2852
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
5 januari 2010
snyggt smile hittade du sprayburkarna då? kom ihåg att fixa leden påbromspedalen som jag visade dig. annars blir den tungtrampad (ser att du inte plockat bort den än)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 914 Inlägg
5 januari 2010
dadde skrev:
skalman1 skrev:
dadde skrev:
bra bra! wink jag ska bara ta en snabb dusch, sen skall jag iväg och hämta mer saker som jag beställt till bilen big_smile

vi väntar med spänning......     tongue

då kan du få vänta länge min vän.. skall in till stan och "ragga" med polarna sen oxå wink

du kanske hittar en pv tokig brud som har en massa olika delar hon inte behöver och vips har du en komplett Molly big_smile big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
6 januari 2010
kalle, för mycket planad är ju inte bra heller, såvida det inte är en värstingbotten man har big_smile

jaså dadde, ragga delar eller brudar? tongue I götet eller borås? tongue

och föresten! polaren - förgasare - jag vill - ha svar - nuuu big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 914 Inlägg
6 januari 2010
Volvo1968 skrev:
kalle, för mycket planad är ju inte bra heller, såvida det inte är en värstingbotten man har big_smile

jaså dadde, ragga delar eller brudar? tongue I götet eller borås? tongue

och föresten! polaren - förgasare - jag vill - ha svar - nuuu big_smile

vet tongue därför jag skrev det tongue skulle spränga motorn om jag hade den toppen på den botten jag "renoverar" tongue

(svarar åt dadde) tongue

BÅDE OCH JUE!!!!!!!!!!!! big_smile big_smile big_smile
blir ju de om man hittar en fullträff tongue (en brud som älskar bilar och sånt, men givetvis även har annat vettigt bakom pannbenet) wink
Senast redigerat av kalle_kalle (6 januari 2010)

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
6 januari 2010
saknar sommaren, åka genom stan med finbilen, och alla bara vänder sig om smile när vi var ute i min och polarens raggaramazunk, dock förde de mest oväsen smile

haha, så planad så man börjar se vattenkanalerna i botten xD
Senast redigerat av Volvo1968 (6 januari 2010)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 164 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
haha nja, mest sladda.. både jag å polaren har stadigt sällskap wink jag skulle ha hämtat en grej till pv:n oxå.. stod att dom stängde 20 varje dag, men när jag kom dit 19:40 så va det stängt, och inga lappar om öppetider... sur man blev, åkt 3mil i snöstorm och jätte halk-varningar..

jag ska fixa bromspedal grejen wink och sprayburkarna ligger här hemma tongue hade tänkt åka ut en sväng igår, men glömde garage nyckeln tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

2 164 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
nästa vecka blir det nog lite lack på fälgarna big_smile iallafall en.. (då min lackerare inte kan lacka alla på en gång) dom blir i färgen..... *trum virvel* *en till trum virvel*....... HEMLIGT! big_smile

474 Inlägg
8 januari 2010
dadde skrev:
nästa vecka blir det nog lite lack på fälgarna big_smile iallafall en.. (då min lackerare inte kan lacka alla på en gång) dom blir i färgen..... *trum virvel* *en till trum virvel*....... HEMLIGT! big_smile

Jag tycker du har för mycket saker hemligt cool
Haha big_smile Men blir spännande smile brukar titta in här rätt ofta, men blir sällan att man kommenterar roll Får bli ändring på de kanske? cool

2 164 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Alka0512 skrev:
dadde skrev:

Jag tycker du har för mycket saker hemligt cool
Haha big_smile Men blir spännande smile brukar titta in här rätt ofta, men blir sällan att man kommenterar roll Får bli ändring på de kanske? cool

haha, det är ju typ det enda jag håller hemligt just nu? eller nää, just det.. jag hämtade ut ett paket idag wink du får gärna skriva ibland, om du har nåt att säga wink

2 164 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Update 8/1 -10

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/833331_rqy3nj.jpg
Denna hämtade jag ut idag smile fin fint big_smile

mera kommer på lördag, då tjejen valde sina kompisar istället för mig på lördagskvällen.. men då blir det Molly istället! big_smile då SKA motorutrymmet lackas! smile

1 749 Inlägg
8 januari 2010
Jag passar på att påminna dig om nyckel till garaget och färgburkarna redan nu smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 164 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
patrikke skrev:
Jag passar på att påminna dig om nyckel till garaget och färgburkarna redan nu smile

såg det lite för sent.. hmm men jag kom ihåg det ändå!!! big_smile JIPPIE!

2 164 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Update 8/1 -10 nr2

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/833609_84cp85.jpg
tada!! big_smile mattsvart (inte helt torrt på bilden) kompisen sa att man får mer djup i färgen om man har mattsvart och klarlackar smile

nu fick ni iallafall en ganska rolig update, lite kort.. men rolig smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 januari 2010
egentligen skall du ha en matt klarlack med smile men det där ser bra ut! dadde, jag väntar på svaaar! big_smile du vet om vad^^

haha, men det är ju bra att ha två flickor, kan inte den ena finns den andra hehe smile

------------------

2 164 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
egentligen skall du ha en matt klarlack med smile men det där ser bra ut! dadde, jag väntar på svaaar! big_smile du vet om vad^^

haha, men det är ju bra att ha två flickor, kan inte den ena finns den andra hehe smile

nää, jag vill inte ha det matt tongue värmepaketet och allt sånt är ju blankt och jag lackar INTE om det wink
jaja, jag vet va det är du undrar wink

hihi, två flickor är aldrig fel smile den ena kostar mer än den andra.. (i detta fallet är Molly dyrast)

458 Inlägg
8 januari 2010
skalman1 skrev:
dadde skrev:
Update 8/1 -10 nr2

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/833609_84cp85.jpg
tada!! big_smile mattsvart (inte helt torrt på bilden) kompisen sa att man får mer djup i färgen om man har mattsvart och klarlackar smile

nu fick ni iallafall en ganska rolig update, lite kort.. men rolig smile

Fult.

Ska du skriva en kommentar om din personliga åsikt, säg då varför det är fult enligt dej.

Tycker du gör ett fint jobb smile! Lycka till med Molly, helfräsigt bygge wink

458 Inlägg
8 januari 2010
skalman1 skrev:
Jonnsard skrev:
skalman1 skrev:

Fult.

Ska du skriva en kommentar om din personliga åsikt, säg då varför det är fult enligt dej.

Tycker du gör ett fint jobb smile! Lycka till med Molly, helfräsigt bygge wink

Jag misstänker att du inte har läst hela tråden, för då hade du sett mina hat-meddelanden och hans svar.  Det är en aning humor inblandat.    smile

Då förstår jag smile Nej, har inte läst tråden bara skummat mellan bilderna hehe

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 januari 2010
hehe för att hjälpa skall jag intyga att skalman bara retas, han har kommenterat fint innan, tills det urartade till ironiska inlägg, fast välmenade smile men läser man det bara sådär utan att veta ser det riktigt fult ut, förlåt mig där skalman cool

jag är en sån bra konfliktlösare! big_smile

aha dadde, tyckte jag läste att du skulle ha det matt, fel av mig tongue bra med blankt!

------------------

2 914 Inlägg
8 januari 2010
skalman1 skrev:
Volvo1968 skrev:
hehe för att hjälpa skall jag intyga att skalman bara retas, han har kommenterat fint innan, tills det urartade till ironiska inlägg, fast välmenade smile men läser man det bara sådär utan att veta ser det riktigt fult ut, förlåt mig där skalman cool

jag är en sån bra konfliktlösare! big_smile

aha dadde, tyckte jag läste att du skulle ha det matt, fel av mig tongue bra med blankt!

Vi trugar oss djupt, å store konfliktlösare!   big_smile

Nåja, kul att projektet rör på sig igen, man var lite rädd där ett tag att PV:n skulle dö den allt för vanliga garage-döden. dvs bli isärplockad för att sedan aldrig komma ihop igen.     

Vi äro alla genuint lyckliga för dina obarmhärtigt stora framsteg, å allsmäktige dadde.    wink

haha nu kom timon och pumba in i det hela också tongue

fint lackat big_smile

2 164 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
haha, det var väldans va ni skrev mycket.. tongue och joo, jag vet att du menar tvärtom wink

blev inget garage ikväll, åker med "tanten" till göteborg och träffar hennes vänner.. Men imorgon lägger jag nog på klarlacken smile

Sök