3504
Sök

Volvo 740 16v rycker och är slö.

81 Inlägg
3 augusti 2009
kolla om luftmassemätaren gått? dra ur sladden till den och kör. märker du inte någon skillnad så är det den som troligen har gått.

75 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
740in skrev:
kolla om luftmassemätaren gått? dra ur sladden till den och kör. märker du inte någon skillnad så är det den som troligen har gått.

Ja har gjort det och det va inge fel på den för motorn börja gå skit dåligt när jag koppla bort sladden.

265 Inlägg
3 augusti 2009
bränslefilter igen satt Dåliga stift tändkablar kan vara mycke

75 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
rossboss skrev:
bränslefilter igen satt Dåliga stift tändkablar kan vara mycke

Jo, men jag tror att lambdan är paj.. Hur kan man testan den?

265 Inlägg
3 augusti 2009
kolla avgasvärden hos en verkstad då får du ju svar på tal oftast
Senast redigerat av rossboss (3 augusti 2009)

147 Inlägg
3 augusti 2009
rossboss skrev:
du märker om du skruvar bort tank locket om det "pyser" då tar du bara en borr och borrar hål genom hela tank locket . det i plast smile så du it borrar själva tanklocket på karossen smile jag hade det problemet med galant gdi hade jag kört ett tag börja den Noppa eller "rycka" och så fort jag släppte ut luften då gick den bra igen ett tag . så jag borrade hål i locket och då funka den fint . apropå system cleanern den är toppen fick mina 240is jag haft att gå bättre och även en 740 jag haft men som sagt en flaska till full tank och flaskan ska i före du tankar för att det ska verka fortare. och det kan då ta upp till en hel tank innan skillnaden kommer beror lite på . sen kan du prova den dära cleanern och så prova tanka 98an och så mvh / tommy

lite ot bara. Att borra i tanklocket verkar onödigt eftersom det finns en ventil som ska hindra vakuum i tanken. Dessutom ska det ju inte kunna läcka ut bensin vid en rullning t.ex. Då i säkerhetssyfte. Sen så ska ju inte bensinångorna kunna komma ut i atmosfären, därför ska det va tätt för att skona miljön:P

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

265 Inlägg
3 augusti 2009
jooo jag vet det men på min bil jag hade var jag tvungen att borra för att "avluftningen" var på tok för dålig

75 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
rossboss skrev:
kolla avgasvärden hos en verkstad då får du ju svar på tal oftast

Ja ska göra det. smile

Sök