Volvo 740 startar inte

volvo__matte
8 juni 2009 · 551 Inlägg

Tjaa..
För några dagar sen började de skorra och låta i min startmotor i 740in men har allltid startat. en gång klicka de bara i den men då vänta jag några minuter sen hoppa den igång..

Men iallfall har inte kört den nu sen i förrgår så skulle ja åka iväg och då hörde man motorn gick runt sen skorra de sen börja de bara klicka.. testa med startkablar men de klickar bara..

E de nåt relä eller e de hela startmotorn som har gett sej ?

Tacksam för svar smile / Detta VAR min enda riktigt fungerande bil ja haft sad

// Matte

Senast redigerat av volvo__matte (8 juni 2009)

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Drönirettab
8 juni 2009 · 21 761 Inlägg

Ibland kan det vara oxid och ärg på kontaktytorna inuti solenoiden, då blir det dålig kontakt och startmotorn kan skorra (startdrevet slirar på svänghjulets kuggkrans) eller bara klicka. Du kan ju ta loss startmotorn och plocka isär solenoiden för att se om kontaktytorna är brända/ärgade/oxiderade, i så fall får du försöka putsa eller slipa bort detta.

Känner du att du vill lägga ut en slant på ny startmotor så har exempelvis Biltema såna, har dock inte provat deras modell.

volvo__matte
8 juni 2009 · 551 Inlägg

Drönirettab skrev:
Ibland kan det vara oxid och ärg på kontaktytorna inuti solenoiden, då blir det dålig kontakt och startmotorn kan skorra (startdrevet slirar på svänghjulets kuggkrans) eller bara klicka. Du kan ju ta loss startmotorn och plocka isär solenoiden för att se om kontaktytorna är brända/ärgade/oxiderade, i så fall får du försöka putsa eller slipa bort detta.

Känner du att du vill lägga ut en slant på ny startmotor så har exempelvis Biltema såna, har dock inte provat deras modell.

okeej.. verka som startmotorn gick i fel läge eller nåt för de skorra och motorn gick runt sen så klicka de bara.. hehe byter nog hellre wink har fått tag i startmotor smile  tack för hjälpen då vet ja att de e nåt med startmotorn iallafall smile

Volvo For Life =)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang