The boss

sikcots
6 juli 2009 · 1 Inlägg

Hej, ny här! har en Volvo 960-95 körde upp till Stockholm här om veckan, bor i Gbg.
på väg til konsert med  bossen hotel scandic bromma bilen gick som ett spjut upp, ställde in den på hotellets garage, märkte inga fel! nästa dag skulle jag ta en tur till söder malm där jag bodde som barn! men när jag starta bilen vibrera den och hade liksom ingen kräm va!! precis som den gick på 5 cyl. hur ska jag nu komma hem tänkte jag.
men fick jag bara upp den till 130 km/h så gick den relativt lugnt.
Men helt plötsligt på väg hem så dog bara motorn soppa torsk tänkte jag, hade tur en mack låg precis bredvid! tanka fullt men det var 15 liter kvar i tanken.
motorn gick igång igen och vi kom hem!
kollat tändspolar bytt tändstift motorn startar lätt men den hörs som en gammal volvopenta motor!
märker inget på varvräknaren.
har också hällt i k-sprit i tanken.
snälla vad är felet?
vad kan det va!
tacksam för alla förslag!
Stockis

FLindgren
6 juli 2009 · 5 089 Inlägg

Byt rubrik så innan tråden blir stängd.  Finns rubrikanvisningar uppe på flikarna.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Xoreza
7 juli 2009 · 406 Inlägg

sikcots skrev:
Hej, ny här! har en Volvo 960-95 körde upp till Stockholm här om veckan, bor i Gbg.
på väg til konsert med  bossen hotel scandic bromma bilen gick som ett spjut upp, ställde in den på hotellets garage, märkte inga fel! nästa dag skulle jag ta en tur till söder malm där jag bodde som barn! men när jag starta bilen vibrera den och hade liksom ingen kräm va!! precis som den gick på 5 cyl. hur ska jag nu komma hem tänkte jag.
men fick jag bara upp den till 130 km/h så gick den relativt lugnt.
Men helt plötsligt på väg hem så dog bara motorn soppa torsk tänkte jag, hade tur en mack låg precis bredvid! tanka fullt men det var 15 liter kvar i tanken.
motorn gick igång igen och vi kom hem!
kollat tändspolar bytt tändstift motorn startar lätt men den hörs som en gammal volvopenta motor!
märker inget på varvräknaren.
har också hällt i k-sprit i tanken.
snälla vad är felet?
vad kan det va!
tacksam för alla förslag!
Stockis

Kolla så du har gnista till alla tendstifft.

MvH Glenn Wiberg
MilleN
7 juli 2009 · 9 108 Inlägg

Välkommen till forumet. Låser här med hänvisning till rubriksanvisningarna.

Håll det lite mera sakligt också wink Kvittar om du bor på Scandic eller Hilton innan bilen pajar liksom roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang