Centrallås trasigt i en VW Polo

Polon
29 juni 2009 · 53 Inlägg

Hej!
Jag har en VW Polo -97:a där centrallåset har stendött. De har varit paj i över ett halvår. De var efter att jag varit på en två veckor lång semester i november då jag låtit bilen stå. När jag kom hem och skulle öppna så hände inget mer än att den öppnade den dörren man vred om nyckeln i. Dessa veckor var det svinkallt här hemma kanske skall tilläggas.
Jag har inget fjärrlås, så jag öppnar alltid med nyckeln direkt i dörren. Men det brukar låte som en liten motor när man vrider om på förarsidan som öppnar passagerardörren samt bakluckan. Denna motor hörs inte alls. Sen så skickas det iväg lite luft i en slang när man vrider om nyckeln, det verkar fungera för luft kommer det.
Bakluckan går för tillfället inte att låsa alls då jag inte får inte nyckeln i det låset, men de har jag aldrig fått.

Någon vet hur jag kan åtgärda problemet? Bör det vara motorn i dörren som är kass eftersom den inte låter när jag vrider om. Vart går luftslangen inne i bilen?
Mycket tacksam för svar!

Polon
1 juli 2009 · 53 Inlägg

Inga heta tips?smile

parayaCar
2 juli 2009 · 424 Inlägg

Det verkar ju som att du inte får ström till grejerna

**// Toyota \\**
peobjorn
9 september 2009 · 1 Inlägg

Har också en Polo 97 med låsproblem. På min verkstad sade de att det var vakuumpumpen som lagt av. När de bytte den funkade centrallåset igen. Problemet var bara att de rekommenderade mig att köpa en begagnad pump för 800 kr (en nya hade kostat 3 000-4 000 kr), och efter en vecka lade även denna pump av... Så nu kör vi manuellt igen.

james-thoe
4 december 2009 · 1 Inlägg

Hej

Dum fråga kanske men vart sitter vakuumpumpen på polon?

WilYawn Golle
4 december 2009 · 448 Inlägg

I kofferten på höger sida smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Pilsk
4 december 2009 · 460 Inlägg

kan även var brott i genomföringen mellan dörrar och kross.. rätt vanligt fel..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang