Slagsmål på race i GBG

D_Nilsson
3 juli 2009 · 754 Inlägg

Klart att det finns viktigare saker än bilvård! Men!...det är jävligt löjligt att det ska gå ut över hans företag, på gränsen till dagisvarning. Men som sagt, det han gjorde var galet osmart och dumt!b

engineering skrev:

D_Nilsson skrev:
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

finns ju annat än bilvård...som är lite viktigare

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Eiiiiik
3 juli 2009 · 337 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

Jag kan ju tycka att: Har man ett eget företag man driver så representerar man detta i nästan allt man gör. Alltså borde man kanske tänka till både en två och tre gånger innan man agerar.
Ett sånt här beteende är inget jag på något sätt vill sponsra... Hoppas nu bara inte ett företag har smutskastats i onödan bara!

Lever iofs i tron om att nästan alla är värda en 2:a chans.

// Erik

D_Nilsson
3 juli 2009 · 754 Inlägg

Eiiiiik skrev:

D_Nilsson skrev:
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

Jag kan ju tycka att: Har man ett eget företag man driver så representerar man detta i nästan allt man gör. Alltså borde man kanske tänka till både en två och tre gånger innan man agerar.
Ett sånt här beteende är inget jag på något sätt vill sponsra... Hoppas nu bara inte ett företag har smutskastats i onödan bara!

Lever iofs i tron om att nästan alla är värda en 2:a chans.

// Erik

Det har du helt rätt i!smile Är man egen företagare bör man vara väldigt konsekvenstänkade! Om man som egen företage slår ner någon så blir konsekvensen såklart att folk blir fundersamma och undrar vad man egentligen är för en typ och man söker sig då till något annat företag. Men!wink...BVT-rekond är väldigt duktiga och hos mig är de värda en 2:a chans. Sen får vi hoppas på att denna incidenten bara var en 1-gångföreteelse och att det iverkligen nte händer igen!smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Eiiiiik
3 juli 2009 · 337 Inlägg

D_Nilsson skrev:

Eiiiiik skrev:

D_Nilsson skrev:
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

Jag kan ju tycka att: Har man ett eget företag man driver så representerar man detta i nästan allt man gör. Alltså borde man kanske tänka till både en två och tre gånger innan man agerar.
Ett sånt här beteende är inget jag på något sätt vill sponsra... Hoppas nu bara inte ett företag har smutskastats i onödan bara!

Lever iofs i tron om att nästan alla är värda en 2:a chans.

// Erik

Det har du helt rätt i!smile Är man egen företagare bör man vara väldigt konsekvenstänkade! Om man som egen företage slår ner någon så blir konsekvensen såklart att folk blir fundersamma och undrar vad man egentligen är för en typ och man söker sig då till något annat företag. Men!wink...BVT-rekond är väldigt duktiga och hos mig är de värda en 2:a chans. Sen får vi hoppas på att denna incidenten bara var en 1-gångföreteelse och att det iverkligen nte händer igen!smile

Precis! Kan inte tänka mig annat än att budskapet har gått fram till nämd person...
Hoppas på fortsatta träffar med lyckligare slut!

Mvh Erik

engineering
3 juli 2009 ·

D_Nilsson skrev:
Klart att det finns viktigare saker än bilvård! Men!...det är jävligt löjligt att det ska gå ut över hans företag, på gränsen till dagisvarning. Men som sagt, det han gjorde var galet osmart och dumt!b

engineering skrev:

D_Nilsson skrev:
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

finns ju annat än bilvård...som är lite viktigare

företaget är överdrivet men en kan ju undra, har man inte den spärren att man slutar när en person ligger ner så aldrig en andra chans. Men!.. de är ju vad jag tycker..

Eiiiiik
3 juli 2009 · 337 Inlägg

engineering skrev:

D_Nilsson skrev:
Klart att det finns viktigare saker än bilvård! Men!...det är jävligt löjligt att det ska gå ut över hans företag, på gränsen till dagisvarning. Men som sagt, det han gjorde var galet osmart och dumt!b

engineering skrev:

finns ju annat än bilvård...som är lite viktigare

företaget är överdrivet men en kan ju undra, har man inte den spärren att man slutar när en person ligger ner så aldrig en andra chans. Men!.. de är ju vad jag tycker..

Ja, blir man motbevisad tillräckligt många gånger slutar man ju snart tro på sånt...
Hoppas nu bara att inte något har misstolkats på Gorg.

FL3JM Inga konstigheter
3 juli 2009 · 2 064 Inlägg

Men det är väl polisanmält? Annars är ni rätt tröga i huvet allihop.

lundwall
3 juli 2009 ·

deamon skrev:
polis anmällan eller inte ,det är mikes beslut

Det är det då absolut inte. Vem som helst som bevittnar ett brott kan göra både gripande och polisanmälan. Det är Sverige vi talar om, inte USA. Som sades tidigare i tråden så är ett envarsgripande med offrets nödvärnsrätt ens förbannade skyldighet om så nån bara får en smäll. Samma sak med folk som kör fulla, grip dom och ring polis.

Jag hoppas verkligen att denne människa, om det så bara var en knuff, eller om han bankade på honom i en kvart med baseballträ - blir utbuad och nekad att starta i fortsättningen om han visar sig i racesammanhang, oavsett GSR eller inte. Fredligt ogillande känns mest, och det är inte under några som helst omständigheter okej att angripa en annan människa fysiskt, utöver i försvar.

Om fler läste på rättigheter och framförallt skyldigheter man har som helt vanlig person i samhället, så skulle vi slippa se sånt här, där en kille fått stryk, och med största sannolikhet inte vågar anmäla den påstådda förövaren till ett möjligt grovt brott - som dessutom har suttit inne för det och annat innan.

Nolltolerans mot idioti är ett av väldigt många bra steg för att få Svensson att gilla motorintresserade människor.

peder Dorifto King Peedi Balerado
3 juli 2009 · 386 Inlägg

Helt rätt att bryta direkt efter incidenten, men det jag inte fattar är varför "Daniel" får stå och mata slag och sparkar.

De va rätt många bilar uppe vad jag minns, de va just den rundan jag ställde bilen.
Kan man inte lösa en dispyt via en konversation så har man problem, men jag vet hur jag hade agerat iaf.

"Daniel" försökte även tränga sig förbi mig i startkön, men icke sa nicke.
Visste redan från första början att han va problem... Och framförallt så kan han inte köra bil! haha

GSR tummen upp!
Ses nästa gång!

Trevlig helg alla!

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Rand
3 juli 2009 · 1 024 Inlägg

vilken ididot hur fan kan man göra så. hoppas killen inte får vara med på träffar osv race. idiot

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
D_Nilsson
3 juli 2009 · 754 Inlägg

*citat raderat*


Ursäkta men vad snackar du för goja nu Volvoraggaren? För det första är jag inte hans kompis, jag känner han knappt...så lägg ner det skitsnacket. Du kan ju inte direkt påstå att jag försvarar honom!? Och att han har åkt dit för misshandel osv innan hade jag ingen aning om. Jag har endast varit inne hos han nu den senaste månaden och pratat bilvård osv då jag söker jobb inom den verksamheten. Och att han inte kan något alls om bilvård håller jag verkligen inte med dig om...åk dit och ta en titt så ska du allt få se att han vet vad han sysslar med. Det som jag tycker är så förbannat löjligt dock är att detta ska gå ut över hans företag...tänk ett steg längre gott folk, om alla bojkottar XX firma påverkar det inte bara XX utan även de andra som jobbar där som inte har ett skit med slagsmålet att göra! Jävligt synd rent utsagt. Och om det nu är så jävla känsligt att lämna in sin bil hos XX så finns det 4 andra XX-anläggningar i Göteborg. Och att XX sparkade XX i huvudet osv är rent ut sagt idiotiskt såklart, inte fan går man och gör det! Volvoraggaren...du kan ju förresten läsa mitt förra inlägg lite nogrannare innan du kommer med en massa anklagelser. Nu lämnar jag den här diskussionen. Det XX gjorde var fel!...punkt slut och tack för mig.

Senast redigerat av chrizz (11 juli 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
V70_Mannen
3 juli 2009 · 1 Inlägg

Jag tycker polisanmälan ligger i händerna hos den misshandlade. Men han som veva ska ju absolut bli avstängd ifrån allt vad race heter. Hur tänker man när man gör en sån grej på en bilträff????!!!!! Förresten varför åka till Ditec när man kan åka till Mr.Cap i Kungsbacka? Där snackar vi kunnig personal och service. Ha det bra allesammans och ta det lugnt där ute i vårt sjuka land.

Cupra_
4 juli 2009 ·

Helt sanslöst att sånt här händer.. Jag var inte där och vet inget om någon inblandad förutom vad jag läst mig till i tråden, men det är ju så sjukt att det ser ut såhär idag.. Jag håller med om att han borde bannas på obestämd framtid, sen tycker jag en hel del annat också men det vill jag inte skriva här. Självklart skall man anmäla, varför skulle man vara en "***" om man anmäler någon för en tillsynes oprovocerad misshandel? Bara det tänket känns illavarslande.. Med tanke på hur många vittnen som fanns på plats och att han verkar ha ett kriminellt förflutet skulle han garanterat åka in/dit på det. Rättsystemet fungerar inte i dagens Sverige tyvärr.. Men om man inte anmäler lär det garanterat inte tillsättas fler resurser heller. Som någon skrev hade det blivit "Nödvärn, hjälper annan" om någon gått imellan. Man hade inte åkt dit på det själv om man ingripit. Du får använda så mkt våld som krävs för att skydda/rädda den utsatte men du måste däremot se till att det finns vittnen som kan styrka din historia samt inte använda övervåld själv. I extrema fall kan det bli en så kallad "excess" vid en ev.  motanmälan mot den som ingripit. Ett exempel från verkligheten är där en far såg en yxbeväpnad man svinga mot dennes 3-årige son som lekte i sandlådan. Fadern högg mannen i bröstet med en häcksax så denne avled men tilldömdes då inget straff då rätten ansåg situationen som så allvarlig att han inte hade något val. Det samma hade hänt i detta fall, dock hade det då inte blivit en excess utan ett "nödvärnsövertagande" som någon tidigare skrev. Hur som helst, lowlifes förtjänar att sitta inne. Rätt att avbryta racet, fel att inte anmäla.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 juli 2009 · 5 753 Inlägg

FireTraXX skrev:

engineering skrev:
plocka in han för grov misshandel, ingen respekt där han hamnar sen..

För att det ska bli grovt så måste man nästan ha använt vapen.

Nix, räcker med att nån sparkar på en som redan ligger ner så klassas det som grov misshandel.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Nehe
4 juli 2009 · 687 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Nix, räcker med att nån sparkar på en som redan ligger ner så klassas det som grov misshandel.

Nej det räcker inte, bara för att du sparkar på en som ligger ner så klassas det automatiskt inte som grov misshandel.

Nehe
4 juli 2009 · 687 Inlägg

Diabolo skrev:
Helt sanslöst att sånt här händer.. Jag var inte där och vet inget om någon inblandad förutom vad jag läst mig till i tråden, men det är ju så sjukt att det ser ut såhär idag.. Jag håller med om att han borde bannas på obestämd framtid, sen tycker jag en hel del annat också men det vill jag inte skriva här. Självklart skall man anmäla, varför skulle man vara en "***" om man anmäler någon för en tillsynes oprovocerad misshandel? Bara det tänket känns illavarslande.. Med tanke på hur många vittnen som fanns på plats och att han verkar ha ett kriminellt förflutet skulle han garanterat åka in/dit på det. Rättsystemet fungerar inte i dagens Sverige tyvärr.. Men om man inte anmäler lär det garanterat inte tillsättas fler resurser heller. Som någon skrev hade det blivit "Nödvärn, hjälper annan" om någon gått imellan. Man hade inte åkt dit på det själv om man ingripit. Du får använda så mkt våld som krävs för att skydda/rädda den utsatte men du måste däremot se till att det finns vittnen som kan styrka din historia samt inte använda övervåld själv. I extrema fall kan det bli en så kallad "excess" vid en ev.  motanmälan mot den som ingripit. Ett exempel från verkligheten är där en far såg en yxbeväpnad man svinga mot dennes 3-årige son som lekte i sandlådan. Fadern högg mannen i bröstet med en häcksax så denne avled men tilldömdes då inget straff då rätten ansåg situationen som så allvarlig att han inte hade något val. Det samma hade hänt i detta fall, dock hade det då inte blivit en excess utan ett "nödvärnsövertagande" som någon tidigare skrev. Hur som helst, lowlifes förtjänar att sitta inne. Rätt att avbryta racet, fel att inte anmäla.

Excess handlar om att man svårligen har kunnat besinna sig vid tillfället. Och det tror jag inte då kan åberopa om du gått emellan när det är ett bråk mellan två främlingar som du inte känner. Men i det fallet med fadern så stämmer det förutom det du skrev "att han inte hade något annat val". Han hade massa val men fallet var nog sådant att han "svårligen kunde besinna sig" och därför högg ner yxmannen varav det blev Excess.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 juli 2009 · 5 753 Inlägg

Nehe skrev:

_Glenne_ skrev:
Nix, räcker med att nån sparkar på en som redan ligger ner så klassas det som grov misshandel.

Nej det räcker inte, bara för att du sparkar på en som ligger ner så klassas det automatiskt inte som grov misshandel.

Därför det blev klassat för grov misshandel när jag vart nerslagen för några veckor sen då? Då sparkade dom på mig när jag låg ner, och det klassades som grov misshandel, och då fick jag inga skador heller mer än ett jack på insidan läppen, så ja, det klassas som grov misshandel att slå ner nån och sedan sparka på personen som ligger ner.

Senast redigerat av _Glenne_ (4 juli 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Cambrant
4 juli 2009 ·

blacken skrev:
Detta en gång då stolta folk, har långsamt förvandlats till ett trädkramande och källsorterande f"""s individer" Brukar en bekant till mig ofta säga, och kan nu enbart hålla med honom.

Inte f""n! bryter man en tävling på sådana grunder, det skickar helt fel signaler till dom som "muppar" sig.
Sparka ut vederbörande i allas åsyn i stället och låt tävlingen/na fortsätta, vart fasen är vårat samhälle på väg om enstaka skitstövlar ska få ta nöjet för dom som har kommit ifrån när och fjärran för att se en trevlig tävling. och så får dom åka hem bara för att en inte kan sköta sig..

Din j***a jubelidiot. Ska dom fortsätta racet med en arrangör som lider av en lätt hjärnskakning, blodig mun och haltandes av alla sparkar han fick?

Och alla andras jävla skitsnack om fega människor som inte vågade agera, var ni DÄR? Isåfall sitt inte och va så jävla tuffa bakom en skärm. Det å andra sidan är så jävla pinsamt att läsa, fegt och störtlöjligt.
  Jag stod närmast fighten och uppfattade inte bråket förrän jag hörde skrik och såg förare bakom mig rusa ut ur deras bilar springandes mot bråket. Innan nån ens var i närheten av att hinna fram för att stoppa bråket så hade Mike lyckats resa sig upp och haltat ifrån Daniel. Så visst fan agerade folk men händelseförloppet gick för fort för att stoppas. Det var trots allt minst 50 meter bort från närmaste person. Men några sekunder senare stod det minsann 20 pers runt Daniel och löste situationen.

En annan sak att ha i åtanke är att huvudskador ska tas på allvar. Man kan få hjärnblödningar och dö utav det flera timmar efter incidenten UTAN ATT MÄRKA AV NÅNTING. Så att bryta racet och se till att Mike är frisk är prioritet nummer ett, därav att jag brusade upp mig i denna tråd. Detta bör polisanmälas men jag vet alla andra faktorer som spelar roll i den bedömningen så även jag lämnar den bollen i Mikes hand och avstår från att polisanmäla det själv. Huruvida Daniel ska va avstängd från era anordnade race framöver, och hur länge råder ingen tvekan om. LIVSTID! Mike kunde ha dött, lösare och mindre slag mot huvud har folk dött av. Jag vill minsann inte gå på era race om personer utan sunt förnuft tillåts efter en så pass allvarlig incident. Jag bevittnade Mike bli sparkad i huvudet när han låg ner. Så sluta influeras av amerikansk skräpaction och inse verklighetens konsekvenser av ett slagsmål.

Förlåt att jag brusade upp mig men det är så pinsamt att läsa kommentarer ibland så man skäms.

Eisenhut
4 juli 2009 · 1 827 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Nehe skrev:

_Glenne_ skrev:
Nix, räcker med att nån sparkar på en som redan ligger ner så klassas det som grov misshandel.

Nej det räcker inte, bara för att du sparkar på en som ligger ner så klassas det automatiskt inte som grov misshandel.

Därför det blev klassat för grov misshandel när jag vart nerslagen för några veckor sen då? Då sparkade dom på mig när jag låg ner, och det klassades som grov misshandel, och då fick jag inga skador heller mer än ett jack på insidan läppen, så ja, det klassas som grov misshandel att slå ner nån och sedan sparka på personen som ligger ner.

Jag skrev på förra sidan vad som krävs för grov misshandel och det som krävs är att den åtalade ska ha visat särskild råhet och hänsynslöshet. Detta kan i sin tur betyda vadsom, ifall personen blev mycket skadad, ifall tillhyggen/vapen vart med i bilden eller helt enkelt bara att underläget för offret var stort och den åtalade då visat hänsynslöshet i dådet.

Detta är lagen så hitta inte på mer är ni snälla.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Nehe
4 juli 2009 · 687 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Därför det blev klassat för grov misshandel när jag vart nerslagen för några veckor sen då? Då sparkade dom på mig när jag låg ner, och det klassades som grov misshandel, och då fick jag inga skador heller mer än ett jack på insidan läppen, så ja, det klassas som grov misshandel att slå ner nån och sedan sparka på personen som ligger ner.

Men NEJ, det klassas inte automatiskt som grov misshandel. Det var väl kringliggande omständigheter som fick det till en grov misshandel om ditt fall nu blev sådant. Ge mig dom numret så kan jag läsa det och förklara för dig varför det blev grov misshandel. (Nej just det något sådant har du nu kanske inte eftersom du bara hittar på?).

Väntar med spänning på svar och nr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang