kopplingar, något man inte får göra i Sverige för det är inte politiskt korrekt får man veta av Aftonbladet.
Senast redigerat av Savalito (22 april 2011)

957 Inlägg
22 april 2011
Savalito skrev:
Om jag som blatte säger att det VISST spelar roll, varför envisas vissa då med att säga att det inte gör det?

Badboy89, med tanke på ditt nick, att du bor i Landskrona, att du är 89a och hur du stavar så måste du va alban. Det är bara att dra vissa kopplingar, något man inte får göra i Sverige för det är inte politiskt korrekt får man veta av Aftonbladet.

Något mer  info du vil ha eller? bara så du vet så bor inte  albaner i landskona utand et fins   araber albaner  bosnier serber croater  svenskarna osv   och jag är INTE alban men vad jag är  det har  inget med  dena tråden elerl saken att göra

Audi racing
634 Inlägg
22 april 2011
lika bra att bara lägga ner det etniska snackat .... ni kommer inte komma fram till något ändå ... det bara glider från trådens topic, alla har rätt med sina argument samtidigt som de e fel.

168 Inlägg
22 april 2011
Ok skitsamma.

116 Inlägg
22 april 2011
Savalito skrev:
Vadå kvittar? Hur ska man veta varför idioten körde som han gjorde om man inte ser till hans etniska bakgrund. Ignorera detta och man lever i ignorans och okunskap.

Kan inte hålla med dig mer!! vad alla än säger så kan man ju räkna ut att det var en viss typ av person som inte har vett å ettiket, inget skitsnack utan bara ren fakta faktist.. finns många exempel man kan ta.. Ännu värre var ju att han ville att man skulle säga att det var en tjej som körde..hmmm

Lika Barn Leka Bäst..

168 Inlägg
22 april 2011
Ja precis.. bra att nån håller med. Så han ville man skulle skylla på nån annan? Sicket kol alltså. Ja kände med han som fick sin bmw krockad, går som en dröm i motor, är nyrenoverad och nylackad och nu detta.

Förrästen, är det ingen annan som saknar linda-xtras förra profilbild? :p
Senast redigerat av Savalito (22 april 2011)

116 Inlägg
23 april 2011
Savalito skrev:
Ja precis.. bra att nån håller med. Så han ville man skulle skylla på nån annan? Sicket kol alltså. Ja kände med han som fick sin bmw krockad, går som en dröm i motor, är nyrenoverad och nylackad och nu detta.

Förrästen, är det ingen annan som saknar linda-xtras förra profilbild? :p

ja det var vad man hörde typ  ja hade det varit min bil hade han inte skrattat"..haha du e rolig du...

Lika Barn Leka Bäst..

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
629 Inlägg
24 april 2011
Vågar man utan att få bilen demolerad? tongue

116 Inlägg
24 april 2011
vet ett par som ska ditiscsh...smile

Lika Barn Leka Bäst..

51 Inlägg
24 april 2011
kommer ner en snabb sväng kanske !

Sök