3105
Sök

Riktiga bilar är bakhjulsdrivna?

2 751 Inlägg
17 december 2009
kreator skrev:
Efter att ha vart ute och kört FWD i afton och sett hur kul att haft med sina 740:is  i nysnön så blir man helt klart avis.

Men det är ju bara nu när nysnön är fallen som det känns vettigt (Om man ska köra med släp, som jag aldrig gör).

Trivs bra med min Celica men skulle gärna byta den mot en 740GLT under viterhalvåret wink

Det är roligt 15 minuter sen tröttnar man.

Who Djaa bless no man curse

5 198 Inlägg
17 december 2009
DasAuto skrev:
kreator skrev:
Efter att ha vart ute och kört FWD i afton och sett hur kul att haft med sina 740:is  i nysnön så blir man helt klart avis.

Men det är ju bara nu när nysnön är fallen som det känns vettigt (Om man ska köra med släp, som jag aldrig gör).

Trivs bra med min Celica men skulle gärna byta den mot en 740GLT under viterhalvåret wink

Håller med.. sladdat 1 gång.. vad va det för kul med det ?.. däremot brukar jag rycka  när det vill gå rakt fram i nån kurva.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
17 december 2009
gamlingen skrev:
DasAuto skrev:
kreator skrev:

Håller med.. sladdat 1 gång.. vad va det för kul med det ?.. däremot brukar jag rycka  när det vill gå rakt fram i nån kurva.

Smaken är som baken, delad och rund och full av sk*t, personligen så älskar jag att sladda, hur kul som helst smile tillochmed i en rutten volvo 740 =P

"When innovation meets passion!"

1 271 Inlägg
17 december 2009
måste bara göra en omoget inlägg

det ska vara 4wd så man tar sig fram när det är halt sen å kan man åka så mkt bredare med de en med bakhjulsdrift.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
17 december 2009
Vad är FWD drivna fordon för något då? Det verkar ju antagligen inte vara bilar yikes

Filmmakare
175 Inlägg
17 december 2009
Alla former av drivning har sina för- och nackdelar.

Har jag en framhjulsdriven bil skulle jag inte hänga på husvagnen direkt, då kommer man ju knappt upp för stora Sälen backen tongue

Bakhjulsdrivet är skoj, men för någon som är ovan att köra kan det lätt gå överstyr.

4wd drar kanske lite mer bensin och tar upp utrymme i bagage utrymmet, men funkar mer allsidigt totalt än de båda tidigare drivningsformerna.

Jag tar en 4wd alla dagar i veckan !! Vem vill inte vara snabbast iväg från rödljusen året runt wink

// Johan

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!

Fd Bannad
657 Inlägg
17 december 2009
Co_DriverBoy skrev:
Alla former av drivning har sina för- och nackdelar.

Har jag en framhjulsdriven bil skulle jag inte hänga på husvagnen direkt, då kommer man ju knappt upp för stora Sälen backen tongue

Bakhjulsdrivet är skoj, men för någon som är ovan att köra kan det lätt gå överstyr.

4wd drar kanske lite mer bensin och tar upp utrymme i bagage utrymmet, men funkar mer allsidigt totalt än de båda tidigare drivningsformerna.

Jag tar en 4wd alla dagar i veckan !! Vem vill inte vara snabbast iväg från rödljusen året runt wink

// Johan

Bagageutrymme?

varför mer än en bakhjulsdriven bil och varför bry sig?big_smile

Märkesbög

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
17 december 2009
Opelmadness skrev:
gamlingen skrev:
Drifta fungerar väl med framhjulsdriven bil oxå,, inga problem...

