4050
Sök

Fel på generatorn? batteriet? eller nåt annat elfel kanske?(vectra)

2 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
skulle ut å köra med min fina vectra (98) batterilampan tändes och slocknade aldrig. Batteriet är det inte fel på.
Kör man över ett visst varvtal så slutar alla intrumenten i bilen att fungera inkl värmen. lägger man ur växeln funkar de igen men då börjar batterilampan blinka.
Sen så kan man lägga i växeln å köra igen men så kommer man upp i högre varvtal så lägger dom av igen. har själv inte upplevt detta utan min sambo så jag vet itne vid vilka varvtal.
nån som har en aning om vad detta kan vara. Den ska till verkstan men jag är ju så nyfiken så jag tänkte nån här kanske hade varit med om samma eller har koll på läget.
Är totalt kass på bilar men tycker det är intressant å spännande och vill ju lära mej och veta.
Tack!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 juli 2009
Kan mkt väl vara kolen på laddregulatorn som sitter på generatorn som börjar bli alltför slitna.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
kan ha fått svar redan från annat håll  ;P
hur som helst så överladdar generatorn tydlen så typ batteriet kokar(kan det det?) var nåt med syran i batteriet iaf.. så generatorn får nog bytas.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 juli 2009
osisen skrev:
kan ha fått svar redan från annat håll  ;P
hur som helst så överladdar generatorn tydlen så typ batteriet kokar(kan det det?) var nåt med syran i batteriet iaf.. så generatorn får nog bytas.

Byt laddningsregulatorn.......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök