Hej. Sist jag skulle öppna motorhuven så drog ja i det handtaget under ratten å den kändes väldigt lätt och ja hörde bara ETT "klick" .. när jag skulle lyfta på motorhuven så satt den fortfarande fast på bilens vänstra sida, men på högra sidan hade det släppt.. Jag kröp under bilen å pillade på vajern å den hänger väldigt löst. Antar att den har hoppat av på vänstersidan.. Men hur ska jag få den på platts igen? Finns det kanske något annat sätt att öppna motorhuven på? Ska besikta den om några dagar å måsta grejja lite med den, så hoppas det finns någon snabb lösning Bilen är en Volvo 740 GLT -88
Det funka inte har även testat att ta en tång å dra i vajern fast då lät de konstigt å den blev ännu slakare.. den öppnar ingen av dom längre:P . när ja kollar på vajern innanför grillen så hänger den där, den är riktigt slak asså..
Jag behöver verkligen hjälp med detta.. ingen som varit med om samma? någon som vet vad man kan göra åt det? jag vet inte riktigt ens hur det funkar, eller vart vajern ligger.. Även den minsta lilla hjälpen skulle bli högt uppskattad!!
du känner ingen som har en 740 i närheten som du kan kolla på hur låset sitter.. men en tanke slog mig.. har inte 740 bara ett huv lås? eller är jag ute och cyklar?