3401
Sök

Polo-96 startar ej när det är varmt!

2 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Jag har problem med min Polo-96, den startar inte när det är varmt ute, står den i skuggan eller om det är kallt och regnar är det inga problem. Kan köra bilen till jobbet på morgonen och på eftermiddagen om den står i solsken går den inte igång, i bland kan det räcka med att vänta en stund och sedan kommer den i gång men ibland har jag även fått lämna den över natten och då har det inte varit några problem dagen efter. Det är likssom bara det sista "hugget" som fattas för att den ska hosta igång.
Hallgivaren är bytt, jordfelsbrytare fixad, bränslepumpsrelät är bytt, bränslefilter är bytt... vi har haft den inne på service otaliga gånger men man kan inte hitta felet... finns det någon som har haft samma problem eller vet vad felet kan vara?!

4 682 Inlägg
15 juli 2009
går startmotorn runt som den ska?
om den gör det skulle jag gissa på att det är temp.givaren till sprutet som krånglar, men prova läs ut felkoder så får du de bekräftat.

2 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Hej
På meconomen hittade jag en temgivare med benäming: "Vattentempgivare  4 -polig kontakt", är det denna som du menar kan vara sönder?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 juli 2009
Kan vara. Men har du möjlighet så läs ut felkoderna på bilen!

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

4 682 Inlägg
19 juli 2009
jennieh skrev:
Hej
På meconomen hittade jag en temgivare med benäming: "Vattentempgivare  4 -polig kontakt", är det denna som du menar kan vara sönder?

nej inte den, jag syftade på temp.givaren till sprutet. men läs ut felkoder först innan du börjar köpa delar!

Sök