Andra gången jag skriver en tråd om detta jävla problem.
Betalar 1600kr ifall någon kunnig kan komma och hjälpa mig att hitta felet.Den har sjukt dålig tomgång kan dö när som helst om man låter varven gå ner för långt.
Följande är byttBegagnad spjäll huskontakt
Begagnad Luftmassemätare
Ny Lambda mätare.
Ny Insprutnings temp givare
Ny Vevaxel givare
Ny Fördelare och Rotor
Nya Stift
Nytt Bränslefilter
Nytt Oljefilter
Ny Olja
Ny bensin
Följande är gjort och kontrolleratMotorcentrum kontrollerade bränsletrycket och alla felkoder.
Spjäll huset är rengjort.
Tomgångs motorn är testad och rengjord.
Tänd kablarna är mätta så att alla har samma motstånd.
Tändningen är kontrollerad med stroboskop lampa.
Har kört slut en tank med OKQ8's Injektorcleaner
Komptest Första 17.2 Andra 17 Tredje 15.4 Fjärde 16.4
Inga felkoder. Testat både med avstängd bil och motorn gående. och med motorcentrums datorAlla klammer och slangar är tipp topp.
Surar bara av startgas.
Varenda jord kontrollerad
Den laddar 14volt så ström är inget problem.
http://www.vimeo.com/4355977 Kall motorhttp://www.vimeo.com/4356074 Varm motorVad tror ni? Tomgången var bättre när den var kall. Men det finns i stort sett ingen tomgång när den är varm. Den klarar aldrig att hålla motorn igång under 1000rpm.
Lämnade in bilen på en felsökning på motorcentrum i umeå. Efter 2 timmar hade dom hittat.
DEFEKT GASSPJÄLLSPOTENTIOMETER SAMT LUFTMASSEMÄTARE
Dom delarna är nu bytta. Samma skit fortfarande.Rent allmänt så är motorn i väldigt fint skick utseendemässigt.
http://img87.imageshack.us/img87/3640/dsc0316k.jpgTelefon nummer 0730 677 860
Hjälp mig snälla!!