2368
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 januari 2010
skalman1 skrev:
Vad använder du för klarlack? inte biltemas klarlack på spray va? för den blir matt när den torkat.   sad

det beror på hur du lackar smile jag har inte haft några större problem med den iallafall smile dock är den ju inte för mer än bättringar, det som många gör fel sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

5 111 Inlägg
10 januari 2010
skalman1 skrev:
Vad använder du för klarlack? inte biltemas klarlack på spray va? för den blir matt när den torkat.   sad

Då måste man gjort nåt fel, jag har lackat flera byggmodeller med biltemas klarlack och de glänser fint.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
10 januari 2010
har inga bra erfarenheter av biltemas klarlack heller.. har missfärgat färgen under och massa annat dumt tyvärr! så jag kör nu mer på plastic puddings klarlack!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 januari 2010
du kanske inte låtit basfärgen torka tillräckigt? smile efterssom det är spray skall man ju låta det torka ett dygn(vissa färger iallafall) innan man lägger på klarlacken. och dessa färgerna vet vi ju kan svikta i kvalitén, det är ju som motorfärgen som inte tål bensin... tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 164 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
jag kör med hagmans rostskyddsgrund, hagmans mattsvart, hagmans klarlack smile dumt att blanda märken, kan bli ruskigt dåliga resultat.. blanda aldrig hagmans eller nåt annat med biltemas!! blir INTE bra!

"Life´s too short to drive a boring car"

Med lem
768 Inlägg
10 januari 2010
Nä precis, blanda helst inte olika märken. O biltemas klarlack är sådär tycker jag. Blir gulaktig efter ett tag.. Gött jobbat dadde /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

2 164 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
robininfOCUS skrev:
Nä precis, blanda helst inte olika märken. O biltemas klarlack är sådär tycker jag. Blir gulaktig efter ett tag.. Gött jobbat dadde /Robin

jo tack.. jag har märkt det på farsans 9-5a... snyggt med gula backspeglar på en vit bil?

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
2 164 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Hur har det gått med PVn då?

idag har jag inte varit där hmm men motorutrymmet har ju blivit lackat iallafall, nu saknar bara lite klarlack.. tongue sen har jag ju totalt glömt av innerskärmarna och sånt... FAN!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
10 januari 2010
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
Hur har det gått med PVn då?

idag har jag inte varit där hmm men motorutrymmet har ju blivit lackat iallafall, nu saknar bara lite klarlack.. tongue sen har jag ju totalt glömt av innerskärmarna och sånt... FAN!

en sak i taget. innerskärmarna sätter du väl dit efter motorn iaf wink
*bilder tack* wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 januari 2010
Lille besservissern här måste bara flika in att det kallas färgsystem, allt från hagmans är ett system, och allt från biltema är ett annat smile så somsagt, färgsystem ska inte blandas tongue slut på besservissandet!

bra att du använde hagmans, molly förtjänar kvalitet smile

------------------

2 164 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Lille besservissern här måste bara flika in att det kallas färgsystem, allt från hagmans är ett system, och allt från biltema är ett annat smile så somsagt, färgsystem ska inte blandas tongue slut på besservissandet!

bra att du använde hagmans, molly förtjänar kvalitet smile

haha, du är la rolig du big_smile jo, jag kände oxå att det blir lite väl mycket jobb att förstöra med biltema färg.. så det fick bli hagmans, är ju inte speciellt dyrt.. (65kr burken)

Bilder kommer imorgon, då jag och polaren åker ut till Molly och klarlackar! (om jag nu inte har råkat lägga ifrån mig klarlacken i syrrans bil....)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
Håller med Skalman, bilder förväntas imorrn! wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Ni ska få era bilder wink om ca 2 minuter.. smile

2 164 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Update 12/1 -10

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/836430_annhji.jpg
precis färdig med klarlacken smile ser bra ut, får se om det blir mer klarlack nästa gång smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/836431_4rax2l.jpg
en till bild på klarlacken smile hoppas ni tycker att det blev fint (för det tycker jag) big_smile

Sådär! big_smile nu har ni lite nya bilder att titta på.. får se när det händer nåt nästa gång smile

1 574 Inlägg
12 januari 2010
Ser riktigt bra ut! lägg många lager klarlack så de blir lite slityta! smile
Mvh/Robin

2 164 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
VovlokaXxen skrev:
Ser riktigt bra ut! lägg många lager klarlack så de blir lite slityta! smile
Mvh/Robin

det handlar om att orka oxå.. tongue när man lackar så kan man ju inte göra nåt annat i garaget.. tongue

2 914 Inlägg
12 januari 2010
ser bra ut big_smile
när börjar ihopmonteringen då? big_smile

fan vad sugen man blev på renovera nåt i stil med PV. men man har varken garage, pengar, verktyg eller någon pv. sad får väl vänta smile
Senast redigerat av kalle_kalle (12 januari 2010)

2 164 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
ser bra ut big_smile

jag vet inte.. hmm känner att jag måste fixa rosten och sånt innan jag monterar ihop den..

2 914 Inlägg
12 januari 2010
dadde skrev:
kalle_kalle skrev:
ser bra ut big_smile

jag vet inte.. hmm känner att jag måste fixa rosten och sånt innan jag monterar ihop den..

aahaaa okej jo det är en fördel så du inte måste börja om direkt igen... nä fan nu måste jag hämta lillasyrran från dagis tongue då vill jag se bildupdate när jag kommer in igen ikväll big_smile wink

Sök