Slagsmål på race i GBG

Severin
2 juli 2009 · 1 587 Inlägg

JonR skrev:

Severin skrev:
Undrar verkligen vad som startade detta bråket !!
Man slår inte nån utan anledning, han måste ha sagt något till honom eller betett sig på ett sätt för att den killen skulle blivit irriterad..

Och det försvarar att man sparkar på en som ligger ner??!?!?

Och vad det gäller folk som slår ner nån utan anledning så kan jag räkna upp bra många som åkt på stryk utan anledning! Ibland kan kan det räcka att nån tittat på en viss person för att denna uppfattade det som "muckar du eller" och sen börjar veva.. Sen är det ju inte bara en gång som nån knackat en annan på ryggen och sagt "ey du snackar skit om min brorsa" och sedan har det smällt!(Sanningen var ju att varken offer eller gärningsman varken sett varann tidigare och det fanns ingen brorsa) Sen finns det psykopater som inte tål att bli tillrättavisade om dom gjort fel av någon annan och därför var tvungen att bekräfta sig inför sina kompisar genom att visa sig mäktigast på nåt sätt..

Haha.. Killen som blev nerslagen kanske inte förtjänade det, jag kan inte påstå något för jag vet inget om denna händelse.. Men vissa personer har attityds problem.. Ja påstår inte att detta offer har det men som sagt man slår ingen utan anledning, de e ba dumt.. Men som du säger, visst har det hänt att folk utan anledning åker på stryk men sådana händelser sker i samband med alkohol/droger eller liknande..
Om killen sparkar på honom som ligger ner, man gör inte det utan anledning men men.. SOm sagt var jag inte där o kan inte säga att han förtjänade det, ingen förtjänar stryk så enkelt är det..

Stefan Varberg Supraman
2 juli 2009 · 2 300 Inlägg

patrikke skrev:

Stefan Varberg skrev:
tycker att alla arrangörer av race i området ska banna honom.

även om det inte blir polissak så ska en sån idiot känna på att man beter sig inte hur som helst.

Det finns ingen bra anledning att slåss, bara självförsvar tycker jag e försvarbart.

Misshandel ÄR en polissak.

om det kommer till polisens kännedom och att åklagare tar upp fallet.
oftast krävs en anmälan från någon part.

jag tycker att han ska bannas även om man har bett om ursäkt.

även om det e lugnt mellan parterna så vet man ju inte vem som e nästa offer.
har kille temprament kan han ju flyga på vem som helst.
måste finnas konsekvenser för det man gör.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 juli 2009 · 2 853 Inlägg

FireTraXX skrev:

engineering skrev:
plocka in han för grov misshandel, ingen respekt där han hamnar sen..

För att det ska bli grovt så måste man nästan ha använt vapen.

händer och ben anses som vapen... om man kan använda dem och skada kan de nog allt göra tongue

engineering
2 juli 2009 ·

sen finns de folk som har sett för mkt på tv och inte fattar skillnaden mellan kampsport och utanför ringen
och behöver hävda sej på något sätt för personen ifråga har kass självförtroende,taskig barndom eller helt enkelt inte kommit ur den ålder när man ska visa sig tuff.

tragiskt är de med sånt folk

Senast redigerat av engineering (2 juli 2009)

o_lindh
2 juli 2009 · 347 Inlägg

Severin skrev:

JonR skrev:

Severin skrev:
Undrar verkligen vad som startade detta bråket !!
Man slår inte nån utan anledning, han måste ha sagt något till honom eller betett sig på ett sätt för att den killen skulle blivit irriterad..

Och det försvarar att man sparkar på en som ligger ner??!?!?

Och vad det gäller folk som slår ner nån utan anledning så kan jag räkna upp bra många som åkt på stryk utan anledning! Ibland kan kan det räcka att nån tittat på en viss person för att denna uppfattade det som "muckar du eller" och sen börjar veva.. Sen är det ju inte bara en gång som nån knackat en annan på ryggen och sagt "ey du snackar skit om min brorsa" och sedan har det smällt!(Sanningen var ju att varken offer eller gärningsman varken sett varann tidigare och det fanns ingen brorsa) Sen finns det psykopater som inte tål att bli tillrättavisade om dom gjort fel av någon annan och därför var tvungen att bekräfta sig inför sina kompisar genom att visa sig mäktigast på nåt sätt..

