På min A4 som är bygd sept 96 sitter både hög och lågtrycksporten vid batteriet, jag har kondensor från nyare och även på den sitter det hög och lågtrycksport. Har du V6 kan högtrycksporten sitta på kompressorn och lågtrycksport saknas.
Bästa bilden jag kan åstadkomma för tillfället är denna, följe dessa rör så ska bör det sitta anslutningar på dem. www.faxe150.com/h2o/1.jpg Bilden visar för övrigt hur man INTE ska dra strömkabeln, då blir det blött i kupén när det regnar...
pwnsowns skrev: Tack så mycket Ska man följa dom in i kupén eller ut i motorrummet ? antar ut i motorrummet ?
Ja, ut mot motorn, de är strax utanför bilden! Brukar sitta svarta lock på dem, ser ut ungefär som tryckluftsanslutningar.
Dock bör den som ska serva din AC ha koll på allt detta, annars har denna person inte där att göra anser jag. Det är inte direkt som att pumpa ett cykeldäck...
Du har helt rätt. Han som hjälpte mig är en riktig amatör faktiskt, . Men på kylaren på främre delen så satt det en sak som såg ut som en lufttrycks anslutning med ett svart lock på som han sa var en utav dom(den som man fyller på) men han hittade inte den som man tömmer. Och i alla böcker vi har kollat i så visar det sig att dom ska sitta dära som du sa (lite bit utanför bilden) Jag pekade på dom åt han men ha sa att det var ngt annat
De gånger jag servat AC har tömning och fyllning skett i samma port, lågtrycksporten, dock kopplas en manometer på även på högtrycksporten för att se så systemet är tätt.
Som sagt, vet man inte vad man gör så har man inte på en AC-anläggning att göra, då skadar man mera än man gör nytta...