17 juli 2009
Trådstartare
Hejsan, har vart medlem här ett tag och läst mycket, detta blir tyvärr min första egen post på forumet. Har haft en Golf kombi sen hösten -08 och den har funkat finfint på alla sätt. Tills för 2-3 månader sen.
Bakvindrutetorkaren började uppföra sig märkligt, efter en spolning då den normalt går framochtillbaka 4-5ggr började den ibland gå 10 ibland 50 och ibland tills man stängde av tändningen. Efter några veckor la den av helt och har inte funkat sen dess. Spolningen där bak funkar fortfarande, men det beror la på att pumpen fortfarande funkar..
Ungefär samtidigt lägger även bakhögtalarna av, jag har ingen aning om det har med varann att göra då jag e en riktig novis när det kommer till bilar. Det är inte någon inställning på stereon, så mycket har jag lyckats kolla upp själv. Det senaste tillskottet till stereo konstigheter är att numera "glappar" även framhögtalarna, ibland är det ljud från bägge, ibland bara vä eller hö. Skiftar runt lite som den känner för.
Jag har kollat säkringarna och det var bara (vad jag tror symboliserar) strålkastar spolarna. Dock bytte jag den säkringen och bakvindrutetorkarna funkar fortfarande icke.
Väldigt tacksam för svar då jag inte har nån aning om vad man kan göra härnäst.
/Calle