Nej det funkar kanon, bara man vet hur man gör. smile
Men nu stod det ju att "Riktiga bilar är bakhjulsdrivna"... Håller inte riktigt med där.. Har sett många bilar med framhjulsdrift. Och dom var riktiga bilar. wink

Man kan inte drifta med en framhjulsdriven bil.. Eftersom när man driftar så ska bakhjulen spinna och bilda så mkt rök de bara går, och fort ska de gå smile

189 Inlägg
17 december 2009
JDMy00 skrev:
Opelmadness skrev:
gamlingen skrev:

Men nu stod det ju att "Riktiga bilar är bakhjulsdrivna"... Håller inte riktigt med där.. Har sett många bilar med framhjulsdrift. Och dom var riktiga bilar. wink

Man kan inte drifta med en framhjulsdriven bil.. Eftersom när man driftar så ska bakhjulen spinna och bilda så mkt rök de bara går, och fort ska de gå smile

http://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I
wink

///M

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
17 december 2009
goga_fett skrev:
JDMy00 skrev:
Opelmadness skrev:

wink

Skulle inte kalla de där för drifting.. Han sitter ju och håller i kryckan hela tiden.

Bärs!
3 456 Inlägg
17 december 2009
goga_fett skrev:
wink

Det där ser ju helt vrickat ut...

Garaget.org peakade 2008.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
17 december 2009
Säger så här istället.

Det e 2 saker som beteknar en "riktig" bil för mig.

Huven skall öppnas frammåt (borde fan vara ett lagkrav igentligen)

Å en gummirem till kamdrivningen... Nej tack kedja FTW.

Vilken ände dom har drivning i spelar inte så stor roll. Bakhjulsdrift e roligare absolut men framhjulsdrift e mkt bättre på dom flest områden.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

7 100 Inlägg
17 december 2009
alltså,ALLA BILAR ÄR RIKTIGA!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
17 december 2009
No shit..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 december 2009
DasAuto skrev:
kreator skrev:

Nja det vettefan, inga problem att vara ute timmar i sträck när det snöar. roll

Jonas

287 Inlägg
17 december 2009
Volvo_Mannen skrev:
DasAuto skrev:
kreator skrev:

Nja det vettefan, inga problem att vara ute timmar i sträck när det snöar. roll

instämmer helt, det är hur kul som helst att vara ute och sladda, man tröttnar aldrig

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 december 2009
FLindgren skrev:
ända anledningen till att alla RWD älskare  är som dom är för dom har sätt folk på film drifta med bilen. Sen att dom aldrig själva gör det spelar ingen roll... men dom kan ju skryta om att dom såg en film på youtube när en likadan bil som dom har sladdar wink

big_smile

Visst är det så, och alla som kör fwd är fjollor eller frisörer som inte vågar köra en riktig bil. Det vet ju vem som helst... roll

Tycker det är lite lustigt att tråden hängt upp sig på att man har rwd till att sladda, det finns avsevärt fler fördelar med drift på bakhjulen än så.

Sen är visserligen en av dessa fördelarna att det är... lättare (är egentligen fel ord men vi kör med det ändå) att sladda med dem.
Senast redigerat av Rquired (17 december 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 december 2009
JaggaChafen skrev:
Vilken ände dom har drivning i spelar inte så stor roll. Bakhjulsdrift e roligare absolut men framhjulsdrift e mkt bättre på dom flest områden.

Tur man kör fyrhjulsdrivet, inga nackdelar yikes

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 december 2009
Rspeter skrev:
JaggaChafen skrev:

Tur man kör fyrhjulsdrivet, inga nackdelar yikes

Tvärt om, då får man många av de nackdelar som respektive 2wd har. Samt förstås en hel del fördelar med wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 december 2009
JDMy00 skrev:
Opelmadness skrev:
gamlingen skrev:

Ok då, men det går faktiskt att hålla en FWD-bil på fullt ställ och retur om man vet hur man gör. Alla kallar ju alla sladdar för att drifta nu för tiden, så jag hängde väl på där.
Visst, det kanske inte ryker och spinner så mycket, men det går på tvären utan konstant användning av handbromsen.
Senast redigerat av Opelmadness (17 december 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök