_Jonex_ skrev:
Oki, ser att jag fick på pälsen för att jag skrev 30 000 mil istället för 40k.. Gränsen ligger därikring iaf , i takt med att bilarna blir äldre och värdet sjunker så är det inte värt att byta automatlåda eller renovera motorn , som någon skrev. Det var min poäng.
Ni som skriver att ni har bilar som gått långt, tänk efter : Funkar verkligen allt ? AC/ ACC, all elektronik ?
Moderna Bmw kan gå långt men aldrig utan fel , växellägesgivare på automaten är en sån typisk pryl.
Vanos var inte helt lyckat det heller, massvis med rasade toppar har det resulterat i dom första åren dom byggdes , från mitten på 90-talet.
Saabs 9000 är ju kända för att ha en klimatkontroll som får fnatt ? Räknas inte det , Ni som är Saab-ägare ? Det är väl sånt Ni vill glömma bort för att hävda att era bilar är bäst..
Att Volvo´s "praktkombi" V70 rasar både lådor och motorer innan 20k , tycker jag är pinsamt.
Men så finns det ju Måndagsexemplar, och dom blir allt fler när priserna ska pressas.
Har du något exemplar av detta IRL eller är det ngt du hittar på....???
Ett annat exempel är inredningen : En Audi , Volvo , Saab eller Bmw med skinnklädsel från början på 90-talet ser fortfarande fräsch ut idag. En skinnklädsel i dagens bilar är sliten efter 15 k mil.
Exempelvis Volvo med deras stolklädslar som spricker i sömmarna innan bilens ens gått 15k men garantin har ju lämpligen hunnit gått ut då.
Så nog f-n kan vi lugnt konstatera att dagens bilar INTE håller samma fina kvalitet som förr.