Haha.. Killen som blev nerslagen kanske inte förtjänade det, jag kan inte påstå något för jag vet inget om denna händelse.. Men vissa personer har attityds problem.. Ja påstår inte att detta offer har det men som sagt man slår ingen utan anledning, de e ba dumt.. Men som du säger, visst har det hänt att folk utan anledning åker på stryk men sådana händelser sker i samband med alkohol/droger eller liknande..
Om killen sparkar på honom som ligger ner, man gör inte det utan anledning men men.. SOm sagt var jag inte där o kan inte säga att han förtjänade det, ingen förtjänar stryk så enkelt är det..

Jag tror att den enda som hade "attitydsproblem" i detta fallet var gärningsmannen.

JockeT
2 juli 2009 · 1 010 Inlägg

låter som han som slog tycker jag när man läser volvoraggarens inlägg.

Banna honom från rejs, och sprid att folk inte ska anlita hans firma?

Eiiiiik
2 juli 2009 · 337 Inlägg

JockeT skrev:
låter som han som slog tycker jag när man läser volvoraggarens inlägg.

Banna honom från rejs, och sprid att folk inte ska anlita hans firma?

Word!

Nico-the-kid
2 juli 2009 · 509 Inlägg

Finns ju någon på detta forum som brukar skryta med att han har misshandlat folk .........
Tycker själv att det inte är någon merit.

Senast redigerat av Nico-the-kid (2 juli 2009)

engineering
2 juli 2009 ·

Nico-the-kid skrev:
Finns ju någon på detta forum som brukar skryta med att han har misshandlat folk .........
Tycker själv att det inte är någon merit.

samma här......

Arradin
2 juli 2009 · 631 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
Finns ju någon på detta forum som brukar skryta med att han har misshandlat folk .........
Tycker själv att det inte är någon merit.

Samma som tycker det är coolt att knarka...     Smart folk.

MrCarfreak Gasglad
2 juli 2009 · 3 244 Inlägg

Anledningen till detta bråk var att gärningsmannen inte följde våra regler och blev tillsagd flera gånger samt varnad att han inte behöver köra mer om han inte kunde följa våra regler. Då blev gärningsmannen pissed off och flög på en av våra gubbar och började veva tills han låg ned, då fortsatte vevningen som gick över till sparkar i hövvet!

Vi i GSR ber så mycket om ursäkt för att vi bröt racet, men sådana är reglerna, följer man inte dem så släpper vi inga bilar! Creds till alla er som körde samt kollade på racet, ni skötte er väldigt bra och hoppas att ni kommer på nästa race!

Väl mött //GSR

Senast redigerat av MrCarfreak (2 juli 2009)

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
trocade
2 juli 2009 · 194 Inlägg

Severin skrev:
Om killen sparkar på honom som ligger ner, man gör inte det utan anledning men men.. SOm sagt var jag inte där o kan inte säga att han förtjänade det, ingen förtjänar stryk så enkelt är det..

Man sparkar _aldrig_ på någon som ligger ner ... finns inga anledningar att göra något sånt på några sätt.

deamon
2 juli 2009 · 624 Inlägg

racet stoppades för att tydligt visa att sådant uppförande inte accepteras , vi är där för att ha kul inte behöva se oss om ryggen, därför bestämde grabbarna att avblåsa allt , synd bara om alla skådare som fick åka hem för tidigt efter ca 2timmars skoj
beslutet ligger hos den misshandlade , om han vill banna killen eller inte,

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
JonR
2 juli 2009 · 3 259 Inlägg

Inte för att jag var med eller såg hela situationen men inte fan slår jag ner folk så fort jag inte får som jag vill.. Bara o banna den där nollan från allt vad bilar handlar om.. slagsmål är för pack o annat löst folk som ränner på stan om nätterna.. Slagsmål har absolut inget med motorintresse att göra! Punkt slut!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
blacken
2 juli 2009 ·

MrCarfreak skrev:
Anledningen till detta bråk var att gärningsmannen inte följde våra regler och blev tillsagd flera gånger samt varnad att han inte behöver köra mer om han inte kunde följa våra regler. Då blev gärningsmannen pissed off och flög på en av våra gubbar och började veva tills han låg ned, då fortsatte vevningen som gick över till sparkar i hövvet!

Vi i GSR ber så mycket om ursäkt för att vi bröt racet, men sådana är reglerna, följer man inte dem så släpper vi inga bilar! Creds till alla er som körde samt kollade på racet, ni skötte er väldigt bra och hoppas att ni kommer på nästa race!

Väl mött //GSR

Att ni inte bröt det hela. Avsevärt tidigare. Oavsett så är det dålig stil att göra som den snubben gjorde, banna honom ifrån alla tävlingar permanent..

Senast redigerat av blacken (2 juli 2009)

JonR
2 juli 2009 · 3 259 Inlägg

Finns inget som är så typiskt för svenskar som att stå o se på när andra får stryk... Så om inget bröt slagsmålet förutom gärningsmannen när han var färdig så blir iaf inte jag förvånad..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
blacken
2 juli 2009 ·

Nehe skrev:
RB 24:7 Envarsgripande i väntan på polis? Eller lät ni honom åka efter han hade misshandlat eran vän?.

Men i ett sådant läge så är det näst intill omöjligt att utöva ett "envarsingripande" utan att bryta mot "mer våld än nöden kräver" lagtjofräset..

Arradin
2 juli 2009 · 631 Inlägg

Men grabbar, har ni någon aning om hur det ser ut på race platsen? Uppenbarligen inte. 

Returen är 300 meter ner från vart all publik står, oftast bara en crew där.
Så lägg ner skitsnacket om att det borde brytas tidigare bla bla bla...

All skit ska kastas på den person som slogs och jävlades, absolut ingen annan.

knas_knas
2 juli 2009 · 35 Inlägg

blacken skrev:

MrCarfreak skrev:
Anledningen till detta bråk var att gärningsmannen inte följde våra regler och blev tillsagd flera gånger samt varnad att han inte behöver köra mer om han inte kunde följa våra regler. Då blev gärningsmannen pissed off och flög på en av våra gubbar och började veva tills han låg ned, då fortsatte vevningen som gick över till sparkar i hövvet!

Vi i GSR ber så mycket om ursäkt för att vi bröt racet, men sådana är reglerna, följer man inte dem så släpper vi inga bilar! Creds till alla er som körde samt kollade på racet, ni skötte er väldigt bra och hoppas att ni kommer på nästa race!

Väl mött //GSR

Att ni inte bröt det hela. Avsevärt tidigare. Oavsett så är det dålig stil att göra som den snubben gjorde, banna honom ifrån alla tävlingar permanent..

dom bröt ju så fort de urartade.. stod själv i returen och såg allting...  helt jävla galet..  först gav han några rediga käfsmällar .. och fortsatte sen när han låg.. sen efter de såg de ut som han stog och stampa han i huvudet..   helt jävla galet ingen spärr i skallen alls...  stort tack till gsr dock bra kväll igår innan detta hände! // Vit evo

maybe-racing
blacken
2 juli 2009 ·

JonR skrev:
Finns inget som är så typiskt för svenskar som att stå o se på när andra får stryk... Så om inget bröt slagsmålet förutom gärningsmannen när han var färdig så blir iaf inte jag förvånad..

MVH/Jon

Japp, men tyvärr så har det blivit så på senare tid. Det beror nog mest på nuvarande lagstiftning och dess utövares tolkning av densamma. Även om man vet att man kan "lösa" problemet, så vet man att man torskar på det, Det gör att man inte vill ingripa för man losar bara på det själv i långa loppet..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang