lastbilschafförer på garaget.org

GranatMagnuS Scania, javisst.
25 juni 2006 · 237 Inlägg

Ja, här sitter jag och önskar jag hade korten. men om 2 år så smile då borde förhoppningsvis lastbilen min vara färdig för utställningsskick Scania 140 big_smile (nos, och veteran ) Min far ser ni helt säkert på vägarna också, eller åtminstone bilarna från åkeriet han kör på (Powder-Trans) ifrån Åbo. Blåa bilar med vita bulktankar. Rullar runt hela sverige,och norge och finland och tyskland med några bilar.

Algon
25 juni 2006 · 2 Inlägg

Haha ne jag kör också lastbil.. wink

Scania r124 470 Turbocompund. wink

men även Scania r124 420 dragbil.

Ford Custom "Shoebox" (1949)
Gizmojohan
25 juni 2006 · 3 295 Inlägg

gills det om man skruvar med sakerna?

Nitroxy
27 juni 2006 · 22 Inlägg

håller på med kortet i storaholm gbg klar med den om 3månader

Svenss0n
27 juni 2006 · 643 Inlägg

kör på BECEDE just nu smile. har uppkörning på A 7 juli smile. fyller 21 den 5 juli så jag har hunnit med mkt tycker jag big_smile

Volvo 850R (1997)
-PINNEN-
27 juni 2006 · 409 Inlägg

Nitroxy skrev:
håller på med kortet i storaholm gbg klar med den om 3månader

vilket kör lag??? jag hade benny, gunarsson, och bosse riktigt bra är dem! tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Born Looser Snorgubbe
1 juli 2006 · 79 Inlägg

En till då, Tankbil+släp(självklart) Kör för Hydro. En sliten FH-16 470-99 med 108tkm på mätaren, men vid årsskiftet kommer "min" nya bil; Scania R-500 tandem cool big_smile

Senast redigerat av Born Looser (1 juli 2006)

2nd place=First loser
Born Looser Snorgubbe
1 juli 2006 · 79 Inlägg

volvo_850_glt skrev:
har frågat chrizz om han vill skapa en länk till oss chaffisar! men vi får ctongue men hur många är intreserade!

---> 1

2nd place=First loser
SpeedXracing_9000T
1 juli 2006 · 26 Inlägg

Har ju BECE, jobbar på vägverket och där blir det ju att man kör olika lastbilar. Och andra jobb givetvis

Tjuren
1 juli 2006 · 142 Inlägg

Själv har man ju BECE och kör göteborg dagligen.. så de blir 50 mil om dan på en runda.. så 300 mil i veckan låter rätt hyffsat för o bara köra häromkring.. själv vill man ju neråt USA och så o driva.. big_smile

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
Miklen
2 juli 2006 ·

..kör just nu en volvo fl6 -01a för flygfrakt landvetter flygplats.. jönköping tur å retur..

Senast redigerat av Miklen (2 juli 2006)

Fesken_Cheva
1 augusti 2006 · 5 Inlägg

tjena jag kör lastbil med.. scania enda riktiga tradarn

bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
1 augusti 2006 · 228 Inlägg

BECE å en massa truck kort å arbete på väg å såna saker...

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
JalleJ
1 augusti 2006 · 420 Inlägg

Blir en om typ ett och ett halvt år, när jag går ut skolan helt enkelt...

dampsmith
16 augusti 2006 · 1 Inlägg

här e en till
kör scania 470 bil o släp virkes bil
finns det nått forum där vi truckers kan snacka ;D

Senast redigerat av dampsmith (16 augusti 2006)

Ckosworth Mr
22 augusti 2006 · 607 Inlägg

Alecci skrev:
Kör Volvo FH12 420 dragbil med trailer mellan Jönköping och Stockholm på eftermiddag/kväll/natt. Gått snart 98K mil och är ganska skabbig, men det är en riktig rövarbil som gör 96 km/h. Inte många (svenska) ekipage på E4:an som är snabbare än mig...

Körde sträckan S-vall - S-holm på styvt 4timmar, ca en sträcka på 38mil, den gick väl runt 110km/h roligt blåsa om bussar ibland :-)

Senast redigerat av Ckosworth (22 augusti 2006)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Bonden_performance
22 augusti 2006 · 8 Inlägg

Jag håller på att ta kortet;) ska börja köra sen, både farsan och brorsan har åkeri:) Juhlins transport;)

Member of GL performance club..
NORDIC R
Volkswagen vr6 Syncro "colorconcept" (1997)
__LINDSKOG__
22 augusti 2006 · 107 Inlägg

Jag kör ibland i jobbet..

Born Looser Snorgubbe
3 december 2006 · 79 Inlägg

Dags att blåsa liv i den här tråden igen, eller har alla andra blivit av med korten? tongue
Jag har ju iaf. bytt både bil o jobb. Kör nu en Scania R144 530 dragare+Link och tralier. Så kom igen o uppdatera den här sömniga tråden!!!

2nd place=First loser
Kristian_L
3 december 2006 · 1 893 Inlägg

Kortet har jag kvar. Men för drygt tre år sedan tog jag ett jobb på GLC, köra dragbil i Gbg med omnejd. Kompisens åkeri hade en rutt på <G> med fasta turer som lät bra, så jag sa upp mig på anlägningsföretaget där jag körde en R-144a 420 lastväxlare (Krokbil) i flera år. (3-dagar men vanligt tippflak, köra massor. 2-dagar flytta grävare, bobcat's, dumpers. m.m.).
Fast den bra turen skulle inte komma igång förän om ett par månader, så jag gick "på lösen". Transportledaren på GLC-terminalen höll igång mig från 7 till 20-22.00. Jag sa till efter första veckan att meningen var att jag skulle köra 40 timmars veckor som vanligt folk. Han lovade givetvis. Efter ytterligare en vecka så slängde jag nycklarna på honom och sa att !han kan köra sitt skit själv"! Vände på klacken och gick.
Jag blev så trött på lastbil, att jag än idag inte vill se insidan på en lastbils hytt.
Ända bra med att jobba 7-22 var att på två veckor tjänade man en hel månadslön. (Men nått liv det han man inte med.)

Man blev iofs lite bortskämd på anlägnings firman, innom bygg är det 7-16 som gäller, punkt!
Håller på att omskola mig just nu. Svets utbildning!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang