Saab 900 -96 trasig larmbricka

Schnils
15 juni 2009 · 5 Inlägg

Hej!
Tappade min ena nyckel och larmbricka ur byxfickan här för någon dag sedan, hämtade reserv nyckeln och larmbrickan på den vägrar fungera, har bytt batterier efter instruktionsbokens instruktioner men detta fungerade inte.
Bilen står alltså larmad och orubblig och min fråga är om jag på något sätt kan avlarma bilen ? spelar ingen roll om larmen blir obrukligt efteråt...

Schnils
16 juni 2009 · 5 Inlägg

okej såhär ligger det till nu.
Ända sättet att ta sig runt larmet skall tydligen var att bygla 3 kablar som går in i larmenheten eller vad detnu kallas och nu undrar jag istället om det är någon som kanske sitter och trycker på ett kopplingschema till ett saab FM 433 S larm?
skulle ta saab verkstan 30min att fixa så att någon biljtuv skulle sno en bil för att någon ger mig ett kopplingschema är väll knappast troligt.

Senast redigerat av Schnils (16 juni 2009)

jakob_enkvist
16 juni 2009 · 144 Inlägg

skrota saaben köp volvo !!!

Schnils
16 juni 2009 · 5 Inlägg

nej för fan då kanske jag blir en tönt som dig som sitter å svara helt meningslöst och bara irriterar folk

Fredrik-79
16 juni 2009 · 2 164 Inlägg

Gör så här.
Byt batteri i den som inte funkar.
Öppna med nyckeln. (larmet får på)
Sen så sätt på tändningen och tryck på sår upp knappen tills lampan för startspärren lyser tills den slocknar.
Då ska de funka.
Kan behövas göra ett start försök innan de funkar men de märker du.

MVH

Saab 9-5 SE (2001)
Schnils
16 juni 2009 · 5 Inlägg

detta funkar tyvärr inte på det fabriksmonterade larmet som sitter i 900:an har pratat med sab och det ända man kan göra är att koppla förbi larmboxen (eller vad man nu vill kalla den) men jag saknar kopplingschema och det är minst 25 kablar som går in i den boxen, 3 av dessa ska enligt saab byglas men vet ej vilka eftersom ajg saknar kopplingsschema

men tack ändå

P.S jag har testat

_DamnIt R1 driver!
16 juni 2009 · 5 128 Inlägg

Schnils skrev:
detta funkar tyvärr inte på det fabriksmonterade larmet som sitter i 900:an har pratat med sab och det ända man kan göra är att koppla förbi larmboxen (eller vad man nu vill kalla den) men jag saknar kopplingschema och det är minst 25 kablar som går in i den boxen, 3 av dessa ska enligt saab byglas men vet ej vilka eftersom ajg saknar kopplingsschema

men tack ändå

P.S jag har testat

Pröva koppla ur boxen annars? Sitter under förarstolen. Bara lås upp batteriet, upp med huven och va redo med en 10mm nyckel och skruva av pluspolen så du sliper tjutandet. Sen bara koppla ur boxen. Vill du bli av med den helt så sitter den med 2st 10mm plastbultar.. Tar väl ca 10-15min på sin höjd skulle jag tro!

Senast redigerat av _DamnIt (16 juni 2009)

Schnils
17 juni 2009 · 5 Inlägg

boxen är bortplockad men tar man bort denna ligger ändå startspärren kvar...
det ända som är kvar är att bygla kablarna till startspärren förbi boxen...
har testat attta ur boxen och sen setta tillbaka den allt sådant och även hört med saab det ända som funkar är tydligen att bygla men kopplingschmea sökes tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang