3273
Sök

Volvo 850 problem att starta

6 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
när man skall starta så är den väldigt trög och även att hålla sig på tomgången ibland. Lampan för Motorelektroniken eller vad den heter lyser så jag bytte Lambdasonden bara för jag trodde det skulle kanske kunna vara så lättlöst eftersom att jag fick höga värden på besiktningen?
Den går bättre nu när man kör, men jag har fortfarande problem att starta, jag måste ge lite gas och den ligger strax under tusen varv vilket vad jag vet är väll standard?
Men den faller ner och ibland dör så lite jobbigt i rölysen att bilen dör och dessutom är svårstartad? hmm Jag har även bytt tändstift och tändkablar.
Jag kan inte felsöka med hjälp av felkoder för den är stendöd, är det avancerat att byta den?
Någon som har någon ideé på vad som kan vara fel?
Senast redigerat av Dengen (14 juli 2009)

1 339 Inlägg
15 juli 2009
Om du gasar smått och kör på startmotorn går han lättare igång då?

1 319 Inlägg
15 juli 2009
Låter som tändläges givaren...kolla felkoder!
Senast redigerat av Volvofarfar (15 juli 2009)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

6 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Om du gasar smått och kör på startmotorn går han lättare igång då?

Jag kan inte gnugga igång han utan jag måste gasa lite och vrida på nyckeln funkar de inte direkt är de bara att vrida av och testa igen.

jo jag hade gärna velat kolla felkoder men dendär som man kollar felkoderna i fungerar inte så tänkte ifall den gick att byta kanske?

351 Inlägg
15 juli 2009
jag har också samma problem tror jag,ja kan inte ens går ur bilen måste hålla foten på gasen hela tiden annars dör den.Men jag kollade min tomgångsmotor,och när jag skakade den så lät som något som satt löst där inne,de är ju värt att kolla iallafall=)

Dansken

6 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Jensen80 skrev:
jag har också samma problem tror jag,ja kan inte ens går ur bilen måste hålla foten på gasen hela tiden annars dör den.Men jag kollade min tomgångsmotor,och när jag skakade den så lät som något som satt löst där inne,de är ju värt att kolla iallafall=)

Aha okej, ´min kanske kommer bli så om dehär fortsätter då hmm ah, vad är tomgångsmotorn för någon motor vars sitter den?

1 339 Inlägg
15 juli 2009
eftersom det låter som det går lättare när du gasar så tror jag också på tomgångsmotorn, vet tyvär inte var eller hur den sitter på 850 sad

1 319 Inlägg
15 juli 2009
Tomgångsmotorn sitter under den svarta plastkåpan vid spjällhuset..prova o smörjaoch göra rent den...mvh

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Sök