3131
Sök

Volvo 745 -90 B230F. Kopplingen 'försvinner'.

908 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Som sagt, Det läcker bromsvätska på okänt ställe men nu när behållaren till bromsvätskan hållt sej bra nu ett tag har kopplingen börjat av ta. tar långt ner som satan.. det är väl samma behållare till bromsvätskan och kopplingen ? tror de e hydral koppling iallafall.

Och en sak till, bilen 'viner' mellan 50 och 60.. bara mellan där.. inget ljud under/över den hastigheten..

tack på förhand smile

1 339 Inlägg
10 juni 2009
Beckstroem skrev:
Och en sak till, bilen 'viner' mellan 50 och 60.. bara mellan där.. inget ljud under/över den hastigheten..

Spelar det någon roll vilken växel du är på? Min (och andras) brukar vina på 3:an, det är bara så bilen är i sig själv.

908 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Beckstroem skrev:

Spelar det någon roll vilken växel du är på? Min (och andras) brukar vina på 3:an, det är bara så bilen är i sig själv.

hmm.. kan nog stämma med det du skriver. tack smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 juni 2009
Du har alltså hydraulisk koppling. Är ju bara att lufta den då. och ja det är samma behållare som bromsvätskan om du har hydraulisk koppling
Senast redigerat av Volvo_Mannen (10 juni 2009)

Jonas

908 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Du har alltså hydraulisk koppling. Är ju bara att lufta den då.

jasså, hur fan gör jag då och är de svårt ? smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 juni 2009
Beckstroem skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Nja, svårt och svårt. Är ju som att lufta bromsar bara det att man får hissa upp bilen lite och den ena får ligga under bilen vid slavcylindern. Men se till att ha koll på nivån så man bara behöver göra det en gång.

Jonas

908 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Beckstroem skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Nja, svårt och svårt. Är ju som att lufta bromsar bara det att man får hissa upp bilen lite och den ena får ligga under bilen vid slavcylindern. Men se till att ha koll på nivån så man bara behöver göra det en gång.

okej, tack smile

Sök