3235
Sök

cannabis olagligt- alkohol lagligt

279 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
cannabis olagligt- alkohol lagligt.. tycker personligen att det är konstigt(som många lagar) vad tycker ni?

two lies don´t cancel each other out

Utanlem
895 Inlägg
22 april 2006
förr va homofili olagligt...
nu e de lagligt..
nästa grej o bli lagligt e väl pedofili.... eller cannabis....

mer idiotiska saker har ju hänt...

Maizer
22 april 2006
Klart som fan att cannabis ska vara olagligt.

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 april 2006
diforce skrev:
cannabis olagligt- alkohol lagligt.. tycker personligen att det är konstigt(som många lagar) vad tycker ni?

Konstigt? Så du vill att alkoholen ska bli förbjuden i sverige också tongue

Lagligt att odla hampa iaf, det kanske jag kommer odla några hektar nästa säsong.

Dock den lagliga energigrödan.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

8 156 Inlägg
22 april 2006
Den största anledningen till att alkhol är lagligt är att här i Europa har vi producerat alkohol sen vikingatiden.
Samma sak med rökning. Det är också en vana som funnits i Europa sen Colombus upptäckte Amerika. Lite synd att dom förbjudit försäljning av snus i övriga EU förresten.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Old School Ford
600 Inlägg
22 april 2006
Alla sånna saker är faktisk onödiga.
Dom sätter bara krydda på vardagen.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

911 Inlägg
22 april 2006
Phaetoon skrev:
Den största anledningen till att alkhol är lagligt är att här i Europa har vi producerat alkohol sen vikingatiden.
Samma sak med rökning. Det är också en vana som funnits i Europa sen Colombus upptäckte Amerika. Lite synd att dom förbjudit försäljning av snus i övriga EU förresten.

jaaa, tråkigt när man är utan snus i utlandet sad

pic up the phone, wazzzaaa

Old School Ford
600 Inlägg
22 april 2006
Du får ta med till eget bruk.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

8 156 Inlägg
22 april 2006
zortep skrev:
jaaa, tråkigt när man är utan snus i utlandet sad

Jag nyttjar inte snus, men jag tycker att det är väldigt dåligt att dom förbjuder en sorts tobak och inte den andra, farligare, typen. Vi i Sverige har ju en väldigt liten andel rökare jämfört med övriga EU, vilket troligen beror på att fler snusar här. Det är väldigt mycket nyttigare att snusa än att röka, det är väl dom flesta ense om?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

68 Inlägg
22 april 2006
Cannabis är mindre skadligt än att sitta på MSN, det e vetenskapligt bevisat,,, hehe

Its times like these that make me say,
Lord if you se me pleace come my way.

SSS -12
3 217 Inlägg
22 april 2006
Hade gud fått välja så hade alkoholen aldrig framställts...

Hur hade det varit om allt som förändrar människan vore lagligt? Varför tror ni det är förbjudet med Blackrace?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Scania, javisst.
237 Inlägg
12 juli 2006
Phaetoon skrev:
...  Lite synd att dom förbjudit försäljning av snus i övriga EU förresten.

Jo verkligen, här på Åland så finns det ju hur många snusare somhelst som måste fara över med båtarna till sveriga och köpa snus, förr fick man ju köpa på varje båt som for till sverige men nu så säljs det ju bara på svenskflaggade båtar sad

Piratpartiet
339 Inlägg
12 juli 2006
Fuckface skrev:

Hur hade det varit om allt som förändrar människan vore lagligt? Varför tror ni det är förbjudet med Blackrace?

e blackrace olagligt?! snuten har kollat på "våra" blackrace som vi har haft här i stan.

Väktare
10 Inlägg
12 juli 2006
Håller ned Maizer
klart det ska vara olagligt!
Hört om någon som blivit scitzofren 2 veckor efter att ha druckit alkohol?

173 Inlägg
12 juli 2006
Etanol är vattenlösligt och förbränns av levern till andra, ofarliga ämnen(bland annat ätticksyra), det lagras sedan inte i kroppen på något sätt. Man förbränner det.

Det verksamma ämnet som finns i hasch, cannabis, gräs eller vad fan man nu tycker om att kalla det, är däremot FETT lösligt och lagras i kroppen i all fettvävnad efter att man tagit åt sig detta.

Vart i kroppen har vi mest fett? Jo, hjärnan(som består av mycket fett). Det verksamma ämnet lagras i skallen mycket lång tid efter att man tagit in det och kan faktiskt släppa när som helst.

Med andra ord, du kan många ÅR senare bli oväntat hög när som helst om du har rökt något lång tid innan. Det är inte så vanligt, men det förekommer.

Jag vill i.a.f. inte krocka med nån haschtomte bara för att han har dragit i sig sån där skit nån gång och därför är min bestämmda uppfattning att allt sånt inte borde vara lagligt.

tack för mig / Fredric

1 453 Inlägg
12 juli 2006
Alphasonic skrev:
Fuckface skrev:

e blackrace olagligt?! snuten har kollat på "våra" blackrace som vi har haft här i stan.

Nej nej, Blackrace är lagliga och arrangeras i samband med polis och övriga säkerhetsinstanser. De bilrace som förekommer utöver dessa (på gatan) är att betrakta som olagliga wink

Piratpartiet
339 Inlägg
12 juli 2006
sveddan skrev:
Alphasonic skrev:
Fuckface skrev:

Nej nej, Blackrace är lagliga och arrangeras i samband med polis och övriga säkerhetsinstanser. De bilrace som förekommer utöver dessa (på gatan) är att betrakta som olagliga wink

blev lite fundersam bara tongue

180 Inlägg
12 juli 2006
DHCA skrev:
Cannabis är mindre skadligt än att sitta på MSN, det e vetenskapligt bevisat,,, hehe

ooops tongue tss
är de sannt? tongue
vet att de e beroendeframkallande med msn men ändå tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

1 639 Inlägg
12 juli 2006
Ingen har någonsin dött som en direkt följd av cannabis-bruk enligt dom som vet, hur många har alkoholen tagit kål på genom tiderna... Bara en liten reflektion... hmm

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

482 Inlägg
12 juli 2006
Martin 9-3 skrev:
diforce skrev:

Konstigt? Så du vill att alkoholen ska bli förbjuden i sverige också tongue

Lagligt att odla hampa iaf, det kanske jag kommer odla några hektar nästa säsong.

Dock den lagliga energigrödan.

Och det vill du att vi alla ska falla för va? lol

Skämt o sido, är väl bra att kannabis är olagligt? .. annars hade vi väl blivit Holland 2.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Sök