Hej alla trevliga i detta garage-forum.
Jag äger ingen bil men jag antar att iom att ni har koll på motorer att ni kanske kan svara på mina frågor.
Jag håller på och reparerar en Suzuki 250LT 4-hjuling med en 4-taktsmotor.
Den går finfint att starta och köra men efter ett hundratal meter så är det som att den tappar kompression och avgasröret blåser ut vit rök.
För att försäkra mig om att det inte är något som läcker så har jag öppnat upp motorn och dragit åt bultarna till topplocket (något som enligt manualen ska göras varje år och det har jag väl inte varit så noggrann med

). Jag har också försökt justera ventilerna så att de inte står fel. Efter justeringen av topplocket så fick jag iväg den på en längre sträcka än jag fått iväg den förut men tyvärr så dör den iaf efter en något längre stund.
Låter jag den bara stå och svalan så går den åter igen att starta efter en stund men det är lagom störande att köra 2 kilometer, vänta en stund, åka 2 kilometer till etc.
Någon som har en aning om var jag ska kolla? Jag känner att jag har kört fast totalt. Jag har dessutom fyrhjulingen ute på en ö så det är ett himlans bök att få den till en reparatör.
MVH
//Martin