7122
Sök

Laserstörare, funkar dom verkligen?

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan, såg en annons här på garaget och klickade in bara för att kolla lite och fann detta

http://www.laservarnare.com/index.php?productID=8

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article97242.ab

Funkar dom? Någon som har erfarenhet? smile
Senast redigerat av Robban_89 (3 augusti 2009)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

+Uppfinnare+
643 Inlägg
3 augusti 2009
Ingen erfarenhet, men jag vet att det är dryga böter, om inte fängelsestraff på att använda en sådan.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

247 Inlägg
3 augusti 2009
I de fall någon avslöjas med en laserstörare är straffet böter på 1 200 kronor.
Utrustningen beslagtas och förstörs.

Synd att säga att det är dryga böter i alla fall . .

Aktad Medlem
301 Inlägg
1 659 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Är väl ingen större risk att åka dit för att inneha såna, om man använder dom mot fartkameror i alla fall? tongue
Men frågan är ju om dom verkligen funkar smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Muttley
3 augusti 2009
fyfan vilket pris. hade jag aldrig betalt nånsin för en sådan sak.

mycket billigare om du memorerar de fasta kamerorna och använder ögonen istället.

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 augusti 2009
Jodå visst funkar dom. Men det är ganska stor risk att åka dit. Då är det beslagtagande och dagsböter som gäller.

Tyvärr så hjälper dom inte alltid. Nu när jag åkte dit för exakt 14 dagar sedan så hade dom gömt sig vid en buske o sköt bakifrån så då är man torsk i vilket fall sad

// Niklas Johansson

502 Inlägg
3 augusti 2009
NiKeMaN skrev:
Jodå visst funkar dom. Men det är ganska stor risk att åka dit. Då är det beslagtagande och dagsböter som gäller.

Tyvärr så hjälper dom inte alltid. Nu när jag åkte dit för exakt 14 dagar sedan så hade dom gömt sig vid en buske o sköt bakifrån så då är man torsk i vilket fall sad

Måste inte länsman med laser"pistolen" stå väl synlig och inte dold?
har bestämt för mig detta. Någon som har full koll?

mvh

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
3 augusti 2009
klarrre skrev:
NiKeMaN skrev:

mvh

Har jag också hört, men jag torskade när dem gömt bilen i skogen å sköt från den :S

Ångrade att ja skrev på lappen

Audis in Scandinavia Crew

5 198 Inlägg
3 augusti 2009
klarrre skrev:
NiKeMaN skrev:

mvh

Trodde oxå det så jag kollade med trafikpolisen i Hudik,, men enl dom så får de så dolda,, men bakifrån vettefan.. har för mej att *skottet* skall komma framifrån

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 augusti 2009
Polisen får inte gömma sig, men såvida man inte har en filmkamera i bilen blir det svårt att bevisa.

Angående laserstörare är det ganska uppenbart när de används, då polisen kollar bil efter bil klockrent, och sen får de "error" på en bil som kör om de andra. Och lagen om laserstörare kom till just för att de ska kunna stoppa dessa som kör för fort, och fängelsestraffet som max är bara så de kan göra en husrannsakan på bilen utan massa problem.
-Så se till att gömma den riktigt bra eller strunta i den. Inne i ramen och inga ytliga kablar kanske? tongue

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 augusti 2009
Jodå dom får visst gömma sig.

// Niklas Johansson

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 augusti 2009
hehe blir svårt att filma dem då det egentligen är olagligt att filma andra medtrafikanter utan deras tillstånd har jag för mig, och det lär man ju råka göra när man har på en kamera för att KANSKE lyckas filma en gömd snut tongue

Muttley
3 augusti 2009
och ja poliser får använda radarn bakifrån med. Var ett par fjollor som trodde de var fria när de kört förbi polisen men då vände de bara håll och klocka dem, sen hämtade mc polisen dem så fick de böter smile rätt bra faktiskt.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
3 augusti 2009
du får filma hur mycke du vill på allmän plats. dock så får du inte publicera bilderna/filmen om man kan identifiera föraren/ övriga synliga trafikanter

Team Insane Racing

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 augusti 2009
tkd_rille skrev:
och ja poliser får använda radarn bakifrån med. Var ett par fjollor som trodde de var fria när de kört förbi polisen men då vände de bara håll och klocka dem, sen hämtade mc polisen dem så fick de böter smile rätt bra faktiskt.

Dom använder inte radar sedan ett gäng år tillbaka. Idag används i största mån Laserinstrument.

// Niklas Johansson

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 augusti 2009
Malm3n skrev:
du får filma hur mycke du vill på allmän plats. dock så får du inte publicera bilderna/filmen om man kan identifiera föraren/ övriga synliga trafikanter

Jodå visst får man det.

// Niklas Johansson

Muttley
4 augusti 2009
NiKeMaN skrev:
tkd_rille skrev:

Dom använder inte radar sedan ett gäng år tillbaka. Idag används i största mån Laserinstrument.

ja förlåt mig laser då smile skitsamma.
de får ta fram och bakifrån ville jag bara tala om. jag är gammalmodig bara wink

1 659 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Kan man inte gömma dom ruskigt bra, bakom (dvs innuti) kofångaren exempelvis och dom fungerar som dom ska fortfarande? tongue
Farbror blå orkar väl knappast plocka ner hela min front för att evetuellt finna något där? smile

(\_/)
(O.o)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 augusti 2009
Robban_89 skrev:
Kan man inte gömma dom ruskigt bra, bakom (dvs innuti) kofångaren exempelvis och dom fungerar som dom ska fortfarande? tongue
Farbror blå orkar väl knappast plocka ner hela min front för att evetuellt finna något där? smile

Om de misstänker att du har en och inte hittar den kan de alltid ta dig till häktet och låta tekniker plocka ner hela bilen.
Med fängelse på straffskalan har de alla möjligheter.

Sök