2787
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

1 574 Inlägg
6 december 2009
Intresset kommer tillbaka! ta lite paus så du inte lessnar totalt, för de är ett riktigt fint projekt! smile

Mvh/Robin

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 december 2009
dadde skrev:
just nu kommer det inte hända nånting med pv:en..  penga brist och inget intresse..

Våga bara tänka på att lägga ner projektet, då kommer en grön Bmw komma farandes på 41an i en sådan fart att inte en enda av alla jävla fartkamerorna kommer fånga den. Och det är förmodligen inte det enda hållet det kommer "övertalning" ifrån wink

*Skämt osido, ett kanonprojekt men viktigast är att du tycker det är kul. Ta en liten paus tills intresset kommer tillbaka. För det är inte kul att pressa på det hela och tappa intresset helt smile *

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
7 december 2009
Samma här... ska ställa ut min PV på vintervila ett tag nu & inrikta mig på rodbygget. tar väl in den senare nångång & lyfter ut motorn.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
dadde skrev:
just nu kommer det inte hända nånting med pv:en..  penga brist och inget intresse..

JOOO Vi är visst intreserade big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

haha jo, det är ni säkert.. men jag har tappat lite intresse just nu.. men jag har fått mig ett helgjobb, så inkomsten borde öka lite.. smile

Volvo1968 skrev:
Detta låter inte bra yikes

nä, jag vet sad fy mig.. tongue

VovlokaXxen skrev:
Intresset kommer tillbaka! ta lite paus så du inte lessnar totalt, för de är ett riktigt fint projekt! smile

Mvh/Robin

jag har ju haft en paus ett tag nu tycker jag.. men jag ska försöka få någonting gjort med den ibland.. tongue

Rquired skrev:
dadde skrev:

Våga bara tänka på att lägga ner projektet, då kommer en grön Bmw komma farandes på 41an i en sådan fart att inte en enda av alla jävla fartkamerorna kommer fånga den. Och det är förmodligen inte det enda hållet det kommer "övertalning" ifrån wink

*Skämt osido, ett kanonprojekt men viktigast är att du tycker det är kul. Ta en liten paus tills intresset kommer tillbaka. För det är inte kul att pressa på det hela och tappa intresset helt smile *

vill ju inte ta paus, men jag måste nog.. plus att jag inte ens kan komma in till bilen, då polaren har brytit av sin nyckel i låset.. så jag väntar på att få en nyckel till ett nytt lås tongue

farbrorbozze skrev:
Samma här... ska ställa ut min PV på vintervila ett tag nu & inrikta mig på rodbygget. tar väl in den senare nångång & lyfter ut motorn.

jag funderar på att göra "samma".. greja färdigt bakaxeln på novan, och sen sätta fart me pv:en igen... fast jag vet inte.. känner inte för att meka novan heller iofs.. tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

505 Inlägg
7 december 2009
skall man behöva åka ner å dra igång dig så det blir ngn fart wink

ne annars e det gött med lite paus ibland ^^

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 december 2009
Ta ett par dagar och känn, bilen står kvar vettu wink ibland kan det vara skönt att inte pilla med nått alls, bara slappa vid datorn och tv'n smile

Jag slängde ut min förra vintern för att lägga tid på ett sidoprojekt, men efter en månad saknade jag bilen så mycket så den åkte in igen, kanske är samma för dig, bara en liten paus tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 914 Inlägg
7 december 2009
håller med dom som skriver tongue man ska göra det för det är kul smile inte för man måste wink hoppas intresset kommer tillbaka efter en stund smile och då kanske du har mera pengar då åxå smile

2 164 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
jo, en paus är kanske inte fel.. men det känns trist.. plus att jag inte har råd att "pausa" då garaget kostar över 500kr i månaden... sad

6 585 Inlägg
8 december 2009
dadde skrev:
jo, en paus är kanske inte fel.. men det känns trist.. plus att jag inte har råd att "pausa" då garaget kostar över 500kr i månaden... sad

Får du inte en garageplats över hemma om du fixar Novan? *tjatar lite lätt* wink

2 164 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

Får du inte en garageplats över hemma om du fixar Novan? *tjatar lite lätt* wink

nä, jag får ju inte det.. och vårat garage är för litet.. men vi får se vad som händer.. hmm tänkte beställa lite små saker till pv:en idag eller iallafall ganska snart smile

6 585 Inlägg
8 december 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

nä, jag får ju inte det.. och vårat garage är för litet.. men vi får se vad som händer.. hmm tänkte beställa lite små saker till pv:en idag eller iallafall ganska snart smile

du får lämna in en önskelista till tomten om presentkort på VP wink

2 164 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

haha fan va bra ide! big_smile alla tjötar om att det är tråkigt att ge bort pengar, men presentkort kanske går? big_smile

6 585 Inlägg
8 december 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

haha fan va bra ide! big_smile alla tjötar om att det är tråkigt att ge bort pengar, men presentkort kanske går? big_smile

Annars får du skriva en önskelista med dom artikelnummer du behöver från VP wink

8 Inlägg
8 december 2009
lägg ut lite bilder på bilen

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 december 2009
hehe, jag fick ett kort av en bekant när jag fyllde år där det stod något i stil med "det fanns tyvärr inga presentkort på skroten, så du får pengar till det du vill ha istället", mycket trevligt smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
hehe, jag fick ett kort av en bekant när jag fyllde år där det stod något i stil med "det fanns tyvärr inga presentkort på skroten, så du får pengar till det du vill ha istället", mycket trevligt smile

kanon bra ju! big_smile

2 164 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
mr_pv skrev:

finns tyvärr inga nya att lägga ut.. sad

1 574 Inlägg
14 december 2009
dadde skrev:
mr_pv skrev:

De är bara att fram med kameran å fota lite wink
Vill se mer av denna vackra skapelse! big_smile

2 164 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
VovlokaXxen skrev:
dadde skrev:
mr_pv skrev:

De är bara att fram med kameran å fota lite wink
Vill se mer av denna vackra skapelse! big_smile

det går tyvärr inte..

vi är tre stycken som delar på garaget. och min kompis bröt av sin nyckel i låset. så nu har dom skaffat ett nytt, men jag har inte fått någon nyckel ännu..

men jag skall försöka få tag i en nyckel och åka ut i veckan!

6 585 Inlägg

Sök