2421
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Klantig kompis wink

joo lite faktiskt.. men vårat lås har varit lite dumt ett tag.. och så var det fruset, så han tog väl i lite för mycket tongue hänglås är inge vidare på vintern.... tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
14 december 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
Klantig kompis wink

joo lite faktiskt.. men vårat lås har varit lite dumt ett tag.. och så var det fruset, så han tog väl i lite för mycket tongue hänglås är inge vidare på vintern.... tongue

inget lås e kul på vintern wink
har uppdaterat min projektråd nu om du missat det, godnatt:)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
photoshoppade lite.. kanske vore nåt i framtiden? fälgarna skall bli RÖDA.. men whitewall har jag inte råd med sad och bilen kommer troligtvis inte sänkas, än wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/819557_jqk4hk.jpg
lite fränt blev det.. fast lite för lågt.. men men tongue

6 585 Inlägg
2 164 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
cooolt smile

mjo, fast så låg skall den inte bli.. ska ju vara brukis smile

6 585 Inlägg
15 december 2009
höjden har väl inte så stor betydelse så läng man har komforten kvar wink köp luftfjädring för pengarna du inte har big_smile

2 164 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
höjden har väl inte så stor betydelse så läng man har komforten kvar wink köp luftfjädring för pengarna du inte har big_smile

jo, jag vill gärna kunna komma över gupp och annat wink och luftfjädring har jag inte råd med, precis som du sa wink men nångång kanske? big_smile

6 585 Inlägg
16 december 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

jo, jag vill gärna kunna komma över gupp och annat wink och luftfjädring har jag inte råd med, precis som du sa wink men nångång kanske? big_smile

Ja vi får slå till på en rejäl sänkning med luftfjädring både du & jag wink

2 164 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
QUICK1 skrev:
Fin framtidsvision!! big_smile

tackar tackar! big_smile hoppas att det blir verklighet någon dag bara big_smile

farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

Ja vi får slå till på en rejäl sänkning med luftfjädring både du & jag wink

haha ja det får vi göra! wink kanske kan få rabatt om man köper 2...? tongue fast änså länge räcker det nog med nya dämpare, så den dämpar istället för att vara så jäkla stum... tongue

5 111 Inlägg
16 december 2009
Ska du ha röda fälgar och breda vitsidor ska du ju ha gamla släta modellen... Samt. att du bör köra diagonaldäck då det bara ser kalle anka ut med breda vitsidor på radialer. Ska du ha radialdäck så kör med smal vit rand eller helsvarta däck. Hålfälgarna passar bara i silver och bör då ha smal vit rand eller helsvarta däck de med, oavsett diagonal eller radial, de passar inte ihop med bred vitsida...

2 164 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Ska du ha röda fälgar och breda vitsidor ska du ju ha gamla släta modellen... Samt. att du bör köra diagonaldäck då det bara ser kalle anka ut med breda vitsidor på radialer. Ska du ha radialdäck så kör med smal vit rand eller helsvarta däck. Hålfälgarna passar bara i silver och bör då ha smal vit rand eller helsvarta däck de med, oavsett diagonal eller radial, de passar inte ihop med bred vitsida...

jag tänkte inte alls på vilka fälgar det var på bilden tongue men det är dom släta som skall bli röda! smile dessa skall bli silver med helt vanliga däck.. men jag skall ha radial med bred vit kant på dom släta.. vill inte åka diagonaldäck tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 december 2009
Tycker du skall köra nått i den stilen dadde! big_smile såg grymt coolt ut smile

som jag sa i en tidigare tråd, börjat på min igen smile (även ifall du inte ville veta, men måste ju informera alla goa glada personer big_smile )

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Tycker du skall köra nått i den stilen dadde! big_smile såg grymt coolt ut smile

som jag sa i en tidigare tråd, börjat på min igen smile (även ifall du inte ville veta, men måste ju informera alla goa glada personer big_smile )

gör en tråd då! big_smile jag får aldrig nog av roliga trådar att följa! smile

6 585 Inlägg
16 december 2009
bara & handla.... jag fick detta svar när jag mejla & frågade om däck till min PV smile
"veterandäckfirman" samma som jag köpte hotrod hjulen ifrån:

b.h.jonsson@tele2.se

Jag har hemma för direkt leverans……Bfg 5.90 – 15 med 2” vit sida 1690:-, Widetrack MS 165 – 15 med svart sida 1045:-, Bfg 165 – 15 2 ¼” vit sida 1550:-, Cok.Cl 165 – 15 2 ¼” vit sida 1830:-, American Cl. 165 – 15 med 2 ¼” vit sida  1860:- . Priser inkl.moms.

2 164 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
bara & handla.... jag fick detta svar när jag mejla & frågade om däck till min PV smile

b.h.jonsson@tele2.se

Jag har hemma för direkt leverans……Bfg 5.90 – 15 med 2” vit sida 1690:-, Widetrack MS 165 – 15 med svart sida 1045:-, Bfg 165 – 15 2 ¼” vit sida 1550:-, Cok.Cl 165 – 15 2 ¼” vit sida 1830:-, American Cl. 165 – 15 med 2 ¼” vit sida  1860:- . Priser inkl.moms.

blir ju minst 6000kr för fyra däck.. hmm har jag verkligen inte råd med just nu! tongue

nästa vecka blir motorutrymmet svart.. jag SKA SKA SKA lacka nästa vecka... fan ta mej annars! tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 december 2009
dadde skrev:
photoshoppade lite.. kanske vore nåt i framtiden? fälgarna skall bli RÖDA.. men whitewall har jag inte råd med sad och bilen kommer troligtvis inte sänkas, än wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/819557_jqk4hk.jpg

Som du själv skrev, lite lågt kanske men annars kanon!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
dadde skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/819557_jqk4hk.jpg

Som du själv skrev, lite lågt kanske men annars kanon!

det är fel fälgar oxå.. det tänkte jag inte ens på när jag photoshoppade tongue skall ju vara dom utan hål smile

6 585 Inlägg
17 december 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

b.h.jonsson@tele2.se

blir ju minst 6000kr för fyra däck.. hmm har jag verkligen inte råd med just nu! tongue

nästa vecka blir motorutrymmet svart.. jag SKA SKA SKA lacka nästa vecka... fan ta mej annars! tongue

hahahaha klart du ska smile mina rodhjul gick på 6400:- & då känns det lite i plånisen att dom billiga däcken inte finns i rätt dimension utan den "rätta" är BF-Godrich 5.90-15" för 1690kr/st....  det börjar bli dax för dig att lacka nu ja, själv har jag min PV på vinterförvaring som du säkert sett i bloggen? tar in den & plockar ur motorn när jag känner för en paus i rodbyggandet smile
Senast redigerat av farbrorbozze (17 december 2009)

2 164 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

b.h.jonsson@tele2.se

hahahaha klart du ska smile mina rodhjul gick på 6400:- & då känns det lite i plånisen att dom billiga däcken inte finns i rätt dimension utan den "rätta" är BF-Godrich 5.90-15" för 1690kr/st....  det börjar bli dax för dig att lacka nu ja, själv har jag min PV på vinterförvaring som du säkert sett i bloggen? tar in den & plockar ur motorn när jag känner för en paus i rodbyggandet smile

hade det varit ett 240 bygge och inte en rodd, så hade jag sagt att du skulle känna för en paus.. men nu vet jag inte vilket jag vill helst... pv eller rodd.... tongue japp, jag SKA slänga på lite lack nästa vecka! smile

Sök