Audi a4 1996års. Hittar inte AC påfyllningen.

pwnsowns
15 juni 2009 · 87 Inlägg

Tjaba tjena. Jag skulle fylla på min AC hos en kompis som har verkstad men vi hittade inte vart man tömde och vart man fyllde på hmm .

Är det någon som kanske vet var ?

Det är en Audi A4 1996års modell.

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
fredriq Olika
15 juni 2009 · 907 Inlägg

På min A4 som är bygd sept 96 sitter både hög och lågtrycksporten vid batteriet, jag har kondensor från nyare och även på den sitter det hög och lågtrycksport.
Har du V6 kan högtrycksporten sitta på kompressorn och lågtrycksport saknas.

Mvh
Fredrik
pwnsowns
15 juni 2009 · 87 Inlägg

Okej. Jag har kollat lite vid batteriet men såg inte ut som ngra portar i mina ögon men jag kanske såg fel pga för lite kunskap ? tongue

Nej jag har inte V6an så jag får väll kika runt lite i motorn,

Du skulle inte kunna vara en ängel och ta bild i din motor på vart dom sitter ? roll

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
fredriq Olika
15 juni 2009 · 907 Inlägg

Bästa bilden jag kan åstadkomma för tillfället är denna, följe dessa rör så ska bör det sitta anslutningar på dem.
www.faxe150.com/h2o/1.jpg
Bilden visar för övrigt hur man INTE ska dra strömkabeln, då blir det blött i kupén när det regnar...

Mvh
Fredrik
pwnsowns
15 juni 2009 · 87 Inlägg

Tack så mycket smile Ska man följa dom in i kupén eller ut i motorrummet ? antar ut i motorrummet ? lol

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
fredriq Olika
15 juni 2009 · 907 Inlägg

pwnsowns skrev:
Tack så mycket smile Ska man följa dom in i kupén eller ut i motorrummet ? antar ut i motorrummet ? lol

Ja, ut mot motorn, de är strax utanför bilden!
Brukar sitta svarta lock på dem, ser ut ungefär som tryckluftsanslutningar.

Dock bör den som ska serva din AC ha koll på allt detta, annars har denna person inte där att göra anser jag.
Det är inte direkt som att pumpa ett cykeldäck...

Mvh
Fredrik
pwnsowns
15 juni 2009 · 87 Inlägg

Du har helt rätt. Han som hjälpte mig är en riktig amatör faktiskt, hmm . Men på kylaren på främre delen så satt det en sak som såg ut som en lufttrycks anslutning med ett svart lock på som han sa var en utav dom(den som man fyller på) men han hittade inte den som man tömmer.  Och i alla böcker vi har kollat i så visar det sig att dom ska sitta dära som du sa (lite bit utanför bilden) Jag pekade på dom åt han men ha sa att det var ngt annat mad

Men tack för alla hjälp wink

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
fredriq Olika
15 juni 2009 · 907 Inlägg

De gånger jag servat AC har tömning och fyllning skett i samma port, lågtrycksporten, dock kopplas en manometer på även på högtrycksporten för att se så systemet är tätt.

Som sagt, vet man inte vad man gör så har man inte på en AC-anläggning att göra, då skadar man mera än man gör nytta...

Mvh
Fredrik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang