3920
Sök

BMW vägrar att byta in Tyskimporterad M3:a ?

1 150 Inlägg
5 juli 2009
JonR skrev:
Pelle84 skrev:
Har för mig att det e lag i Tyskland på att noga dokumentera alla ev reparationer på bilarna..

För övrigt håller jag med Rquired!!

Ja det hjälper ju inte ett dugg eftersom 99% av tattar-reparationerna görs när bilarna lämnat tyskland..

MVH/Jon

stämmer de är inte tyskarna som gör de de är dom importerar till svergie som skruvar mätare fuskar med böcker och lagar amatörmässigt!

2 656 Inlägg
5 juli 2009
JonR skrev:
Pelle84 skrev:
Har för mig att det e lag i Tyskland på att noga dokumentera alla ev reparationer på bilarna..

Ja det hjälper ju inte ett dugg eftersom 99% av tattar-reparationerna görs när bilarna lämnat tyskland..

MVH/Jon

min sv sålda 520 ( den blå ) e så fuskad med så de e inte klokt .. tex min kam e tot usliten på 20000 mil dom håller minst de dubbla massa skumma lagningar mm

så svensksåld e fan inte mycke bättre de

3 259 Inlägg
5 juli 2009
ekelund88 skrev:
JonR skrev:
Pelle84 skrev:

MVH/Jon

min sv sålda 520 ( den blå ) e så fuskad med så de e inte klokt .. tex min kam e tot usliten på 20000 mil dom håller minst de dubbla massa skumma lagningar mm

så svensksåld e fan inte mycke bättre de

Okej! Nu har du verkligen fått mig övertygad om att aldrig köpa en svensksåld bil! För alla är ju tattarlagade precis dom du säger bara för att din BMW har en sliten kamaxel! Blir nog en moped nästa gång!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 814 Inlägg
5 juli 2009
Rquired skrev:
Bara löjligt, en tyskimporterad bil med korrekt historik är ofta i bättre skick än en svensk dito. De som importerar (ärligt) plockar ju de finaste bären från busken eller hur?

Men svenskarnas fördommar-->handlarnas fördommar. För det spelar ingen roll att handlaren vet att bilen är ok, för de flesta spekulanter kommer undvika bilen ändå bara för att den är import. Alltså tar de inte in importer då de vet att dessa ofta blir stående. Inget försvar, utan bara för att förstå tankarna bakom. Och det är inte bara Bmw, mer eller mindre alla märkesberoende handlare undviker import om de kan.

Du har en bra poäng.

1 067 Inlägg
5 juli 2009
kan de månne ha sökt i sitt eget system och funnit tveksamheter?

Ljusmoduler och dylikt går att fejka men om den är garantiåtgärdad ti tyskland vid X km och den står i Sverige några år senare med X - y på mätaren? ..

Sälj den privat..   Bättre affär ändå..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 juli 2009
JonR skrev:
Rquired skrev:
Det är nästan alltid enkelt att "avslöja" en falsk bil. De som klagar över tysklandsimporter är de som är för dumma för att se de uppenbara tecknen. Däremot kan jag hålla med till viss del om att man inte vill se importer med annorlunda spec i en återförsäljarhall.

Kan garantera dig att det finns fusklagningar som ingen människa i världen skulle upptäcka om dom inte skruvade isär bilen först.. Och det har man ju kanske inte alltid möjlighet till om man åker o tittar på en bil! Så det där var nog lite överdrivet.. Jag klagar på tyskimporter för att alla tyskimporter jag varit o tittat på har alla uppenbara tecken som du pratar om! (importerade nåt år efter dom var helt nya, dåligt lackade eller olackade bärande delar/rambalkar i fronten eller i baken, skramliga o rassliga med 12000mil på mätaren osv osv osv) och tillslut ledsnar man på att visa intresse för importbilar.. Jag vågar satsa mycket pengar på att chansen att bli lurad ökar markant om man åker o tittar på en import jämfört med en svensksåld även om det fuskas mycket med svensksålda också, dock mycket mätarställning! Men som sagt så är det inte mätarställningen som jag tittar på utan skicket i helhet! En norrlandsbil med 40.000mil kan vara i mycket bättre skick än en 08 bil som gått 10.000mil tex.. Det är mest krockskade reparationerna jag är orolig för! Det är knappast lika stor omfattning på skadereperationer av skräckexempel på svenssonbilar som på import! Sen att det finns seriösa importörer som din far utesluter jag givetvis inte! Men inte är dom lika vanliga som tattarna som är ute efter snabba oärliga pengar!

MVH/Jon

Därför jag skrev "nästan alltid" enkelt att avslöja en dålig import smile

Är övertygad om att det rullar x antal "15000-milare" i sverige där det egentligen står 40k på mätaren och bilen varit lättare smälld, men där ägarna är supernöjda med sin bil. Visst kollar man igenom bilen ordentligt eller när det skall beställas nyckel etc kanske man märker det, men bilarna är såpass bra lagade att inte ens en bilintresserad svensson upptäcker det.

Jag kan inte med 100% säkerhet säga att jag skulle avslöja en sådan bil, men jag brukar vara mycket noggrann vid köp.

Men i de flesta fall brukar en person med någorlunda bilkunskaper kunna avslöja en fuskbil rätt enkelt. Är det inte s-bok nyare än bilen eller övrig historik som felar så märks det på hur bilen uppträder/ser ut.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök