tjenare, har en överbliven bilstereo som jag hade tänkt göra till vanlig stereo till vårt uterum tänkte ha det komplett med fyra högtalare.. så frågan är hur man ska koppla så man får in ström till bilstereon genom vägguttaget?
Tja! hade tänkte koppla en bilstereo till ett nätaggregat från en dator för att få ström direkt från vägguttaget. Någon som har något bra tips på "skarvar" och lite hur man ska koppla? är ju lite fler sladdar från nätaggregat än vad som ska gå in i bilstereon
Tja! hade tänkte koppla en bilstereo till ett nätaggregat från en dator för att få ström direkt från vägguttaget. Någon som har något bra tips på "skarvar" och lite hur man ska koppla? är ju lite fler sladdar från nätaggregat än vad som ska gå in i bilstereon
Generellt en gul kabel du ska ansluta till för att få +12v, sen en svart för jord. Tryck in en skalad sladd och smältlimma allt, eller var seriös och klipp bort kontakten, skarva med kabelskor eller löd, lite krympslang och dunka stereo.
Problem med nätaggregat jag ska koppla in bilstereon i...köpte ett nätaggregat (dator) för att koppla in bilstereon, men när jag trycker in kontakten i väggen så startar inte fläkten i nätaggregatet och antagligen så startar det inte överhuvudtaget. Är det något man måste göra med det för att det ska fungera eller är det helt enkelt trasigt?
nu har jag fått igång nätaggregatet, men vet inte var jag ska koppla in bilstereon för det finns oändligt många gula röda och svarta sladdar plus ett antal andra färger! någon som vet vart jag ska koppla in den?