2702
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
17 december 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

blir ju minst 6000kr för fyra däck.. hmm har jag verkligen inte råd med just nu! tongue

nästa vecka blir motorutrymmet svart.. jag SKA SKA SKA lacka nästa vecka... fan ta mej annars! tongue

hahahaha klart du ska smile mina rodhjul gick på 6400:- & då känns det lite i plånisen att dom billiga däcken inte finns i rätt dimension utan den "rätta" är BF-Godrich 5.90-15" för 1690kr/st....  det börjar bli dax för dig att lacka nu ja, själv har jag min PV på vinterförvaring som du säkert sett i bloggen? tar in den & plockar ur motorn när jag känner för en paus i rodbyggandet smile

hade det varit ett 240 bygge och inte en rodd, så hade jag sagt att du skulle känna för en paus.. men nu vet jag inte vilket jag vill helst... pv eller rodd.... tongue japp, jag SKA slänga på lite lack nästa vecka! smile

hahhahaha... PVn myser under en pressening med 3dm snö på & själv så står jag i garaget & sorterar skruv om kvällarna wink fast visst det har ju hänt så mycket denna vecka så att det går& vrida på ratten & hjulen rör sig nu på rodden wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
17 december 2009
att farbrorn låter bilen stå ute smile en pressening på taket är ju som att gå naken i mössa wink nu var jag bra kul haha tongue

Nja jag vet inte dadde, tror inte det är så jätteintressant med en motorrumsrenovering som tråd, det är ju fort över. Men fixar en när det är dags att fixa en hel bil igen smile

har du frågat din garagekompis om förgasarna föressten? smile
Senast redigerat av Volvo1968 (17 december 2009)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

505 Inlägg
17 december 2009
du får säkert lite pengar till jul som du kan handla lite smått å gott till pvn. Se bara till att inte dricka upp dem på nyår wink

6 585 Inlägg
17 december 2009
Volvo1968 skrev:
att farbrorn låter bilen stå ute smile en pressening på taket är ju som att gå naken i mössa wink nu var jag bra kul haha tongue

Nja jag vet inte dadde, tror inte det är så jätteintressant med en motorrumsrenovering som tråd, det är ju fort över. Men fixar en när det är dags att fixa en hel bil igen smile

har du frågat din garagekompis om förgasarna föressten? smile

hahaha... naken i mössa... ja men du känner visst mig du?? presseningen är bara till för att kunna få bilen snöfri om jag får för mig att dra in den i garaget. har inte lust att få en massa smält snö i garaget bland alla blästrade karossplåtar till rodden big_smile

2 164 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
L-W-L skrev:
du får säkert lite pengar till jul som du kan handla lite smått å gott till pvn. Se bara till att inte dricka upp dem på nyår wink

ingen risk, jag är nykterist smile

"Life´s too short to drive a boring car"

1 997 Inlägg
18 december 2009
Helt underbar tråd!
Det är riktigt kul när man håller på med bilar, och ser hur en rostig pryl, kan bli så mycket finare.

Hoppas du får tillbaks orken snart så vi får se mer spännande uppdateringar!

Hade bra! smile

Okejbratja
255 Inlägg
18 december 2009
Va fan :'( Nu blir man ju ledsen när man sitter å läser att du inte har någon ork sad
Hoppas verkligen att den kommer tillbaka då ja verkligen tyckte om detta projekt!!
Du gör ett otroligt bra jobb med att återuppliva en döing...

Det ända ja kan göra för tillfället e väll att få dig på andra tankar! http://www.youtube.com/watch?v=laKy1AqL6Uw big_smile

Mvh Sonic

2 164 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Galad8 skrev:
Helt underbar tråd!
Det är riktigt kul när man håller på med bilar, och ser hur en rostig pryl, kan bli så mycket finare.

Hade bra! smile

hehe japp, det är riktigt roligt att se rostiga saker få nytt liv smile

SoNic- skrev:
Va fan :'( Nu blir man ju ledsen när man sitter å läser att du inte har någon ork sad
Hoppas verkligen att den kommer tillbaka då ja verkligen tyckte om detta projekt!!

Det ända ja kan göra för tillfället e väll att få dig på andra tankar! http://www.youtube.com/watch?v=laKy1AqL6Uw big_smile

Mvh Sonic

jo, orken är påväg tillbaka.. men just nu har jag inte ens en nyckel till garaget... hmm

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 december 2009
haha snart kommer du stå och banka på dörren i kylan och bara vilja in till värmen hos molly big_smile

bra att höra, en lagom rast är bra till mycket smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

6 585 Inlägg
19 december 2009
dadde skrev:
Galad8 skrev:
Helt underbar tråd!

Hade bra! smile

SoNic- skrev:

Mvh Sonic

jo, orken är påväg tillbaka.. men just nu har jag inte ens en nyckel till garaget... hmm

ingen nyckel... betala ingen hyra wink big_smile funkar nog inte va?
själv får jag mycke gjort på få arbetstimmar i garaget just nu. *känns skönt*

2 164 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
Galad8 skrev:
Helt underbar tråd!

Hade bra! smile

SoNic- skrev:

Mvh Sonic

ingen nyckel... betala ingen hyra wink big_smile funkar nog inte va?
själv får jag mycke gjort på få arbetstimmar i garaget just nu. *känns skönt*

hehe nää det funkar nog inte.. men jag skall troligen få en nyckel ikväll.. smile

505 Inlägg
19 december 2009
Vad är det igentligen du har kvar på bilen? Hade du mål att få den klar till april?

2 164 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
L-W-L skrev:
Vad är det igentligen du har kvar på bilen? Hade du mål att få den klar till april?

fixa ordningmotorn.. bromsarna.. rost i golv.. rost i bagagen.. få dit all el igen.. göra så bakskärmen går igenom bes.. typ det tror jag tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 december 2009
dadde, har du frågat din garagekompis om förknasarna än? smile

------------------

2 164 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
dadde, har du frågat din garagekompis om förknasarna än? smile

jag skickade ett sms till honom nu och frågade.. smile

6 585 Inlägg
21 december 2009
dadde skrev:
L-W-L skrev:

fixa ordningmotorn.. bromsarna.. rost i golv.. rost i bagagen.. få dit all el igen.. göra så bakskärmen går igenom bes.. typ det tror jag tongue

Köp en rulle silvertejp till skärmen wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 december 2009
du kan ju alltid fusksvetsa på en bit plåt, spackla och pensla orignalfärg smile så skrapar du alger från akvariet och smetar på wink

------------------

Customiserare
1 212 Inlägg
21 december 2009
Volvo1968 skrev:
du kan ju alltid fusksvetsa på en bit plåt, spackla och pensla orignalfärg smile så skrapar du alger från akvariet och smetar på wink

hehehe så kan man med göra tongue hehe

raggen går

2 164 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
nää, men jag funderar på att vika in dom vassa kanterna och sätta en gummi list, typ.. bara det inte är vasst så har dom inget att säga till om smile

6 585 Inlägg
22 december 2009
dadde skrev:
nää, men jag funderar på att vika in dom vassa kanterna och sätta en gummi list, typ.. bara det inte är vasst så har dom inget att säga till om smile

får väl inte vara hål heller? (där jag tänkte på silvertejp...)

Sök