Saab 9000 2,3 turbo motor renovering

_DamnIt R1 driver!
11 mars 2010 · 5 128 Inlägg

Har absolut ingen aning faktiskt! tongue Men pröva att åka till närmaste saabhandlare och förklara vilken del det är du menar! Så tror jag nog att dom kan fixa fram en! smile Men ska kolla lite snabbt på Speedparts och se om jag hittar den där!

Kollade Speedparts och hittade tyvärr inget!

Senast redigerat av _DamnIt (11 mars 2010)

TurboNewbi
11 mars 2010 · 170 Inlägg

saab_4_life skrev:
Ok, den lilla pluggen asså? Min sån plugg har försvunnit, bör jag fixa en ny, eller funkar det som det här??

Det finns nyare modeller av motorn som inte har den, hål och så finns men inte plugg, om du stoppar in fingret i det lilla hålet så ska det sitta en "plast" eller någonting plug i, denna sitter fastklämd med 2 st säkerhets torx. så länge det inte rinner någon olja eller syns tecken på att det runit så är det lugnt smile det är som _Damnit säger på dom äldre motorerna satt fördelaren där, och när denna ersattes med SDI (Saab direct ignition) så ersattes detta hål med olika slags pluggar smile


MVH

Toyota Yaris "P1 pre-facelift" (2001)
_DamnIt R1 driver!
11 mars 2010 · 5 128 Inlägg

TurboNewbi skrev:

saab_4_life skrev:
Ok, den lilla pluggen asså? Min sån plugg har försvunnit, bör jag fixa en ny, eller funkar det som det här??

Det finns nyare modeller av motorn som inte har den, hål och så finns men inte plugg, om du stoppar in fingret i det lilla hålet så ska det sitta en "plast" eller någonting plug i, denna sitter fastklämd med 2 st säkerhets torx. så länge det inte rinner någon olja eller syns tecken på att det runit så är det lugnt smile det är som _Damnit säger på dom äldre motorerna satt fördelaren där, och när denna ersattes med SDI (Saab direct ignition) så ersattes detta hål med olika slags pluggar smile


MVH

Även dom som är lite nyare (t.ex. saab 900 94-98?) så sitter faktiskt fördelaren i just det hålet! smile Fast dock enbart på sugmotorn då!

TurboNewbi
11 mars 2010 · 170 Inlägg

_DamnIt skrev:

TurboNewbi skrev:

saab_4_life skrev:
Ok, den lilla pluggen asså? Min sån plugg har försvunnit, bör jag fixa en ny, eller funkar det som det här??

Det finns nyare modeller av motorn som inte har den, hål och så finns men inte plugg, om du stoppar in fingret i det lilla hålet så ska det sitta en "plast" eller någonting plug i, denna sitter fastklämd med 2 st säkerhets torx. så länge det inte rinner någon olja eller syns tecken på att det runit så är det lugnt smile det är som _Damnit säger på dom äldre motorerna satt fördelaren där, och när denna ersattes med SDI (Saab direct ignition) så ersattes detta hål med olika slags pluggar smile


MVH

Även dom som är lite nyare (t.ex. saab 900 94-98?) så sitter faktiskt fördelaren i just det hålet! smile Fast dock enbart på sugmotorn då!

ja så kan det vara smile

Toyota Yaris "P1 pre-facelift" (2001)
ludwiglionell
7 april 2010 · 588 Inlägg

lite för sent men det skulle vara riktigt ballt om du lackade bilen imolagul och hade det nya gula do88 silicon slangarna kittet i motorn och polerade upp det där svarta blocket runt tändkasseten och målade täntkasseten svart smile
kämpa på du smile(Y)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang