3579
Sök

Byta Viskokoppling till Haldex!

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 juli 2009
Och det kommer kosta därefter...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 juli 2009
Javisst, men det kostar att köpa en Impreza eller Evo också bara för att kunna hänga ut röven ett par gånger om året. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 juli 2009
Man kan ju köpa en gammal bakhjulsdriven "skrotbil" som man kan använda dom få gångerna...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 juli 2009
Då skulle jag nog hellre pilla mer med drivlinan på Volvon tongue

2 763 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Då skulle jag nog hellre pilla mer med drivlinan på Volvon tongue

Jag det är ju mycke grymmare med en saffranfärgad fyrhjulsdriven volvokombi som vekligen går upp på ställ!! tongue Hade jag gärna haft en!!  Vem är han på NordicR som bygger om sin v70R till 50/50 drivning????? Skulle gärna vilja veta det!smilebig_smile

Mvh Bolin

Volvo - For Life

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 juli 2009
Eric Hjelte - webansvarige på NordicR.
Walldén heter han som har kommit längst med sin V70R -00a med förstärkt automat, renoverad motor och nyuppdaterad drivlina och har börjat planera trim nu.

860 Inlägg
31 augusti 2012
hmm va ja vet sitter det samma visko koppling på volvo V70R och Golf VR6 Syncro och ja har lekt massor med en Golf VR6 Syncro i vintras o ja låg med bredställ massor med den bilen och det håller även för o dra med på strippen så länge man inte tar o startar med plattan i botten o kör med hjulspinn.... gasar man suxesivt funkar det mkt bättre en 2hjulsdrivet... jag själv älskar visko koppling om man SKÖTER OM DET BRA och inte gör en jävla massa rivstarter o sånt.... finns nog ingen vbil som är byggt igenntligen för tuffa rivstarter lr hjulspinn om man tänker efter o använder skallen.... bara att idag så är man inte lika försiktig som förut...... sen kan man även förstärka delarna precis som man förstärker vanliga växellådan o så.... finns ju liksom en som har en S60R AWD som kan stå med hjulspinn på alla 4 hjulen o han har ca 450hk på den men då med mkt i diff o låda förstärkt med.....

860 Inlägg
31 augusti 2012
sen driver en vanlig v70 awd 95/5% vid normal körning och 50/50 när det spinner fram o på snö..... iaf som de funkar på Golf Vr6 Syncro o den har Visko koppling med

2 121 Inlägg
2 januari 2013
intressant att läsa detta då jag själv kanske ska köpa en v70 AWD så e man bra nyfiken på hur allt funkar så jag letar mig fram för att få mer fakta en att allt är bara skit som det nästan står över allt men det säger man nästan om alla bilar en då så håller med er som sa att det är lite häftigare att slänga ut röven på en v70 en en gammal 740 som alla ser varje dag slänga ut röven

Mvh hacke

860 Inlägg
2 januari 2013
om man har en V70 AWD som funkar bra o så så håller den bra och tål mkt så länge man ger fan i o göra RIV starter lr att ha den till för o spinna med o trampa gasen i botten o släppa kopplingen... kör man normalt o så så håller visko kopplingen bra o så.... sen får man ju så klart underhålla skiten o så iaf... men de får man ju även med haldex kopplingen med så...

Sök