2289
Sök

Volvo 850 2.0t lamdavärde?

Mur&Kakel
332 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Sista dagen idag på efterkontrollen, lamda värdet som ligger på 1,40 gränsen är 1,04, har kört en felskökning på bilen, men hittar inget.. så tänkte testa att byta ut lamdasonden, kan nästan säkert säga att de är inte nå vanligt fel som lekage i avgassystemet, för då hade de inte blivit så höga värden... nån som har nå förslag på vad de kan vara? mvh

1 758 Inlägg
20 juli 2009
Tycker helt klart det låter som att det läcker i avgassystemet.
Med lambda på 1,4 borde bilen gå riktigt dåligt om det just inte är en läcka innan lambdan.

Mur&Kakel
332 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Nu har jag nyss vart in på bilprovningen med ny bytt lamda, och värdet blev 1,27 hmm änu inte bra men bättre, de är lite lekage i avgassystemet så jag funderar på bygga om de, har även tänkt gö de tidigare så de blir nog av nu. MEN, CO 2500 blev nu 3,2... fick 0,0 tidigare, vette fan va de beror på nu då:s

Mur&Kakel
332 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
schnauz skrev:
Tycker helt klart det låter som att det läcker i avgassystemet.
Med lambda på 1,4 borde bilen gå riktigt dåligt om det just inte är en läcka innan lambdan.

Nu har jag nyss vart in på bilprovningen med ny bytt lamda, och värdet blev 1,27 hmm änu inte bra men bättre, de är lite lekage i avgassystemet så jag funderar på bygga om de, har även tänkt gö de tidigare så de blir nog av nu. MEN, CO 2500 blev nu 3,2... fick 0,0 tidigare, vette fan va de beror på nu då:s

Sök