2966
Sök

Volvo 940 b230 fk motor går orent / nästan inte alls vid gaspådrag

49 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
har problem med min 940 den är lite modifierad med en kkk24 turbo från s60R jusst nu orginal spridare från fk motorn portad topp vx3 cam större ic chippad med viking chip.
bilen har stått länge och den ska nu besiktas det var under provkörningen jag märkte felet
om man gasar med lite gas kommer laddtrycket och den varvar upp men gasar man fullt börjar den bara misstända eller missar att spruta in mer bensin jag misstänker spjälläges givaren eller lmm bilen har gått bra på samma   setup som ovanstående den gick lika dåligt på stora spridarna som på orginal.
jag har kört med 0,6 i ladd och 0,9 men det gör ingen skillnad har rengjort fördelare och tändgrejer samt div kontaktstycken men utan resultat. motorn går fint på tomgång. är det spjälläges givaren??
tacksam för snabba svar.... hmm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 juli 2009
du satte dit motstånden när du bytte till original spridare va?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

49 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:

nej för den har ju gått bra med samma setup tidigare det är det jag har huvudbry över vet ej om dom sitter inte jag som fixat elen utan tidigare ägare som chippat och donat kanske ska prova att sätta dit storspridarna på motorn igen men jag märkte ingen skillnad förut så varför nu
Senast redigerat av speedy_boy_89 (24 juli 2009)

10 287 Inlägg
24 juli 2009
Spjälllägesgivaren har bara en switch för tomgångsläget (och en fullgasswitch som bara används för Turbo+).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
24 juli 2009
Med orginalspridare måste du ha motstånden. Annars kan du få endera hur mystiska fenomen som helst alternativt bränna boxen.

Tips: Stoppa i orginalchip och sätt tillbaka orginalspridare med motstånden- det är bästa utgångspunkten om man skall felsöka.

/Göran

speedy_boy_89 skrev:
turboforssen skrev:

nej för den har ju gått bra med samma setup tidigare

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök