Fel medelande volvo s60

Dani_A Tyngaste 2.0
18 juni 2009 · 256 Inlägg

Jag kör till fotbollsplanen och ratten kändes tung när jag svängde. jag stängde av bilen lira fotboll sen när jag skulle dra hem så börja en varningslampa lysa och det stor motor serv omgående och bilen hållde på att dö hela tiden, efter en stund så börja motor olja lysa så jag kolla oljenivån och den var okej. ringde bärgaren för ajg våga itne köra den så han gjorde något så kallad norsk nånting alltså nollställde bilen genom att dra ut sladdarna från batteriet, och allt var bra och jag tog en sväng med den men nu har varningslampan börjat lysa igen och motorn dör sakta vid stilla stående, vad kan problemet vara??

varningslampan är orange och kallades avgasrensnings system nåt åt det hållet.

har nyligen trimmat den med steg 1 från BSR

Senast redigerat av Dani_A (18 juni 2009)

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
240boy
18 juni 2009 · 471 Inlägg

lamdasonden tror jag det kan vara ! smile testa nolställ sådär igen som han gjorde och sen om det händer igen testar du byta lamdasonden smile

Skiiit du nedde ! ;)
Dani_A Tyngaste 2.0
18 juni 2009 · 256 Inlägg

men varför lös oljelampan för ? den släktes dock efter jag startat bilen men motorlampan lös kvar?

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
18 juni 2009 · 2 307 Inlägg

240boy skrev:
lamdasonden tror jag det kan vara ! smile testa nolställ sådär igen som han gjorde och sen om det händer igen testar du byta lamdasonden smile

Gör förgudskull inte det

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
18 juni 2009 · 2 307 Inlägg

Dani_A skrev:
men varför lös oljelampan för ? den släktes dock efter jag startat bilen men motorlampan lös kvar?

Oljelampan tänder sig troligen för att motorn har vääldigt lågt varvtal

Om den nyligen e chippad så tar du givetvis kontakt med dom som har gjort det. Om dom e någorlunda seriösa så hjälper dom dig iaf med vad det kan vara för fel om det nu inte e nått med deras chippning


Om jag skulle lägga en jättechansning på vad som e fel nej det gör jag inte kan vara aldeles för mycket få den till en verkstad som kan felsöka på den ordentligt lyssan inte på nåra Det e nog lambdasensorn gubbar

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 juni 2009 · 5 650 Inlägg

måste verkligen säga som jaggachafen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Dani_A Tyngaste 2.0
18 juni 2009 · 256 Inlägg

Var hos bilia idag, Luftmassamätare som är paj:(, Bara bränna upp bsrs sportluftfilter och lägga tillbaks gammla

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
18 juni 2009 · 2 307 Inlägg

Dani_A skrev:
Var hos bilia idag, Luftmassamätare som är paj:(, Bara bränna upp bsrs sportluftfilter och lägga tillbaks gammla

JA eller rensa luftmassemätaren med crc luftmasserensar spray

Å tvätta BSR filtret å inte ÖVERolja det så funkar det säkert fint

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang