Hjälp med Mitsubishi Galant glsi 94 konstig tomgång och startproblem

DavidH
27 juni 2009 · 104 Inlägg

Hej.

Jag har en Mitsubishi Galant 94a som jag har haft i drygt ett halvår och som för det mesta har startat och gått som en klocka men senaste 2 månaderna ca så har det hänt ett fåtal ggr att den när man startat den att den gasar upp o släpper gasen i en jämn takt hela tiden på tomgången men när man själv gasar går den som vanligt. har väll hänt ca 5 ggr, har ofta försvunnit direkt när man startat om bilen.

Sen har jag ett par ggr haft problem att starta bilen, batteriet är bara nåra månader och startmotorn går bra men den startar inte, en gång gick den igång efter en stund när jag reglerade gasen upp o ner, det var väldigt lite bensin i bilen då och var en fuktig morgon så tänkte det kanske berodde på nått sånt eftersom den annars startat utan nåra som helst problem. Tills idag då det är varmt väder och gott om bensin och den startade utan problem bara för att dö efter några sekunder och sen vägra starta alls igen, Batteriet är bra och startmotorn går men inget resultat.

Några idéer vad det kan va och vad det kan kosta att åtgärda? bilen är inte värd så mycket ( ca 12000 i fungerande skick) så vill inte lägga ut för mycket på den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang