Basar spelar mindre då och då " 2 st 12:or"

Dream_on
7 juli 2009 · 214 Inlägg

Jadu detta är skumt tycker jag. 2 st basar som spelar nått fan mellanåt men ibland så spelar dom dåligt. inget djupt alls som dom skall göra utan bara pop.. rör sej väldigt lite.. låter typ som det låter när bara 1 bas spelar. inget fel på lågnivåkablar. samt ordentligt med strömming får det. steget som är ett monoblock är korrekt inställt. nån som vart med om liknande? glapp i steg? stereo?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
TT-Avant
7 juli 2009 · 6 851 Inlägg

Spelar det lågt vid olika tillfällen med samma skiva och samma låt?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
8 juli 2009 · 2 009 Inlägg

Låter som en ordentlig fel avstämning enligt mig.
Men kan ha fel.

Vad är det för basar och hur stor är lådan..? är den sluten eller portad eller.....?
Mer info lättare att lista ut felet.. smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Frissan
8 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Jag tycker det låter som spänningsfall. Jag får mycket mer bas när jag stänger av ACn. Men jag vet att jag har för dåliga kablar för tillfället.

Booyakasha!
Knape
8 juli 2009 · 125 Inlägg

kolla så det inte glappar i högtalarkablar. Hade en billig 12a innan som jag bara pluggade in för att få lite bas i bilen efter att sålt min L7a (alltså en slarvig inkoppling). Då glappade en av talspolarna så att jag fick hälften av ljudet. Tog ett tag att lista ut men detta kanske kan hjälpa dig. Min lät precis så som du beskriver. Till och från hög/lågt.

//Knape

BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
Dream_on
8 juli 2009 · 214 Inlägg

spänningsfall är det inte. Lådan är rät avstämd. och ja det spelar olika vid olika tillfällen med samma skiva samt låt. ska kolla detta med kablarna!

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Sandvik
8 juli 2009 · 547 Inlägg

Har du verkligen mätt spänningen på ingången till steget när detta inträffar?
För vad jag läst mig till på din sida så har du rätt skapligt med effekt och inget extra batteri?

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
jimmyostrom
8 juli 2009 · 560 Inlägg

Till dom 12" basarna ska du ha ca 70-90 Liters låda, sen skulle jag personligen inte satt portarna uppåt i din bil utan riktade bakåt som du riktar basarna....

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
jimmyostrom
8 juli 2009 · 560 Inlägg

Vad är lådan avstämd till då?

Hur stor är lådan?

Hur långa är rören (ej port inräknad).

Har du port på insidan oxå?


Dream_on skrev:
spänningsfall är det inte. Lådan är rät avstämd. och ja det spelar olika vid olika tillfällen med samma skiva samt låt. ska kolla detta med kablarna!

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Alpinabiturbo Kulan
8 juli 2009 · 1 435 Inlägg

Står att du fått hjälp av Bengtsson på Carsound, kollat med dem?

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
Dream_on
8 juli 2009 · 214 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Till dom 12" basarna ska du ha ca 70-90 Liters låda, sen skulle jag personligen inte satt portarna uppåt i din bil utan riktade bakåt som du riktar basarna....

lådan är ombyggd nu.. den är 90 l med portar på buffel som basar. som det skall vara. lådan är avstämd på 42.5 HZ spelat bra hittills... det är lågnivå utgångar på steroeon som är cpo troligen tråkigt nog sad

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Dream_on
8 juli 2009 · 214 Inlägg

Sandvik skrev:
Har du verkligen mätt spänningen på ingången till steget när detta inträffar?
För vad jag läst mig till på din sida så har du rätt skapligt med effekt och inget extra batteri?

inget extra batteri ne.. men mitt vanliga ligger på 13.7V när ja spelar max så de bör väll räcka?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
kalle_kalle
8 juli 2009 · 2 914 Inlägg

Dream_on skrev:

Sandvik skrev:
Har du verkligen mätt spänningen på ingången till steget när detta inträffar?
För vad jag läst mig till på din sida så har du rätt skapligt med effekt och inget extra batteri?

inget extra batteri ne.. men mitt vanliga ligger på 13.7V när ja spelar max så de bör väll räcka?

jo 13.7 funkar.
jag har katastrofalt dåliga 12.6 vid batteriet dock ligger det på 12.3-12.4 vid steget när jag krämar jävlar men det spelar på bra ändå.

Knape
9 juli 2009 · 125 Inlägg

okej. du har kollat kablarna till bas/arna?
Kan mycke väl vara lågnivå, om du testar att ändra "Bal" från mitten till bara höger till exempel och spelar så låter de kanske som du beskriver (mindre asså) sen ändrar du till vänster. spela en stund på var sin sida och se om ljudet försvinner helt. Då vet du vilken lågnivå som glappar.

//Knape

Dream_on skrev:

jimmyostrom skrev:
Till dom 12" basarna ska du ha ca 70-90 Liters låda, sen skulle jag personligen inte satt portarna uppåt i din bil utan riktade bakåt som du riktar basarna....

lådan är ombyggd nu.. den är 90 l med portar på buffel som basar. som det skall vara. lådan är avstämd på 42.5 HZ spelat bra hittills... det är lågnivå utgångar på steroeon som är cpo troligen tråkigt nog sad

BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang